Malwere?

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Malwere?

Bericht door Eressea »

Hmm, het lijkt om de avatar van Fez te gaan, die komt namelijk van bimage.interpark.com. Ik krijg de melding niet, ondanks dat ik ook chrome gebruik.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Malwere?

Bericht door Burial »

dan heb je waarschijnlijk een andere (of geen) virus/malware scanner
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Malwere?

Bericht door Teb »

Burial schreef:dan heb je waarschijnlijk een andere (of geen) virus/malware scanner
Let op: De melding heeft niets te maken met een virusscanner (al dan niet aanwezig). Deze melding wordt gegenereerd vanuit Chrome, de browser die een lijst bijhoudt van websites die bekend staan om het verspreiden van malware. Zie ook http://support.google.com/chrome/bin/an ... swer=99020. Dus zelfs mensen die geen scanner zelf geïnstalleerd hebben, worden door Chrome wel gewaarschuwd.
sprankel schreef:Ik heb melding bij deze link: http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 747#145747
Eressea schreef:Hmm, het lijkt om de avatar van Fez te gaan, die komt namelijk van bimage.interpark.com. Ik krijg de melding niet, ondanks dat ik ook chrome gebruik.
Het is mogelijk dat de host, in dit geval bimage.interpark.com, zelf ook heeft geconstateerd dat zijn site als gevaarlijk is gemarkeerd, en dit inmiddels heeft verholpen. Chrome zal dan geen waarschuwing meer geven.

Het is goed om zo'n waarschuwing niet te negeren, en ik zou iedereen willen aanmoedigen om het altijd hier op het Helpdesk-forum te melden. Wij kunnen dan zelf ook op zoek gaan naar de oorzaak en zelf stappen ondernemen zodat afbeeldingen van onveilige sites hier ook verwijderd worden. Ofwel: dank voor de melding!
Plaats reactie