ik heb een elektrische fiets gekocht!!!!!

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik heb sinds eergisteren ook mijn elektrische fiets (van het merk sinus) :D
Op hometrainer merkte ik dat fietsen (zelfs met lage weerstand) een stuk lastiger was dan wandelen, nu met mijn elektrische fiets fiets is het eerder omgekeerd.
Dat betekent dat ik toch zeker 15 minuutjes (zal dat nog wat moeten aanvoelen hoeveel ongeveer) zal fietsen per keer en dat ik verder dan 500 meter in de omtrek van mijn huis zal kunnen gaan :D

Nu alleen nog beter weer dan vandaag....
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Vital,

Hartstikke fijn voor je,je zal er veel plezier van hebben,
en een groot gevoel van vrijheid,
ik heb er al een paar jaar een,
helaas door mijn terugval kan ik er nu niet mee weg,maar dat komt vast wel weer.
geniet er van.

lieve groetjes
petraeroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Heerlijk vital, dat zal vast een gevoel van vrijheid geven!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Super voor je , ben een beetje jaloer :wink: . Ik ga er ook gauw een kopen, maar moet wachten op geld van de Gemeente dat ik ga krijgen. Geduld....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Hoe bevalt hij in het gebruik?
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

semma schreef:Hoe bevalt hij in het gebruik?
Hij bevalt mij zeer goed, het is een zeer aangename fiets om mee te rijden en hij ziet er ook redelijk normaal uit. Ik voel mij toch zo een beetje een bedrieger met mijn elektrische fiets :)
Ik rij nu eigenlijk in de hoogste stand, dat zou mij dan 250% hulp geven. Een beetje bergop of wind tegen, dat maakt eigenlijk niet echt verschil. (Ik heb nog geen brug overgereden of zo, dus dat weet ik niet zo.)
Ik rij nu nog zeer op het gemak, wil mij niet overdoen. Gisteren heb ik er een klein half uur over gedaan om 5 kilometer te rijden. Dus een goede 10 km/u. Dan moet ik eigenlijk bijna geen kracht zetten, maar redelijk wat ronddraaien.

Ik heb er nadien zeker geen last van gehad en daar ben ik heel blij mee ! Het belangrijkste voor mij is dat ik zo een tijdje buiten ben en kan genieten van de natuur. De volgende dagen zal ik eventueel iets vlugger rijden denk ik.

Ik heb wel wat last van mijn schouder, ik hoop dat het niet van te fietsen is...
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Wat goed, Vital! Nog veel plezier met je fiets!
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Ja, ik heb ook een elektrische fiets gekocht!!!

Mijn moeder kwam er een half jaartje geleden mee dat het voor werk handig zou zijn als ik eindelijk eens mijn rijbewijs zou halen.
Ze had daarvoor geld apart gezet, dat ik dan voorlopig van haar kan lenen.
Maar werken wil nog niet zo, en autorijden vind ik een beetje te gevaarlijk (ben soms net alsof ik dronken ben).
Dus vorige week naar elektrische fietsen gaan kijken, en een fiets gekocht.
De fiets zou pas over 2 weken geleverd worden, maar kon hem maandag al ophalen.
Ben er superblij mee!!! ik moet de fiets nog uitproberen, dat ga ik waarschijnlijk van het weekend doen.
Plaats reactie