Kinesitherapie - F-pathologie

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Kinesitherapie - F-pathologie

Bericht door orange »

Hallo,

Gisteren een fijne brief gekregen van het ziekenfonds:




Aanvraag tot tegemoetkoming voor: FYSIOTHERAPIE OF KINESITHERAPIE: KENNISGEVING LIJST F-CHRONISCHE PATHOLOGIE


We hebben uw aanvraag goed ontvangen.


Het is momenteel echter niet mogelijk een gunstig advies uit te brengen i.v.m. deze kennisgeving: sommige inlichtingen ontbreken.


Gelieve kennis te nemen van volgende inlichtingen:
De F-lijst in het kader van het chronisch vermoeidheidssyndroom kan alleen goedgekeurd worden tijdens of na de tenlasteneming (wachtlijst komt niet in aanmerking) in een revalidatieprogramma in een erkend CVS-centrum.




Meer kan ik momenteel niet schrijven. Ik ben uitgeput, moe van het vechten.
Hierop wil en moet ik reageren maar weet alleen nog niet hoe.
Het ontbreekt mij aan energie. Energie om de strijd aan te gaan.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Kinesitherapie - F-pathologie

Bericht door neeltje4 »

Ik kan me niet meer herinneren hoe dat bij mij gegaan is ? De eerste keer, drie jaar geleden kreeg ik inderdaad in het revalidatiecentrum een voorschrift voor 60 keer. maar nadien heb ik elke keer een verlenging gekregen van de huisarts en nooit een brief van de cm gekregen? Ik heb dus nog steeds de F-patologie. Ik zou toch eens informeren bij je ziekenfonds of dit klopt want ik heb het nog nooit gehoord . Je kinesist moet hier toch ook een idee van hebben hoe je dit moet aanpakken? Heel veel succes en ik hoop dat het in orde komt.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Kinesitherapie - F-pathologie

Bericht door dullegreet »

ik ben daar gewoon voor naar de fysioloog gemoeten in het uz gent, maar die had mij idd wel al eerder gezien ivm de screening voor cvs. Die heeft mij het eerste voorschrift gegeven en nu wordt dat bij mij ook telkens verlengd door de huisarts, voor 30 beurten als ik mij niet vergist.

ik zou er toch nog eens verder achter kijken hoor want het scheelt toch wel een stuk in de terugbetaling.......
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Kinesitherapie - F-pathologie

Bericht door elssp »

Zijn er mensen die niet naar een referentiecentrum zijn geweest en die toch een erkenning hebben om meer kinebeurten vergoed te krijgen?
Gebruikersavatar
sweetie
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2012, 13:15

Kinesitherapie - F-pathologie

Bericht door sweetie »

Ik heb al sinds 2006 een F pathologie, ik ben eerst gezien in uz leuven voor cvs diagnose(ben nooit in pellenberg geweest) en dan via fysische geneeskunde heb ik de diagnose fibromyalgie gekregen maar ik heb nooit een revalidatie gevolgd in een cvs centra. Mijn kinesiste heeft die aanvraag ingediend bij het ziekenfonds en ik heb deze zonder probleem gekregen. Ondertussen heeft ze deze al twee keer verlengd (die toekenning is maar twee of drie jaar geldig,afhankelijk van wanneer je het aanvraagt) en telkens gekregen zonder problemen! Ik moet zeggen dat ik tot nu toe (en hout vasthouden dat het zo blijft) geen problemen heb gehad met de CM. Het is al van april 2008 geleden dat ik nog op controle ben moeten gaan en bij het riziv (dat was toen ik 1 jaar thuis was) ook geen problemen gehad.
Plaats reactie