Ik heb een scootmobiel nodig

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
valentijn
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:50

Ik heb een scootmobiel nodig

Bericht door valentijn »

Ik ben Amerikaanse, maar ik woon ander half jaar in Amersfoort met mijn Nederlandse vriend. Sorry als my Nederlands is niet duidelijk!

Nu ben ik een jaar ziek met M.E. Ik heb goed Nederlands verzekering, maar soms begrip ik niet hoe dingen zijn hier.

Ik kan niet meer dan 50 meter lopen voor ik ben duizelig, en daarna ben ik een uur te ziek om te staan of denken. Ik kun niet een rolstoel gebruiken omdat ik heb inspannings intolerantie.

Waar ga ik om een scootmobiel to krijgen? Moet ik betalen, of betaalt de verzekering of de gemeente? Als ik moet betalen, kun ik een vrije rolstoel krijgen?

Nu, in engels, als mijn Nederlands is te slecht :-P

I'm an American living in Amersfoort for a year and a half now with my dutch fiance. Sorry if my Dutch is not clear!

I have had M.E. for a year now. I have good dutch health insurance, but sometimes I don't understand how things work here.

I get dizzy if I walk more than 50 meters, and after that it takes me about an hour to recover. I can't use a wheelchair because I have post-exertional malaise.

Where can I go to get a scooter? Do I have to pay for it, or does health insurance or the city pay for it? Is it possible to get a free wheelchair if I cannot get a free scooter?

Bedantkt!
Ik komt uit de Verenigde Staten. Nu woon ik sinds augustus 2010 in Amersfoort. Ik sprek niet zo goed Nederlands. Sorry! Ik was gediagnostiseerd in Mei 2011, maar denk ik dat ik seven jaar minder ziek met me/cvs was.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Ik heb een scootmobiel nodig

Bericht door feuer »

Hey Valentijn,

Welkom op het forum ;)
En welkom in de mooiste stad van Nederland :P

In het geval van ME is het moeilijk vergoedingen te krijgen voor een scootmobiel, rolstoel enz...
Omdat het ook ligt aan je eigen financiën, kan ik je niet vertellen of je wel of niet een vergoeding krijgt.
Ik kan je daarom het beste doorverwijzen naar het Service Punt Amersfoort, daar kan je met je vraag terecht en kunnen ze je helpen of doorverwijzen naar een andere instantie.
http://www.zorgloketamersfoort.nl/
Tel: 033-4609111

Veel suc6 ;)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Ik heb een scootmobiel nodig

Bericht door felixloena »

Je zou ook voor hulp kunnen vragen bij Stichting MEE. Die kunnen je helpen bij het doen van een aanvraag in je gemeente. Maar zoals Feuer al schreef, omdat ME niet serieus wordt genomen, is de kans dat het lukt klein. Maar je kunt het zeker proberen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie