gebruik van pijnstillers / fitness / leefwijze
Moderator: Moderators
Hallo allemaal,
Ik ben laatst bij de huisarts geweest en daar stond vast dat ik CVS heb en kenmerken van fibromyalgie. Door een aantal klachten (last van darmen, pijn in handen en armen, pijnklachten bij menstruatie, hoofdpijn, moeheid) heb ik het advies gekregen om onder begeleiding van een fysiotherapeut opgetraind te worden in een fitness-school. Ben hier sinds 2 weken begonnen. Zijn er mensen die ook op zo'n basis gesport hebben of nog steeds doen? Merken jullie een verbetering in gezondheid en vermindering van klachten? Heb jullie in het begin meer klachten gehad met het trainen?
Door toch een stukje achteruitgang de laatste tijd heb ik vaker pijnstillers nodig; in principe alleen paracetamol of ibuprofen. Ik heb hier op zich bijna altijd baat bij. Is het normaal dat je sowieso wekelijks tot dagelijks dit nodig hebt? Krijgen jullie hier ook klachten door of neem je het in omdat het gewoon nodig is?
Ik ben pas sinds kort hier en nog erg zoekende in wat wel en niet helpt. Tips over je leefwijze, wat jou helpt zijn erg welkom!
(sorry voor de vele vragen...)
Gr Angel84
Ik ben laatst bij de huisarts geweest en daar stond vast dat ik CVS heb en kenmerken van fibromyalgie. Door een aantal klachten (last van darmen, pijn in handen en armen, pijnklachten bij menstruatie, hoofdpijn, moeheid) heb ik het advies gekregen om onder begeleiding van een fysiotherapeut opgetraind te worden in een fitness-school. Ben hier sinds 2 weken begonnen. Zijn er mensen die ook op zo'n basis gesport hebben of nog steeds doen? Merken jullie een verbetering in gezondheid en vermindering van klachten? Heb jullie in het begin meer klachten gehad met het trainen?
Door toch een stukje achteruitgang de laatste tijd heb ik vaker pijnstillers nodig; in principe alleen paracetamol of ibuprofen. Ik heb hier op zich bijna altijd baat bij. Is het normaal dat je sowieso wekelijks tot dagelijks dit nodig hebt? Krijgen jullie hier ook klachten door of neem je het in omdat het gewoon nodig is?
Ik ben pas sinds kort hier en nog erg zoekende in wat wel en niet helpt. Tips over je leefwijze, wat jou helpt zijn erg welkom!
(sorry voor de vele vragen...)
Gr Angel84
Fibromyalgie gaat niet samen met de inspanningen van fitnessapparaten.
Na fysieke overbelasting eist mijn lichaam suikers. Dan eet ik bv. eens tapeltje rijswafels met halve pot appelcompôte erop. Dat staat dus haaks op de dringende adviezen om suiker te mijden, maar in de praktijk pakt dit toch het beste uit: beheerst suikers naar binnen werken.
Na fysieke overbelasting eist mijn lichaam suikers. Dan eet ik bv. eens tapeltje rijswafels met halve pot appelcompôte erop. Dat staat dus haaks op de dringende adviezen om suiker te mijden, maar in de praktijk pakt dit toch het beste uit: beheerst suikers naar binnen werken.
Wacht maar tot je op dreef gekomen bent, dan komen er nog veel en veel meer vragen omhoog 

Suiker wordt echt altijd afgeraden. Langzame suikers, dus rijstwafels of bruin/volkorenbrood is prima maar dan niet met gezoete dingen.
Als je zulke pijnklachten hebt kan die fitness sowieso niet goed zijn denk ik. Als je daarbij al achteruitgang hebt HELEMAAL niet, je moet elke achteruitgang zéér serieus nemen. Het is ook niet zo dat je door trainen beter wordt, velen voor jou zijn er al slechter van geworden.
Ik zou naar het CVS/ME-centrum in Amsterdam gaan voor serieus onderzoek en evt Carnitene proberen, dat helpt bij veel mensen wel wat.
Er zijn ME-ers die veel pijnstillers nemen maar het is natuurlijk wel slecht voor je lichaam. Ik zou zeggen alleen doen als je de pijn niet trekt. Als je meer pijn hebt gekregen door de training: stoppen daarmee voordat het nog erger wordt.
Als je zulke pijnklachten hebt kan die fitness sowieso niet goed zijn denk ik. Als je daarbij al achteruitgang hebt HELEMAAL niet, je moet elke achteruitgang zéér serieus nemen. Het is ook niet zo dat je door trainen beter wordt, velen voor jou zijn er al slechter van geworden.
Ik zou naar het CVS/ME-centrum in Amsterdam gaan voor serieus onderzoek en evt Carnitene proberen, dat helpt bij veel mensen wel wat.
Er zijn ME-ers die veel pijnstillers nemen maar het is natuurlijk wel slecht voor je lichaam. Ik zou zeggen alleen doen als je de pijn niet trekt. Als je meer pijn hebt gekregen door de training: stoppen daarmee voordat het nog erger wordt.
Laatst gewijzigd door asje op 26 feb 2012, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
Ik weet het Asje en ik heb me vaak vaak verzet tegen die suikerreactie. Dat maakte het alleen maar erger en uiteindelijk werd er nog véél meer suiker naar binnen gewerkt. Dus doe ik het nu direct en beheerst. Dan ben ik vrij snel geneutraliseerd en heb geen verpeste dag. Maar dus absoluut iets als die rijswafels erbij. En voldoende drinken.
Semma, je zou er ook iets zoets bij kunnen nemen zónder suiker.
Life smells...
Wat de pijnstillers betreft, kan je 2 x 500 mg DL phenylalaline als supplement overwegen ipv een pijnstiller. Dat houdt de werking van eigen endorfinen langer actief. Tevens is het een precursor van tyrosine dat wordt omgezet in => L-dopa => dopamine => norepinephrine => epinephrine. Het wordt dus door het lichaam omgezet in wat het verder nodig heeft.
Tevens Alkala N om het weefsel te ontzuren. Elke dag een lepeltje in een groot glas water om 10u 's morgens is ideaal.
Meer info over de gevolgen van veelvuldig gebruik van pijnstillers vind je hier:
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... thion.html
Als je meer wil lezen over glutathion of een ander kernwoord, bovenaan de blog heb je een zoekvenster.
Er zijn meerdere redenen waarom je pijn kan hebben. Er is een tekort aan vitamine D, een opflakkering van auto-immuunziekte, voedselallergie aan gluten, mais, melk, enz, een tekort aan jodium, een slechtwerkende schildklier, een stollingsziekte, gebruik van statines, ...
Het is belangrijk te ontdekken wat de oorzaak is.
Tevens Alkala N om het weefsel te ontzuren. Elke dag een lepeltje in een groot glas water om 10u 's morgens is ideaal.
Meer info over de gevolgen van veelvuldig gebruik van pijnstillers vind je hier:
Als je meer wil lezen over glutathion of een ander kernwoord, bovenaan de blog heb je een zoekvenster.
Er zijn meerdere redenen waarom je pijn kan hebben. Er is een tekort aan vitamine D, een opflakkering van auto-immuunziekte, voedselallergie aan gluten, mais, melk, enz, een tekort aan jodium, een slechtwerkende schildklier, een stollingsziekte, gebruik van statines, ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Hoe kom je aan dit soort middelen?marlène schreef:Wat de pijnstillers betreft, kan je 2 x 500 mg DL phenylalaline als supplement overwegen ipv een pijnstiller. Dat houdt de werking van eigen endorfinen langer actief. Tevens is het een precursor van tyrosine dat wordt omgezet in => L-dopa => dopamine => norepinephrine => epinephrine. Het wordt dus door het lichaam omgezet in wat het verder nodig heeft.
Bedankt voor je reacties marlene, erg prettig!
Op de website van www.iherb.com kan je de meeste supplementen aan een interessant tarief terugvinden. Op de homepagina van deze site staat een code bovenaan in een groen vakje dat je kan gebruiken voor een speciale korting.
Op mijn blog vind je de links naar de supplementen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Ik denk dat het toch om de directe suikers gaat. Denk er daarbij aan dat honing en stroop ook caloriënbommen zijn.asje schreef:Semma, je zou er ook iets zoets bij kunnen nemen zónder suiker.
Het gaat dus niet om de zoete smaak (hou ik helemaal niet van), maar omdat er er naar directe suikers gevraagd wordt.
Voor alle suikervrije recepten geldt: zinloos als je ipv suiker honing, stroop, diksap etc. neemt.
Ik ken het principe, maar heb geleerd om beheerst toe te geven als er een explosieve vraag naar directe caloriën is.
Die site is buitenlands, is er geen nederlandse organisatie, bedrijf of zo die dit soort dingen leveren?marlène schreef:Op de website van www.iherb.com kan je de meeste supplementen aan een interessant tarief terugvinden. Op de homepagina van deze site staat een code bovenaan in een groen vakje dat je kan gebruiken voor een speciale korting.
Jullie hebben het over de nadelen van allerlei stoffen in de goedkopere middelen, maar blijft het resultaat hetzelfde en goed genoeg om op proef te proberen?