Honger

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Renka
Gevorderd lid

Honger

Bericht door Renka »

Ik heb steeds zo'n ontzettende honger. Ik blijf maar eten en het lijkt wel alsof niks vult. Dit heb ik overigens al jaren. Uit bloed is nooit iets gekomen en huisarts kan het ook niet verklaren.

Herkent iemand het?
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Yep,
Ik voelde me als een hoofd zonder lichaam.
Het verzadigingsgevoel werkt(e) niet zo goed.
Een suikervrij dieet heeft wel het nodige verbeterd.
Hartelijke groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Honger? Heb ik nooit!!!! Grapje!!! Ook flink last van, maar sinds ik een paar jaar geleden met een dieet was begonnen om af te vallen, gaat het iets beter. Idd. weinig extra suikers. Genoeg brood met rauwkost erbij. Middageten, flink groente en rauwkost. Tussendoor fruit. Dit gaat prima zo!!
Maar als ik meer tussendoor eet, werkt het averechts. De taktiek is de bloedsuiker niet pijlsnel omhoog laten gaan door te veel suikers in één keer te eten. Zo gaat de bloedsuiker ook geleidelijk aan weer naar beneden. Wanneer hij pijlsnel omhoog gaat, gaat hij ook net zo snel weer naar beneden en dan krijg je weer honger!!
Test maar eens uit!!
Biancavia
Actief lid

Bericht door Biancavia »

Heb ik ook hoor, altijd een vaag hongergevoel. En als ik een paar uur niets gegeten heb dan ga ik trillen en duizelen en word ik misselijk.
Bij mij werkt het wel om gewoon als ik voel dat ik iets moet eten, dan pak ik gewoon een boterham, een banaan of iets anders. In elk geval proberen suikers en snoep en koek te vermijden.
nina
Beginner

Bericht door nina »

Sinds ik zo moe ben ga ik ook trillen als ik ' honger' heb. Het honger gevoel is er niet echt (of ik negeer het) maar soms stop ik dus niet met trillen voordat ik wat gegeten heb. (Bammetje met kaas ofzo)

heel typisch :D
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Fijn dit forum!! Dacht dat ik de enige was :D. Dank jullie wel!!

Ik eet inderdaad verder ook heel gezond. Speltbrood, 's middags bij het brood vaak iets warms en 's avonds warm. Tussendoor fruit, boterham etc. Maar heb idd ook dat trillen en duizelen.
Ik eet al jaaaren geen suikers. Sinds heel kort weer eens begonnen met wat rietsuiker of druivensuiker. Heb niet het idee dat het veel uitmaakt.
Eet sowieso (bijna) geen E-nummers, toevoegingen of ander chemische producten.
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Je moet voorkomen dat je bloedsuiker te laag wordt en teveel schommelt. Dit kun je doen door etenswaren met de juiste koolhydraten te eten, zie: http://www.glycemicindex.com/

Eet bovendien bij elke maaltijd wat vettigs en veel vezels. Zo wordt de suiker minder snel opgenomen in het bloed.
Suzanne
Actief lid

Bericht door Suzanne »

vandaag heb ik ook de hele tijd honger....
vanmorgen 2 sneetjes volkoren met kaas gegeten
uur later nog steeds honger weer 2 sneetjes met kaas
daarna nog steeds trek, halve komkommer gegeten
uur later weer trek, 2 penny wafels gegeten
daarna was het etenstijd, zo'n 300 gram groente (broccoli, bloemkool wortel) en een hamlapje gegeten
en vanavond nog maar 2 pennywafels
nu heb ik weer trek, maar het is nu echt te laat om weer wat te eten....
heel vervelend van die dagen
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ken die dagen heel goed!! Ik zit dan ook nog eens met mijn overgewicht en probeer dan zo weinig mogelijk extra te eten. Ik merk dit vooral voor mijn menstruatie, dat honger gevoel.
Het lijkt ook net of miijn lichaam vaak om extra voedingsstoffen vraagt om een beetje energie te krijgen.
Suzanne
Actief lid

Bericht door Suzanne »

ik heb het ook zo gezond mogelijk geprobeerd haha
op de pennywafels na dan
het vreemde is, is dat het pas begint als ik voor het eerst eet
als ik om 9 uur 's ochtends ontbijt, begint vlak daarna dus de honger
als ik pas om 13.00 eet, ook pas daarna
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Van suiker krijg je juist meer honger.

Ik vind het niet heel veel wat je vandaag gegeten hebt hoor, ik eet denk ik 2 keer zo veel!
Suzanne
Actief lid

Bericht door Suzanne »

haha voor mij is het erg veel
meestal eet ik 's ochtends wat yoghurt of een broodje, als ik trek heb 's middags een boterham dus soms niet eens, en 's avonds normaal warm
en dan soms 's avonds wat lekkers ofzo
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Ik eet overdag zo'n 5 boterhammen, 1x volledige warme maaltijd en 's middags bij de lunch vaak nog pannenkoeken, gebakken aardappeltjes of iets anders warms. Daarbij nog wat tussendoortjes als fruit, biogarde, zelf gebakken koekjes, amandelnootjes of naturelchips.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Oeps!! En zeker superslank Karen???
Ik eet op advies van voedingsdeskundige ook 5 sneetjes bruin met mager beleg en rauwkost. 1X fruit en 1X ontbijtkoek etc. Warme maaltijd 100gr. vlees, vis of kip, 150 gr. rijst/pasta of aardappels(niet mijn favoriet) en flink verse groente min. 200 gr. en nog een bord rauwkost.
Als ik me hieraan houd, heb ik bijna geen honger!! Ben er vorig jaar 22 kilo mee afgevallen. Helaas weer 10 bijgekomen, ondanks dit dieet aanhouden.
Dit dieet is het eten dat een vrouw van 32, ongeveer 1.65m. nodig heeft om zich gezond te voelen!
Volgend de voedingsdeskundige zou je je hiermee super fit voelen!! Tot nu toe nog niet van gemerkt!!! Zij vondt dit altijd erg vreemd, ik nu dus niet meer, nu ik weet dat ik CVS heb!!!
dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

ik heb dat ook hoor, dat continue hongergevoel, maar meestal start het pas in de namiddag. de voormiddag is mijn maag meestal wat overstuur.

ik krijg meestal honger rond 2, 3 u in de namiddag en dat is dan voor de rest van de dag. en het rare is dat ik het savonds meestal krijg net na het eten.

ik vrees dat ik altijd kan eten en probeer dat op te lossen door in de namiddag veel fruit te eten. savonds eet ik meestal sojayoghurt met musli, maar dan heb ik na een uur al terug honger en eet ik nog een boterham of een banaan.

en het rare is, ik heb vroeger nooit gesnoept. chocola, ijs, dat kwam er bij mij niet in, nu heb ik constant zin in zoet.
Plaats reactie