Hallo on4kkpt,
on4kkpt schreef:Er lopen zeer veel patienten rond die het toch niet zouden hebben, met verschillende eenvoudige testen zijn de andere ziektes uit te sluiten, maar 80% van de artsen weten niet hoe eraan te beginnen. Een blopedonderzoek met de juiste testen erin vertellen je alles of het misschien niet iets anders is. B12 tekort - d tekort- lyme - MS - fribomyalgie - ME/CHV hebben veel overeenkomstige klachten, de klachten zijn er in de loop van maanden soms jaren ingeslopen. Voor men de diagnose CHV/ME moeten eerst andere ziektes worden uitgesloten, en daar wringt de schoen, het verhaal begint bij de huisarts, die weigerd bepaalde testen uit te voeren, alsook neurologen die diezelfde testen weigeren uit te voeren, ze plakken er liever een ander stempel op, dan de juiste.
Als eerste, welkom op het forum!
En als tweede: je slaat
precies de spijker op de kop

, daar wringt in Nederland precies de schoen. Iets waar ik mij ook nog steeds over blijf verbazen c.q. boos kan worden.
Vergeet ook de juiste bloed onderzoeken naar vitamine D en de schildklier (TSH, FT4, T3, anti-TPO, anti-Tg) niet. Deze onderzoeken worden vaak ook niet gedaan door de huisartsen/internisten.
Waarom dat niet gedaan wordt, is mij ook nog steeds een raadsel. Het hoort bij standaard en uitgebreid bloed onderzoek.
Ik wijt het aan onkunde, onwil, de Eed van Hippocrates niet nakomen, geen zin om te luisteren naar ernstige zieke patiënten, geen zin hebben in lastige/zeur patiënten: wat vaak wordt opgelost door een patiënt(e) zo snel mogelijk, zonder onderzoek, in de psychische hoek te zetten, roze lintje erom en zij zijn van de patiënt(e) en het gezeur af......., zonder onderzoek of onder het motto "wij kunnen niets vinden" het "label ME, CVS" opplakken, etc.
Ik heb na lang (jaren) zoeken uiteindelijk wel de juiste artsen (internisten, neuroloog, cardioloog, inspanningsfysioloog) gevonden die wel de juiste uitgebreide (bloed) onderzoeken, (inspannings)testen, onderzoek cardioloog, slaap- en melatonine onderzoek, etc. hebben gedaan. Uitslagen: er is/was veel mis.
Mijn huisarts heeft echter
niets gedaan.......en
weigerde ook alle onderzoeken en doorverwijzingen die ik vroeg te doen, toen ik doodziek aan zijn bureau zat.

Totdat ik meer kennis en informatie over ME had en hem daar mee en met de uitslagen confronteerde. Toen was hij perplex, uitgepraat en stond met de mond vol tanden.
Excuses gekregen? Of course not, nada

!
Groetjes, Louisa