Soluble CD 14

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Gebruik je andere medicijnen???

Of misschien gc maf ofzo??

Heel vreemd!
Gebruikersavatar
pikey
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:21

Bericht door pikey »

das idd wel gek...
het is wel zo dat xmrv voor een lekke darm kan zorgen, net als hiv...misschien in die richting eens zoeken...
bedankt om de info te delen lynn,

grtz
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik gebruik ook al een jaar Nexavir.. Dus dat zou xmrv slapend moeten houden/krijgen.. Maar eigenlijk word ik alleen maar zieker lijkt het.. Heb ook geen andere medicijnen oid. Wel eens een andere AB kuur natuurlijk, maar geen noemenswaardige dingen. Moet nog wachten op serologie van XMRV. Weet eigenlijk wel zeker dat ik hem heb, want er gebeuren te gekke dingen in mijn lijf.. Mijn C4A heeft ook al sinds behandeling een echt extreme waarde gekregen.. Niet echt hoopvol dus allemaal helaas..

Dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
pikey
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:21

Bericht door pikey »

Wanneer moet je terug naar DML ??
Ben benieuwd wat hij ervan gaat zeggen?
In ieder geval sterkte meid!

grtz,
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Mijne was veel te hoog en is nu wat te laag namelijk 2434
wat zegt dat dan??????????
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik zou denken, helemaal goed! :P maar een echt idee heb ik ook niet, eigenlijk. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die onder de grenswaardes zat eigenlijk - 95% zit er een stuk boven...

Weer een hoop vragen dus :)


Maar ik zou denken dat het een goed teken is, hoewel het vreemd is dat je je dan nog helemaal niet beter voelt, daarom dus dat ik twijfel. Bij mij ging een enorme daling in die waarde gepaard met een stuk verbetering, maar zo zwart-wit is het verband dus toch niet.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

senna schreef:Mag niet klagen over Himm.: heb resultaten ook binnen :
CD14 : 5463
Valt nog mee en komt overeen met de lichte voedingsintoleranties.
Ik weet niet of daar een verband in zit. Die van mij was sterkt verhoogd en ik heb heel weinig intoleranties voor voeding.
De laatste keer prikken was hij wel gezakt naar 6500, dat vond ik wel een goed teken. Ik hoop niet dat hij nu weer omhoog schiet.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Nee, daar heb ik me verkeerd uitgedrukt.
Het gaat over de darmpermeabiliteit.
Maar voeding speelt daarin toch een grote rol : zie verband candida en lekke-darm.
Was bij na 8 maanden behandeling gezakt naar 2868.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

nabo schreef:Mijne was veel te hoog en is nu wat te laag namelijk 2434
wat zegt dat dan??????????
Misschien dat sCD14 de rotzooi meet die je darmwand doorlaat, en niet per se de doorlaatbaarheid van de darmwand? Dan zou je het kunnen verklaren met je dieet, en dat er daardoor blijkbaar minder rotzooi in je bloedstroom komt. Maar ik weet het ook niet, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:42

Bericht door memsi »

Nabo mijne was eerst heel hoog en dan veel te laag . Volgens Demeirleir heel positief want dat wou zeggen dat ik reageerde op de behandeling
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

wat de mijne was bij start behandeling DML weet ik niet, niet gemeten (dat ik weet), maar na 15 maanden (dus ruim 1 jaar) behandeling en bijna 1,5 jaar dieet (obv US Biotek intolerantietest) was het 17.176, daar schrok hij nogal van.

Na nog veel strenger dieet (behalve gemeten intoleranties sindsdien ook heel vetarm en histaminevrij dieet via Christine Tobback --> 1e dag vetarm al groot verschil hoe ik me voelde al was dit weer tijdelijk vanwege rest, maar wat 'n fijn gevoel in hoe ik erbij lag iig: veel ME-ers glutenintolerant, dus glutenvrij eten, maar heel veel glutenvrije producten bevatten MEGAVEEL vet, slopend en extra uitputtend voor onze al haperende lever en lijf) en later half jr. dubbele dosis Salofalk ipv normale was het febr. 2011 flink gedaald tot 1899, te laag dus. Weet niet of die Salofalk te maken heeft met verlaging van de sCD14 overigens, maar dacht wel dat ie er iets voor deed. Moest na uitslag die lage waarde ook weer terug naar normale dosis salofalk. Vandaar dat ik denk dat die er ook mee te maken heeft.

Laatste keer (okt) was het weer 5900, dus weer 4000 gestegen... Nu weer dubbele dosis Salofalk. Overigens rond die laatste bloedprik nog heel extreem intolerant en overgevoeligheden (allergische reacties op alles en zelfs steeds meer, paar van de laatste dingen die ik nog verdroeg zelfs), dus weet niet of lagere waarde correspondeert met lichtere intoleranties. In dat geval dan bij mij iig niet.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Interessant allemaal.

Bedankt voor jullie reacties.

Nouja maar afwachten wat dml zegt.... ben heel benieuwd!!

@ Memsi, dat zou super zijn!!
Plaats reactie