Role of psychological aspects in both chronic pain and in..

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Role of psychological aspects in both chronic pain and in..

Bericht door magnetronnie »

Role of psychological aspects in both chronic pain and in daily functioning in chronic fatigue syndrome: a prospective longitudinal study

Nieuwe studie van de groep van Nijs en De Meirleir naar de rol van psychologische aspecten in chronische pijn en dagelijks functioneren van CVS patiënten.

http://www.springerlink.com/content/e563283385681j6q/
Geen gratis fulltext beschikbaar helaas.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Role of psychological aspects in both chronic pain and in..

Bericht door marlène »

Ik krijg het een beetje op mijn heupen telkens ik weer studies zie die willen onderzoeken welke gedragingen chronische pijn zouden verergeren of verlengen. Dat is een contradictie in zich.

1) Als het chronisch is, duurt het al lang dus veel langer kan het niet duren.
2) Zolang de onderzoekers de schuld in de schoenen van de patient kunnen schuiven, hebben artsen weer een reden om de echte oorzaak niet aan te pakken.
3) Indien artsen hun werk hadden gedaan, hadden de helft van de chronische pijnpatienten nu geen pijn meer.
4) Het is tegen de mens zijn natuur om niet te bewegen dus al die chronische pijnpatienten doen dat niet voor hun plezier.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Role of psychological aspects in both chronic pain and in..

Bericht door sowfia »

Vind het niet zo leuk dat dml hier coauteur is? Of begrijp ik het abstract verkeerd?
Ik kan mss wel aan de fulltext geraken.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Role of psychological aspects in both chronic pain and in..

Bericht door diederik »

Ik ben ook wel benieuwd naar waar het in zijn volledigheid over gaat en wat nu de exacte conclusies zijn.
Ik weet weinig.
Plaats reactie