Verga van de pijn

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Verga van de pijn

Bericht door stargazertje »

Heb al dagen veel pijn in mijn handen en vingers, maar momenteel doet mijn wijs- en middelvinger megaveel zeer. Het is net alsof ze klem zitten/ naald in wordt gestoken en buigen of gebruiken gaat niet dus alles moet met rechts die al gevoelig is. Zit haast te huilen van de pijn. Kan ik er iets tegen doen? Neem trouwens aan dat dit FM is? :(
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Verga van de pijn

Bericht door tanto »

Hi Stargazertje, is zou er, als ik jou was, mee naar de huisarts gaan. Dit lijkt me geen FM, maar eerder reuma (hoewel ik er geen verstand van heb verder).

suc6T.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Verga van de pijn

Bericht door marlène »

Eerst de teen, nu de vingers? Het doet me toch telkens weer denken aan jicht of reuma hoor stargazertje.

Ik was enkele dagen geleden ook geveld door acute reuma-aanval in mijn hand en inderdaad, je wordt misselijk van de pijn. Na 2 weken ben ik een brace gaan halen omdat het niet te harden was. En deze ochtend is mijn voet zeurderig pijn beginnen doen. Hopelijk gaat het niet dezelfde weg op als de hand.

Daarom denk ik ook bij jou aan jicht of reuma, dat kan verschillende vormen aannemen. Als je negatief zou testen op reuma in het bloed, dan zou een reumatoloog je op psoriasis reuma moeten laten controleren.

Niet meer uitstellen stargazertje, maak die afspraak nu!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Verga van de pijn

Bericht door stargazertje »

Oeps, was de teen al weer vergeten. Bij erge pijn krijg ik meestal eerst kippenvel en soms word ik inderdaad misselijk. Gelukkig is de pijn iets gezakt zodat het vervelend maar dragelijk geworden is. Wel voelen mijn 2 vingers doods aan. Afgelopen maandag had ik ook al een flink dikke rechterpols en heb al dagen last van de buitenkant van mijn rechterhand. Alles omdat ik de dag ervoor een metalen klem uit had willen proberen. Weet dat aan FM.

Klinkt misschien vreemd, maar ik twijfel of ik naar de huisarts moet. Zij lijkt maar 1 missie te hebben, mij weer naar de GGZ te krijgen. Ben daarom geloof ik al meer dan een jaar niet meer bij haar op consult gekomen. Ben er zelfs trots op. Lelystad had een FMcomponent vastgesteld, maar ik weet niet hoe ze dat hebben gedaan. Bij een reumatoloog ben ik nooit geweest.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Verga van de pijn

Bericht door marlène »

Nu kan je arts zichzelf bewijzen dat er iets anders aan de hand is. Dit leert elke arts:

Ontsteking =
dolor (lokale pijn),
calor (lokale warmte),
tumor (lokale zwelling) en
rubor (lokale roodheid)

functio laesa (functieverlies) enkel bij acute ontsteking

Zie voor meer info wikipedia: ontsteking

Dit is je kans.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Verga van de pijn

Bericht door on4kkpt »

jaja ik hoor jullie al denken, daar is hij weer met zijn B12 tekort en/of d tekort, lyme, MS
Dus ga naar je huisarts en leet het testen,
B12 serum, hcy mma, alle ijzer testen, d

dit is al een begin
Greetz Ing Berru van der Looij
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
Plaats reactie