Douchekrukjes

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Ik zie mijn rolstoel wel eens voorbij komen in mijn dromen! :shock: Daar is 'ie paars. 8) Maar volgens mijn familieleden gaat die rolstoel er in de praktijk nooit komen, want ik ga bij het kleine percentage ME patienten horen dat geneest. :mrgreen: Zelf ben ik realistischer, ik hoop op verbetering en niet zo zeer genezing. :)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

mieshka schreef:Ik heb deze van Curver. 8)
Afbeelding
Voldoet prima. Ik zie wel hoe lang 'ie het houdt. Wie weet genees ik wel voordat ik een nieuwe nodig heb! Woehahaha! :lol:
Heb juist van iemand genomen niet iets van een plastic tuinstoel te nemen omdat deze zacht zou worden bij warm worden?

En mijn moeder heeft altijd ook de hoop dat ik genees.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Voor mensen die veel werk maken van het doucheritueel een recent nieuwsberichtje:. Let dus op welk merk je koopt. Merken als Weleda gaan voor zuivere produkten en winnen daar ook prijzen voor in Duitsland, waar men veel kritischer is.

http://www.hetkanwel.net/2012/01/19/als ... anzelf-af/

Overgewicht door chemische stoffen?
BAARN - Onderzoekers van het Mount Sinai Medical Center in New York hebben een verband aangetoond tussen ftalaten en overgewicht bij jonge kinderen. Ftalaten kunnen menselijke hormonen nabootsen.
Ftalaten worden gebruikt als weekmaker in plastics, maar komen ook voor in verzorgingsproducten. Er is groeiend bewijs dat naast, een ongezond voedings- en beweegpatroon, ook chemische stoffen invloed hebben op het ontstaan van overgewicht bij kinderen.

Met het Amerikaanse onderzoek wordt dit vermoeden voor het eerst wetenschappelijk bevestigd. De onderzoekers bestudeerden de urine van 387 kinderen op de aanwezigheid van ftalaten. Bij 97 procent van de kinderen was sprake van een blootstelling aan ftalaten. Vervolgens vonden de onderzoekers een associatie tussen de concentratie ftalaten in de urine en het BMI en de buikomvang van de kinderen een jaar later.

"Uit onderzoek bleek eerder al dat dagelijkse blootstelling aan chemische stoffen de neurologische ontwikkeling beïnvloedt, maar dit is het eerste echte bewijs voor de invloed op overgewicht bij kinderen", vertelt hoofdonderzoek Susan Teitelbaum. "Dit onderzoek benadruk ook weer het belang van het verminderen van blootstelling aan chemische stoffen zover mogelijk."'
Bron: http://www.gezondheidsnet.nl/alles-over-afvallen/...
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

stargazertje schreef:Heb juist van iemand genomen niet iets van een plastic tuinstoel te nemen omdat deze zacht zou worden bij warm worden?
Misschien zeggen ze dat wel om die dure dingen te kunnen verkopen. :P Mijn krukje is nog altijd niet gesmolten en voelt niet zacht aan tijdens/na het douchen, dus 't zal meevallen. :D Is ook niet echt een tuinmeubel maar een huishoudelijk attribuut, misschien scheelt dat nog wat.
semma schreef:Voor mensen die veel werk maken van het doucheritueel een recent nieuwsberichtje:
Voor mij! :D Grappig, ik ben er de laatste tijd juist meer op aan het letten, op chemische stoffen. Zowel voor mijn eten/drinken als voor mijn verzorgingsproducten. Ook omdat mijn huid veel gevoeliger is geworden de laatste jaren. Vooral als iets erg geparfumeerd is, reageert mijn huid er vaak slecht op.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Oproepje: heeft iemand voor mij een kopie van een factuur voor een douche/badzitje? Je kunt me ook via pb mailen.

bedankt
Niemand?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Dag allemaal, iemand enig idee waar ik deze week nog een kunststof krukje kan vinden voor in de badkamer? Ik wil geen speciale douchestoel, dat neemt alleen maar ruimte in. Ik heb al online gekeken bij Blokker en Ikea, maar helaas... geen resultaat. Waar zou ik nog meer kunnen kijken?
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Misschien in tuincentra, Bloemetje?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ah, das wel een idee! Ik ga gelijk zoeken!
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

De mijne is gewoon van Blokker.. lekker hoog ook.. In de winkels zelf hebben ze vaak gewoon staan. Maar dan heb je wel een koper nodig :)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ja, die heb ik en vergeet ik dus langs de Blokker te sturen... Zucht...
Plaats reactie