Behandeling GcMAF

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik krijg er wel vitamine D bij, maar goed of dat vanwege de GcMAF is... dat weet ik niet
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
madeni
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jun 2011, 10:52

Bericht door madeni »

princesa schreef: Daarnaast adviseert GcMAF.eu 4000-9000 iu vitamine D per dag bij te slikken. Want een normale vitamine D spiegel is volgens hen voorwaardelijk voor de werking van GcMAF en door deze hoeveelheden bij te slikken, zou de GcMAF 2,5 keer zo effectief zijn. Terwijl DML volgens mij adviseert geen vitamine D bij te slikken. Dit staat nogal haaks op elkaar. Iemand die hier toevallig meer over weet?
GcMAF verbruikt vitamine D/heeft vitamine D nodig om goed te kunnen werken. Bij mij is vitamine D (en andere vitamines) nogmaals gecheckt tijdens de behandeling en heb daarna ook een injectie met vitamine D gehad en een maand lang hoger in de dosering gezeten dan ik al nam.
Ook moest ik vanaf het begin 3 x per dag vitamine C nemen (wat ik in de gauwigheid ook op GcMAF.eu zag staan).

Groetjes,
Madeni
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Is mij ook al eens opgevallen! Volgens mij gaan er op dat forum wel enkele verhalen rond over dat de GcMAF van DML meer bijwerkingen zou geven. Ik vermoed zelf dat het meer om een gerucht gaat, en dat het nog veel te vroeg is om er een zinnige uitspraak over te kunnen doen.

Eigenlijk zouden we gewoon aan DML moeten vragen waar het vandaan komt - we geven er veel geld aan uit dus dan mag je ook wel weten wat je in huis haalt, lijkt me.

Het is in ieder geval geen eenvoudig product om te fabriceren, het is heel kwetsbaar spul. Het gaat dus altijd om experts, maar je weet natuurlijk niet welke maatstaven worden gehanteerd per lab.

Verder volg ik wel wat adviezen op van die website die ze bij DML niet hebben gegeven: ik vermijd bv E407/carrageen, aspartaam en ibuprofen. Vit D is mij afgeraden door Jan, maar met DML nooit over gesproken (is wel getest voorafgaand aan behandeling).

Vind het interessante vragen, hopelijk weet iemand hier op het forum er meer over!
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Bericht door princesa »

Marlene, thx voor de tip over de blog! Die ga ik volgen.

Dfainher, wat was jouw vitamine D waarde dan? Wellicht te laag? En hoeveel slik je bij?

Madeni, dat is interessant! Was dat allemaal via DML? Slik je dan 3 mg vit. C? Mijn vitamine D (0,25 OH en 1,25 OH2) zijn gewoon goed. Begin van de behandeling was de vit D 0,25 OH randje laag. Dus ben toen zelf gaan bijslikken. Met succes dus, nooit met DML over gesproken. Als ik stop met bijslikken daalt mijn vit D spiegel misschien wel teveel. Hmm, even laatst bloedonderzoek afwachten maar. Heb toen zelf gevraagd of vit D ook getest kon worden, want DML had alleen calcium gevraagd.

Malu, er wordt inderdaad gesproken over meer bijwerkingen door de GcMAF van DML. Vraag me ook af wat daarvan waar is. Denk dat ik bij het volgende consult maar gewoon ga vragen waar het vandaan komt. Alleen moet pas over aantal weken weer. Aspartaam mijd ik al heel lang. Per ongeluk vorige week nog wel wat binnen gekregen, maar was maar een glas drinken. Ibuprofen en aanverwante pijnstillers probeer ik ook niet te slikken. Gewoon paracetamol als het nodig is. E407 heb ik nooit op gelet. Ook maar eens gaan doen haha.
Don't judge what you don't understand...

Mijn blog: princesasview.blogspot.com
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Sterkte ermee, want het zit in heel veel producten! Er staan nog meer stoffen en medicijnen op de website, maar dit lijken me wel de belangrijkste.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Op het amerikaanse forum hebben ze het indd vaak over die vit d.

Mijn vitamine D (0,25 OH en 1,25 OH2) zijn beiden niet goed.
Maar nooit iets verteld over extra of juist geen vit d slikken. dus vreemd????

Ze testen het tijdens de gc maf natuurlijk niet voor niets.
Vorig jaar gingen ze steeds het calcium en de vit d testen dus daar zullen goede redenen voor zijn.

En indd, waar komt de MAF vandaan die dml heeft?? en waarom is deze zoveel goedkoper?
Daar hebben ze t ook vaak over op t amerikaanse forum maar niemand die het weet.
Wie weet wat we naar binnen krijgen! hahaha.

@ princessa, bedankt voor de site! ik ga eens kijken.
Maar ik heb indd ook slechte kritiek gelezen over deze site, net zoals marlene zegt.
Dus ik vertrouw toch op dml en hij heeft nooit gezegt dat je geen ibuprofen mag of tramadol zoals wel op die site staat.
Ik krijg juist tramadol en andere middelen van dml!!

Nouja heel vreemd allemaal.......
Maarja zoals marlene ook zegt, deze site krijgt veel kritiek.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

@princessa
weet je zo welk lab dat onderzoekt? dan kan ik het even terug zoeken
de vitamine D staat wel op mijn behandelplan, maar ik neem het niet
ik heb een plasprobleem (incontinentie volgens de huisarts) en met de vitamine D en larch heb ik zoveel water nodig om het weg te krijgen, dan zit ik om het kwartier op de wc
en dat levert mij (op dit moment) teveel frustratie en stress op
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Bericht door princesa »

Dfainher, is test van het normale lab voor bloedonderzoek. Iets met laboratorium voor medische ontledingen.

Plasprobleem klinkt erg vervelend trouwens!
Don't judge what you don't understand...

Mijn blog: princesasview.blogspot.com
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

is het ook, maar veel mensen hier hebben daar ook last van
maar ik raak daar erg gefrustreerd van...

1,25 Di-OH vitamine D: 52,3 (22,0 - 75,0) picogram

dus gewoon normaal blijkbaar....
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
madeni
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jun 2011, 10:52

Bericht door madeni »

princesa schreef: Madeni, dat is interessant! Was dat allemaal via DML? Slik je dan 3 mg vit. C? Mijn vitamine D (0,25 OH en 1,25 OH2) zijn gewoon goed. Begin van de behandeling was de vit D 0,25 OH randje laag. Dus ben toen zelf gaan bijslikken. Met succes dus, nooit met DML over gesproken. Als ik stop met bijslikken daalt mijn vit D spiegel misschien wel teveel. Hmm, even laatst bloedonderzoek afwachten maar. Heb toen zelf gevraagd of vit D ook getest kon worden, want DML had alleen calcium gevraagd.
Nee, via een Nederlandse arts. En inderdaad 3 gr vitamine C per dag.
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Ik neem via DML 3g vit. C per dag, maar geen idee wat daar de aanleiding voor is. Ik vrees dat de juiste combinatie van medicatie en supplementen in de juiste dosis nog grotendeels trial en error is.. Al zal hij wel zijn redenen hbb natuurlijk, vit C is oa een sterke anti-oxidant.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

Bericht door bieb »

nabo schreef:Op het amerikaanse forum hebben ze het indd vaak over die vit d.

Mijn vitamine D (0,25 OH en 1,25 OH2) zijn beiden niet goed.
Maar nooit iets verteld over extra of juist geen vit d slikken. dus vreemd????

Ze testen het tijdens de gc maf natuurlijk niet voor niets.
Vorig jaar gingen ze steeds het calcium en de vit d testen dus daar zullen goede redenen voor zijn.

En indd, waar komt de MAF vandaan die dml heeft?? en waarom is deze zoveel goedkoper?
Daar hebben ze t ook vaak over op t amerikaanse forum maar niemand die het weet.
Wie weet wat we naar binnen krijgen! hahah

@ princessa, bedankt voor de site! ik ga eens kijken.
Maar ik heb indd ook slechte kritiek gelezen over deze site, net zoals marlene zegt.
Dus ik vertrouw toch op dml en hij heeft nooit gezegt dat je geen ibuprofen mag of tramadol zoals wel op die site staat.
Ik krijg juist tramadol en andere middelen van dml!!

Nouja heel vreemd allemaal.......
Maarja zoals marlene ook zegt, deze site krijgt veel kritiek.
Hoi nabo, mag ik vragen wat jouw vit d waarden waren voordat je met gcmaf begon en wat de waarden nu zijn? Of hoe ze Zich ontwikkeld hebben?

Het gaat dan om vit d en om de 1,25 OH D

Heel veel dank
Groetjes
Bieb
Gebruikersavatar
chanty
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2012, 08:59

Bericht door chanty »

Hallo, ik heb nieuw hier. Kon tot voor kort geen scherm kijken. Nu beter sinds behand. DML.
Ben met G maf bezig sinds oktober vorig jaar , eerst 25 dan 50 nano, maar ben doodziek geworden hoe langer ik spuitjes zat. Zwaar grieperig, koorts, pijn overal spier/gewrichten en een soort van electrische stroomprikken. heb ook indruk werkt op hartkrampen! Ben dan 2 weken moeten stoppen en terug bezig met 25nano maar stroomprik en spierzwakte blijven.
nog iemand hier last van?
Gebruikersavatar
chanty
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2012, 08:59

Bericht door chanty »

waar kopen jullie artesunate want apot de saedeleer in lier stuurt niks meer op. Moet persoonlijk afgehaald worden en ben te zwak om naar Lier te rijden
Gebruikersavatar
chanty
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2012, 08:59

Bericht door chanty »

Kan iemand mij zeggen of ik zware bijwerkingen een goed teken zijn en ik moet doordoen of betekenen ze dat mijn lichaam het niet aankan en dat ik moet stoppen?
Plaats reactie