homeopatisch slaapmiddel

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

homeopatisch slaapmiddel

Bericht door huppelepup »

Hallo,

Weet iemand soms een goed homeopatisch slaapmiddel. Het moet zonder melatoine zijn want die maak ik zelf aan. Ik heb een doorslaapprobleem en het medicijn dat ik daarvoor voorgeschreven heb gekregen dat werkte alleen in het begin. Daarbij heb ik ook liever een natuurprodukt.

Dus wie weet wat.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

homeopatisch slaapmiddel

Bericht door huppelepup »

Dit heb ik zelf gevonden:

Pulsatilla - Wildemanskruid
Pulsatilla wordt gebruikt bij in- en doorslaapproblemen en vooral bij nervositeit en bij slapeloosheid als gevolg van een overladen (te volle) maag. Het is te gebruiken in de potentie D3 tot D6. Lees meer over Pulsatilla en bij welk type mens (persoonskenmerken) dit homeopathische middel het beste helpt in Homeopathische middelen en ook in Klacht en Homeopathisch middel P R S
(Het kan nodig zijn om naast Pulsatilla ook een laxerende olie - zoals b.v. lijnzaadolie- te gebruiken om de darmwerking te stimuleren en eventuele verstopping tegen te gaan).

Dormeasan is een breed samengesteld middel van diverse geneeskrachtige kruiden en planten die hierboven en hieronder zijn genoemd, zoals citroenmelisse, haver, hop en passiebloem. Dit middel helpt om makkelijk in slaap te vallen (inslaapproblemen) en ook om goed door te slapen (doorslaapproblemen). Dormeasan is niet verslavend, je kunt op elk moment weer stoppen.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

homeopatisch slaapmiddel

Bericht door huppelepup »

niemand een tip?
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

homeopatisch slaapmiddel

Bericht door Burial »

ik heb wel een tip, maar die wil je denk ik niet horen
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

homeopatisch slaapmiddel

Bericht door Izzy »

Als het echt niet anders kan neem ik heel soms een valdispert, maarja daar zit dus wel melatonine in.
Ik blijf even meelezen want ik heb ook heel erg moeite met inslapen.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

homeopatisch slaapmiddel

Bericht door semma »

Van melatonine ga ik eindeloos doorslapen. Ik heb begrepen dat het als inslaapmiddel bedoeld is.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

homeopatisch slaapmiddel

Bericht door danny1964 »

@huppel

ik gebruik verschillende producten afwisselend

1. sedinal
2. dormiplant
3. GABA

de eerst twee zijn op basis van valeriaan en er zijn nog andere producten waarbij valeriaan nog met andere producten gecombineerd wordt.

Ik gebruik nu ook St janskruid en ondanks het feit dat dit kruid totaal niets te maken heeft met slaapproblemen geeft het me toch een betere en rustigere slaap. (heb vooral last van heel drukke dromen)
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik heb ook een doorslaapprobleem en wilde absoluut geen chemische anti depressiva gebruiken zoals de neuroloog voorstelde. Een natuurlijk middel waardoor je ook serotinine Aanmaakt en dus beter zou slapen is Griffonia. Dat ben ik nu aan het proberen, het duurt even voor je weet of het effect heeft.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@janneke

griffonia heb ik ook gebruikt maar daar heb ik weinig resultaat van gehad
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik was vannacht klaar wakker, gisteren eerste capsule :shock: Hopelijk is dat gewenning....
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Vergeet ons niet op de hoogte van de vorderingen of niet. ;)
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik zit zelf te denken om a vogel dormeasan te gaan gebruiken. Het is nu 'niet goed geld terug'. En ze hebben nu ook extra sterk. Heb hier na geinformeerd en men zegt dat het goed te proberen is bij doorslaapproblemen.
Laatst gewijzigd door huppelepup op 26 jan 2012, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

stargazertje schreef:Vergeet ons niet op de hoogte van de vorderingen of niet. ;)
Uiteraard!! :wink:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik ben bij een reformwinkel geweest en me laten informeren. Ik ben met power sleep van sleepzz de deur uit gegaan. Dit moet helpen tegen een doorslaapstoornis. Dit produkt bevorderd de aanmaak van serotonine. Nu maar hopen dat het werkt. Daarnaast werd geadviseerd een goede multivitamine te nemen omdat stoffen als b12 b6 folium en magnesium nodig zijn om tot een goede slaap te komen. Dit werkt allemaal met elkaar samen.

Daarnaast heb ik nog een briefje mee met tips.

Magnesium (citraat) kan helpen wanneer je moeilijk kan inslapen. Neem dan minimaal 400 mg een half uur voor het naar bed gaan.

Magnesium helpt tevens bij een ontregeld hormoonbalans, krampsymptomen (gespannenheid, rusteloze benen, tandenknarsen). Maar dan liefst icm b6.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Magnesium heb ik een tijdje gebruikt op recept en heb later te horen gekregen dat het vaak maar kort helpt.
Plaats reactie