Subsidies referentiecentra STOPGEZET !

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Die referentiecentra zijn voor Belgie wat Nijmegen (Nijmeegs Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid) voor Nederland is? Waar CGT en GET worden gepromoot en waar ME/CVS als psychische ziekte wordt gezien? Zo ja, dan is het alleen maar goed dat daar geen geld meer heengaat! Hup, sluiten die handel! :twisted:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zo is het maar net, wat de redenen ook zijn!
Life smells...
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

We kunnen het feestvieren weer stopzetten want "Onkelinx redt de cvs-centra"
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... S_Onkelinx

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... ID3NCSSV_2


Echt, daar word ik moedeloos van hoor. Dachten we eindelijk dat we van die zever af waren...

](*,) ](*,)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

De lobbyisten van de cvs-centra hebben goed werk verricht. Niet te geloven :evil:
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

oh nee....wat een ellende.

Het lijkt er wel op dat men dit niet meer als DE therapie voor ME/CVS zit. Dat is dan toch al winst.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
nona
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 jun 2011, 15:26

Bericht door nona »

Dit is waarschijnlijk weer een knap staaltje vriendjespolitiek :roll:

Ik ben ook in zo'n referentiecentrum geweest en het enige wat ik er leerde is doseren. Voor de rest nada, noppes!
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Ik heb met het onderstaande gereageerd op het artikel van het nieuwsblad maar de reactie is nog niet goedgekeurd om weergegeven te worden.

Ik lees nergens dat het ook reeds was aangetoond dat die therapie bijna GEEN ENKEL EFFECT had. De overheid had reeds in 2004 zelf een studie laten uitvoeren door het Kenniscentrum en de resultaten waren dat die therapie in de CVS Centra maar baat had bij 6% van de patienten. En bijna 60% verslechterde door die therapie. Al deze info werd jarenlang GEDOOGD. M.a.w. de overheid heeft miljoenen euro's verspild aan een therapie die niet enkel bijna geen effect had maar ook bijna 60% van de patienten zieker maakt. Veel patienten hopen dat deze info die word stilgehouden aan bod komt in het nieuws, het is voor velen al 5 over 12... Er bestaan al 5000 studies over de biologische oorzaken van ME en/of CVS. Dit alles word genegeerd aangezien verzekeringsinstellingen geen geld genoeg hebben om al deze patienten en vaak zeer dure behandelingen te vergoeden. In Noorwegen is aangetoond dat een KANKER medicijn verbluffende resultaten gaf bij ME/CVS patienten. Dat is heel wat anders dan wat gedrags en oefentherapie, stof om over na te denken...
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

Bericht door tinnie »

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :evil: :evil: :evil:

wat kunnen we doen?
ben lid van wucb, betogen?

zucht zucht
wat kunnen we doen? :roll:
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

http://www.destandaard.be/artikel/detai ... d=R53NCKRH

Ook in de standaard.

We moeten op 12 mei goed van ons laten horen tinnie!
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

een emailbombardement?

info@laurette-onkelinx.be

en een nieuw topic hier op het forum beginnen want nu staat dit nog onder stopgezet! We kunnen meer aandacht trekken door dit als apart item staat!
Plaats reactie