Reflex Epilepsie

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Reflex Epilepsie

Bericht door mehans »

Regelmatig lees ik hier over misselijkheid, duizeligheid, bleekheid,
versnelde hartwerking, . . .
alsook symptomen van andere onderliggende oorzaken.

Ook overgevoeligheid voor licht, geluid, . . .

Zou dit te maken kunnen hebben met reflex epilepsie ?

Reflexepilepsie
is een zeldzaam type epilepsie dat kan optreden als gevolg van bepaalde prikkels (stimuli), zoals bepaalde geluiden, flikkerend of bewegend licht,

bepaalde gevoelens of zelfs activiteiten als lezen, schrijven, beslissingen nemen of eten.
Gevonden op http://www.medicinfo.nl


Deze prikkels kunnen dus bij gevoelige mensen een epileptische aanval uitlokken.

De meest voorkomende prikkels zijn van visuele aard.
Visuele gevoeligheid komt voor bij 5% van alle mensen met epilepsie, vooral bij jongeren van 8-25 jaar en tweemaal zo vaak bij meisjes en vrouwen.



(zie ook :

Stimulusgevoelige myoclonus ontstaat door verscheidene externe factoren, waaronder lawaai, beweging en licht.

De gevoeligheid van een patiënt kan toenemen door verrassingen.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Reflex Epilepsie

Bericht door marlène »

Na een val van een trap zo'n dertig jaar geleden, bleek dit veroorzaakt te zijn door een lichte epilepsie-aanval.

Ik verdraag absoluut geen flikkerlicht(jes) en ben een heel slechte kandidaat voor dancings. De buitenwippers dragen me telkens buiten (en niet alleen omdat ik half in slaap in de zeteltjes hing).

Een kapotte flikkerende lamp, fietslichten, pinkers, you name it. Mijn brein reageert alsof ik te dicht bij vuur sta. Wegwezen!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Reflex Epilepsie

Bericht door stargazertje »

Heel herkenbaar Marlène. Ik heb het ook bij flikkerende advertenties, zwaailichten etc. Laatste dancing (jaaaaaren geleden)was bij mij echt een ramp. Kon toen al niet tegen het geluid en de flikkerende lichten. Was binnen een paar seconden weer buiten. Gelukkig was het op een boerderij waar ze ook net jonge poesjes hadden. Daar heb ik dan ook de gehele tijd bij gezeten en geknuffeld.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Reflex Epilepsie

Bericht door mehans »

Verder las ik ook dat reflex-epilepsie snel spannen / ontspannen
van spieren over het ganse lichaam geeft.

Dit zou dan mogelijk mijn dystonie verklaren.

Wagenziekte wijst ook in die richting,

ik heb namelijk nog nooit een landkaart kunnen bekijken in een rijdende auto,
zonder misselijk te worden.

Vraag me ook niet om slechts maar de titel van een boek te lezen,
terwijl ik in die rijdende auto zit.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

En dan te weten dat er veel mensen met epilepsie gewoon genezen door een dieet!!! het ketogeen dieet, dat al meer dan 100 jaar bestaat, en dat veel weg heeft van het dieet dat hier velen nemen!!!

zou het dan toch allemaal samen horen?
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Plaats reactie