Hoe "het"begon......

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Hoe "het"begon......

Bericht door angelsandra »

verlorengezondheidman schreef:@Annac,

Een grillig onwerkelijkheidsgevoel is volgens mij een symptoom van ME.
Dat onwerkelijkheidsgevoel heb ik sinds me pfeifer. Dit is vanaf dat moment nooit meer weggegaan. Als ik voor me uit kijkt lijkt het net of het allemaal niet gebeurd. Of het vaag en ver weg is als een droom. Sinds ik medicijnen heb tegen duizeligheid is dit gevoel stuk minder. Heel raar.

Wat ik ook heb en ik weet niet of dat met m.e. te maken heeft of dat dit gewoon is omdat ik geestelijk goed in me vel zit de laatste maanden, is elke dag van die momenten van Euforie. Ik kan van een kleur of geluid al zo'n onwijs gelukzalig gevoel voelen. Ik huil ook eigenlijk nooit en lach onwijs veel. Volgens de internist waar ik 2 jaar geleden was is het omdat me hersenen een lsd achtig stofje aanmaken (een soort bescherming van het lichaam tegen pijn). Mensen met m.s. schijnen dat ook te hebben zei die.

Ik voel me elke dag zo super gelukkig ondanks mijn ziek zijn.
Nouja wat de oorzaak ook is, Alles beter dan in een flinke dip zitten :D
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Hoe "het"begon......

Bericht door asje »

Wat heerlijk! :-)
Life smells...
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Hoe "het"begon......

Bericht door angelsandra »

Zeker weten. Hoop dat meer dit hebben want het maakt het toch een stuk dragelijker :)
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

mehans

==Dat maakt ons als mens juist zo uniek t.o.v. andere levende wezens.==

Met alle respect, maar we blijven beesten, zoogdieren, met alle scheikundige processen in ons lichaam van dien, maar kennelijk ook zo uniek dat een doodzieke hond bij ondragelijk lijden een waardiger einde van zijn leven kan verwachten dan een mens.

Angelsandra: Wat fijn voor je dat het voor jou zo loopt, echt waar. Ik zou willen dat mijn zoon dit had. Het enige wat hem "op de been houdt" is zijn studie. Misschien is hij te ambitieus, maar nog niemand is het gelukt hem ervan te overtuigen dat hij de lat te hoog blijft leggen, zodat hij steeds weer opnieuw in valkuilen loopt en alle ellende steeds opnieuw begint.....: te moe en te veel pijn om te slapen, agressie problemen, noem maar op.

Hij heeft soms ook erg veel gewoon lol, (ook ongewoon, met leedvermaak enzo) maar behalve de gebruikelijke films, Zombie-films kijken, dat bevalt hem ook weer heel erg goed omdat hij zich met hen kan vereenzelvigen. Raar eigenlijk, toch? Tja, als je niet meer kunt sporten als jonge vent moet je met je agressie toch ergens heen denk ik dan maar. Net zoals voetbal- en andere heftige spellen spelen op beeldscherm.

== Volgens de internist waar ik 2 jaar geleden was is het omdat me hersenen een lsd achtig stofje aanmaken (een soort bescherming van het lichaam tegen pijn). Mensen met m.s. schijnen dat ook te hebben zei die.==

Hoe bedoelt hij dat? Waar maakte hij dat uit op en waarom heeft niet iedereen dat? Zijn dat weer andere stoffen dan de gebruikelijke endorfinen?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ annac

hebben jullie al eens 2 x 500 DL phenylalaline geprobeerd op een lege maag?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

marlène schreef:@ annac

hebben jullie al eens 2 x 500 DL phenylalaline geprobeerd op een lege maag?
Ik begrijp dat dat de endorfine afbraak dmv het enzym carboxypptidase blokkert dat juist afbraak ervan bewerkstelligt?

Mijn zoon slikt via DML behalve de nexavir ed, al daily health support, chlorella en ultra ATP, doubble strenght als voedingssupplementen. Daar zit het niet in dacht ik. En om nou te zeggen dat dit allemaal helpt? Ja, als ie er helemaal mee zou stoppen zou ie iets merken misschien.

Maar zo blijf je a/d gang. Lief dat je mee denkt.

Merk jij wat 2 x 500 DL phenylalaline doet bij jezelf?

Zou hij, als ie mijn dochter zou zijn, zijn ziekte makkelijker accepteren??
Plaats reactie