'armband' sense wear (dr. Lambrechts, Lelystad)

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
floke
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2009, 12:43

Bericht door floke »

Ahja, was ik vergeten te vermelden: hij noemt dat "micro-epileptische" aanvallen die ik 's nachts meemaak. Blijkbaar zitten mijn spieren niet stil (raar dat je dan wel denkt dat je geslapen hebt hé en dat je dat niet merkt). Heeft me ook folders meegegeven over cvs... Dus zonder het echt uit te spreken... weet ik nu wat ik heb hé... balen, maar zoals de dokter zegt: niet schrikken, soms is het beter te weten welk soort spook er boven je hoofd hangt, dan kan je er iets aan doen! En dat ga ik doen ook!!
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Hmm dat klinkt toch wel interessant allemaal, wel leerzame dingen dus.
Hoop dat jij er ook wat aan hebt Floke, je hebt zo te lezen de goede instelling.
Heel veel succes :)
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

@Floke: Misschien wel wat voor mij, heb alleen geen idee hoe ik dat moet gaan regelen. Heb uberhaupt nog nooit bij een CVS/ME-vriendelijke arts geweest, dus misschien is dat een begin!
Wat goed dat je nu weet dat je spieren steeds in beweging blijven... Het duurt lang voordat ik echt slaap, en zolang trekken mijn spieren ook steeds samen. Erg irri.
Dus een folder over cvs.. wow! Dan weet je nu idd wat je hebt... Tuurlijk wil je gezond zijn en geen ziekte hebben, maar ben je nu ook wat opgelucht, nu je een 'echte' diagnose hebt?
Goed zo, blijf positief ;-)!!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Meer info over die armband kan je hier vinden : http://www.sensewear.nl/.
Ik heb hem in augustus ook 4 dagen (3 nachten) gedragen. Ik was best wel geschrokken van het resultaat. Blijkbaar slaap ik maar gemiddeld 4 uur per nacht. Verder beweeg ik genoeg en heb ik voldoende calorieopname.
Ik denk niet dat je aan de hand van de resultaten van die armband een diagnose kan verwachten. Het draagt eerder bij om een volledig plaatje te krijgen. Is ook om geen onnodig slaaponderzoek te moeten verrichten.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

yarwen schreef: Verder beweeg ik genoeg en heb ik voldoende calorieopname.
Dat vind ik dan weer link aan deze armband: als je huis/zetelgebonden bent, zal die armband eventjes zeggen dat je meer zou moeten bewegen :o en snap ik ook Sunshine's redenering. Lijkt me dat armband verschillende oorzaken van dysfunctie niet in kaart kan brengen.
Om het met een verstaanbaar vb duidelijk te maken: als je met je been in het gips vast ligt, zal die armband zomaar eventjes registreren dat je voldoende reserve hebt om meer te gaan bewegen. Maar bij ME zijn er dus andere (interne) zaken van toepassing die een belemmering zijn tot (die niet weergegeven zullen worden in registratie)

Maar voor slaap kan ik aannemen dat dit nuttig is bvb.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Meer info over die armband kan je hier vinden : http://www.sensewear.nl/.
Dank je, ga eens even kijken!
Dat vind ik dan weer link aan deze armband: als je huis/zetelgebonden bent, zal die armband eventjes zeggen dat je meer zou moeten bewegen en snap ik ook Sunshine's redenering.
dat is dus precies wat ik bedoelde maar kon dat niet zo goed uitleggen. Je kan dan alleen maar hopen dat die arts die de resultaten gaat bekijken enigzins weet wat de beperkingen zijn en weet dat " je beweegt veel te weinig" een zinloze opmerking zal zijn. Ik beweeg veel in mijn goede periodes, om mijn spieren wat in conditie te houden!
Maar voor slaap kan ik aannemen dat dit nuttig is bvb.
Daarom zou ik het wel willen!
bedankt voor de info!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Gast

vraagje voor yarwen over armband die slaap registreet

Bericht door Gast »

topic samengevoegd. admin

hallo,

kun je iets meer vertellen hoe je aan die armband geraakt bent ?

waar gekocht ? merk ? mdoel ? prijs ?


alle info is welkom.

dank

marc
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

vraagje voor yarwen over armband die slaap registreet

Bericht door Feniks »

Bedoel je sense-wear armband? Zoja die heb ik gedragen. Zat bij mijn behandeling in Lelystad. Drie dagen om bovenarm. Dag en nacht. Meet heel veel. Moet heel duur zijn. Misschien dat ze je bij het vermoeidheidscentrum in Lelystad kunnen vertellen hoe en wat. Als het tenminste is wat ik denk dat jij zoekt.
Bij mij kon je zo zien hoe slecht ik sliep. Ook al wist ik dat zelf niet. Diepte van slaap, of je veel beweegt in je slaap, en natuurlijk hoe je je beweegt door de dag. Het meet niet of je malaise hebt, tenzij je hart raar doet.
Om het af te lezen moet je volgens mij wel geschoold zijn, zag er erg ingewikkeld uit.
Gebruikersavatar
mariabel
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 sep 2010, 13:39

sense wear

Bericht door mariabel »

topic samengevoegd. admin

ik ben onder behandeling in Lelystad en heb nu voor 3 dagen een sense wear armband om...deze meet energieverbruik in rust. intensiviteit van een fysieke activiteit.. ( incl liggen slapen , waken en slapen )
duur van een fysieke activiteit.. totale energieverbruik.. slaapefficientie .. beweging en stappen....
heeft iemand er al ervaring mee.. ? want ik ben erg benieuwd...?
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

bodymedia fit armband

Bericht door huppelepup »

bedankt yarwen. samengevoegd, admin.

Wie van jullie hebben deze armband al eens gedragen en had je er wat aan?
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

bodymedia fit armband

Bericht door yarwen »

Lijkt mij het zelfde als de sense wear armband. Heb die eens een paar dagen gedragen via Dr. Lambrecht.
Meer info in volgende draad http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... r-asc.html
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

bodymedia fit armband

Bericht door huppelepup »

http://www.sensewear.be/17/sensewear-cvs-opvolging

Zie ook bij toepassing voor de slaap.
Plaats reactie