ME - enchinocytose? auto-immuunziekte?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

@ Molletje: na dik 6 jaar begint het je een beetje te dagen.
Ik vraag vaak dezelfde vragen haha, en ik ben blij dat sommige nog zo goed kunnen onthouden en uitzoeken!

kel: je kan een ijzertekort hebben zonder te laag hb.
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ic=15106.0
Wel je ijzer aanvullen dus!
(Heb ik tot nu toe ook nooit gedaan..oeps..)
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

kel schreef:Hoi Emootje,

Hartelijk dank voor je uitgebreide info!
Wat weet jj er veel van zeg!
Heb jij zelf ook deze testen laten doen?

Ik heb wel iets meer onderzoek gehad hoor... dit is via PVM gedaan! maar de andere dingen die getest zijn dacht ik dat dat voor jouw niet intressant was om te weten aangezien dit niets over de status van mijn bloed zelf zegt... dus zoals hasimoto schildklier allergenen etc etc!

Maar typisch wat jij me verteld...

Jij zegt dus dat een anemie kan voor komen bij uitdroging?

Wat heel erg toevallig is, is dat ik mijn visie ook naar mijn homeopaat heb gestuurd waar ik lang onder behandeling was en ik mijn levend bloed analyse heb laten doen. En zij zegt dat ik echinocytose en agglitunatie heb vanwegen uitdroging! Dus dat ME een kwestie is van uitdrogen.
Ik zo hier gaan wel een hoop aan vooraf zie uitleg cheney! die heeft het ook over uitdrogen van het lichaam! En dat terwijl ik 2 a 3 liter water op een dag drink ????

Dus zou het toch kunnen zijn dat het dat dus is, of beter gezegd dat het daar misschien toch iets mee te maken heeft dan?

Heb jij enig idee hoe ik dit het beste aan die immunoloog kan uitleggen? Van dat ik dan vermoed ondanks een normaal HB gehalte?

En vind je niet dat mijn witte bloedlichamen ergggggg laag zijn! eik heb er bijna geen, snap ik dat mijn lichaam die virussen niet onderdrukt krijgt als je bijna geen witte bloedcellen hebt :S:S of zie ik dat verkeerd?

Bedankt voor je uitgebreide info emootje! hier heb ik echt wat aan!

Hoi Kel,

Ik heb zelf ook al die testen laten doen omdat ik een hoog koolstofmonoxide gehalte in mijn bloed heb (koolstofmonoxide wordt intern geproduceerd bij afbraak van rode bloed cellen). De testen waren allemaal normaal en heb er daarna verder weinig mee gedaan.

Je kunt een anemie alleen echt uitsluiten met een bloedvolume bepaling. (zie plaatje hieronder) Bij ME/CVS is optie B vaak van toepassing. Er is een laag plasma volume (uitdroging) met een laag erytrocytenvolume (anemie) hierdoor meet men een normaal Ht/Hb terwijl er toch sprake is van een anemie.
Dr Bell legt het ook uit in onderstaande video:
http://vimeo.com/9261929 (9 min - 18 min)

Misschien kun je met onderstaande link je immunoloog overtuigen om een bloedvolume bepaling te doen. De kans is wel erg klein dat het gaat lukken...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19469714

Het laag bloedvolume in ME/CVS wordt volgens mij veroorzaak door een storing in het setpunt. Veel drinken heeft daarom niet zo heel veel zin, je plast het gewoon weer uit.

Groet Emootje
Bijlagen
anemie_697.jpg
anemie_697.jpg (34.42 KiB) 505 keer bekeken
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Ik spuit geen B12. Ik heb de smelt tabletten van Bloem.
Wel zit ik het te overwegen om te gaan spuiten ivm de kosten.

Ik denk dat als ik een ijzer tekort zou hebben ze dit wel in mijn bloed hebben gezien.

Het enige was een calcium tekort, maar deze is weer op peil.
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

@ janine, ja ik slik sowieso ijzer en spuit b12 ! maar vandaar ook misschien dat ijzer te hoog is... terwijl ferritine dus te laag is... en ferritine is ook ijzer daarom snap ik niet hoe kan het een te hoog zijn en ook weer veelte laag zijn? zo vreemd!

@ emootje!
Bedankt weer, zal het de immunoloog proberen uit te leggen hoe het zit... bedankt voor je info! hij moet dus toch maar eens gaan kijken naar zon auto immuun hematologische anemie ben benieuwd!
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Oke het wwordt nog raarder, hem mijn waardes ff nagekeken.
Ik heb altijd een hb van rond de 7, maar mijn tranferrite en ferritine was laatst te hoog.

Waarom doen ze zo moeilijk om een bloedvolume meting?
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Bericht door kel »

Ohh juist te hoog ja?
Dat is erg vreemd!
En hb gehalte van 7 is dat niet erg laag??
Plaats reactie