arabinoxylaan

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

arabinoxylaan

Bericht door orchidee »

Hoi iedereen,

Heb gisteren op het web artikels gelezen over arabinoxylaan. Dit zou de NK waardes in je bloed drastisch omhoog kunnen halen.
De mijne liggen ook te laag. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes en alvast bedankt,
Orchidee

Sorry, dit moet onder "behandeling" staan maar krijg het niet weg
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

arabinoxylaan

Bericht door orchidee »

Hoi,

Dit ter aanvulling moesten er mensen geinteresseerd zijn.
Arabinoxylaan is een micronutrient dat de aanmaak van NK cellen stimuleert. Wordt gehaald uit rijst en mais.
Het is dus geen geneesmiddel maar een "voedingssupplement". Volgens mijn arts kan het ons een duwtje in de rug geven en ons helpen ons wat beter te beschermen tegen infecties. Het sterkt het immuniteitssysteem.

Groetjes,
Orchidee
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Volgens welke arts, Orchidee? DML?
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Ben ook wel benieuwd. Nog nooit van gehoord!
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

arabinoxylaan

Bericht door orchidee »

Hoi,
Typ op Google gewoon "arabinoxylaan" in.
Heb een kennis met kanker die het gaat proberen.
Daar het een voedingsstof is denk ik dat je niet veel kunt misdoen en de prijs is ongeveer 30 euro heb ik gezien.

Heb gevraagd (annac: bij hem inderdaad) of dit een hulp zou zijn en hij beaamde dat.
Ook visolie (morEPA) is inderdaad zeer goed.

Over arabinoxylaan zijn zeer positieve reakties op de kanker en aids-sites
omdat ook hun NK cellen te laag zijn. De NK cellen bepalen je "weerstandskracht" mede.

Opmerking: dit is geen reclame enkel info in een poging om wat te helpen
Trouwens, het is geen nieuwe ontdekking maar werd aanvankelijk ontwikkeld voor pluimveevoeders.

Groetjes,
Orchidee
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

O.K., bedankt maar weer, Orchidee! Heb het genoteerd en ga het in mijn favorieten zetten!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

He orchidee. Als ik het goed begrijp stimuleert arabinoxylaan de aanmaak van wtte bloedcellen. maar ga je het gebruiken dan? Ik ben wel nieuwsgierig of het wat helpt. Ik hoor dat vaker terugkomen over die witte bloedcellen. Die engelse dokter Kerr geloofzegt toch ook dat hij bij ME patienten een afwijking heeft gevonden bij ME patienten in de witte bloedcellen en doet daar nu onderozek naar met inteferon ofzo. Ik hoor al zes maanden niets meer van hem, maar ben er wel opgespitst.

Heb net even voor de pijzen gekeken en springfield verkoopt arabinox, 450 mg 180 tabletten voor 90 euro. Vrij prijzig dus. Gedurende ongeveer de eerste 45 dagen moet je zes maal per dag slikken. is zes maal 45 is 270 tabletten =120 euro. en daarna 2 tot drie tabletten per dag. Ongeveer 60 tabletten per maand is 30 euro per maand.

als je arabinox in googled. Dan wordt er ook een vraag gesteld over op borstkanker. net, die dokter zegt dat hij er nog niet echt veel publicaties over heeft kunnen vinden bij mensen, maar dat enkele studies met proefdieren dus wel een soort van positief effect aantonen. Het is dus niet echt bewezen nog geloof ik. en arabinox is daarmee wel een soort alternatieve therapie. Maar hij schrijft dus dat lithium carbonaat hetzelfde doet als arabinox en veel goedkoper is. Ik heb dat dus even opgezocht, maar Lithium carbonaat is ook gewoon een anti-depressiva, dus wat je daar nu van moet denken???? Het zou wel om lage doses gaan.

Nu ja misschien kan je dat ook aan je huisarts vragen??
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

arabinoxylaan

Bericht door orchidee »

Hoi plassterk,
www.scienceforlife.be/archief/lijst/imm ... binox.html

www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=an_al.Arabinoxylaan

www.hivnet.org/forum/viewtopic.php?p=10 ... 1cd2849163

www.djmissmonica.nl/Multifactoriele_beh ... an_CVS.doc

dit zijn een paar nuttige links ivm arabinoxylaan.
Ben er opgekomen omdat mijn prof steeds veel aandacht schenkt aan het gevaar voor kanker samen met de dietist die zegt dat mijn weerstand dringend moet opgebouwd worden.
Bij ons laatste onderhoud bleek de toxicositeit veel te hoog (de zogenaamde PKR) dus mijn lichaam is één gifbelt. Ben daar van onder de indruk geweest en zo op arabinoxylaan gekomen.

Moest ik het geld hebben dan zou ik het reeds gebruiken maar nu wacht ik effe af. Het is geen oplossing maar wel een belangrijke ondersteuning want de meeste van ons hebben slechte NK waarden.

A wordt al 10 jaren gebruikt bij pluimvee en daar speelt immuniteit een zeer grote rol (ze pompen die dieren niet voor niets vol met antibiotica maar dat is een andere zaak)

Lithium carbonaat is een middel tegen manisch-depressiviteit en dus met de grootste voorzichtigheid te gebruiken!!! Ben je niet depressief dan kan je hierdoor euforisch tot manisch worden!!! Manisch depressieve patienten moeten om de 2 maanden een bloedtest laten doen om te zien hoe het met hun lithium (bloedzout) is en aan de hand daarvan worden de doses aangepast. Je stemming verandert er drastisch door en gebruik moet begeleid worden door een psychiater.

Ik wacht nog effe de brief van mijn prof af (onderzoek) en als ik het geld bijeenkrijg dan probeer ik het.
Groetjes,
Orchidee
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, precies, Orchid, ons vee stoppen ze vol met antibiotica, maar onze artsen, die wat meer willen voorschrijven i.v.m. ME-infecties worden op het matje van de medische tuchtraad geroepen!

Trouwens, lithium kan voornamelijk de nieren schade toebrengen en inderdaad, ook ik weet, dat, als je dat voor een bi-polaire stoornis gebruikt, zeer regelmatig je bloed gecontroleerd moet worden.

En, huisartsen over medicijnen vragen heeft niet altijd evenveel zin: ze weten nog niet de helft....Net zoals apothekers en hun assistenten de distributeurs zijn voor de farmaceutische industrie, zo zijn huisartsen dat ook......
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Maar, die link tussen de genoemde medicijnen is wel degelijk een onderzoek waard.....!

Ik denk dat ik er ook naar op zoek ga: het zal niet de eerst keer zijn dat een duur medicijn liever verkocht wordt dan een verwant goedkopere uitvoering.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Een ander middel om de NK-cellen te verhogen is Isoprinosine. Het is een immunomodulator en bezit antivirale eigenschappen.
Dit is een middel op voorschrift, en niet zo duur als wat ik hierboven lees.
Ik gebruik het al een aantal jaar tijdens de winterperiodes en vind het zeker niet slecht. Het is een hulp tegen recidiverende infecties.

Opmerking in verband met dosering: Je moet de dosis variëren zodanig dat je immuniteitstelsel nooit weet wat je gaat doen, anders stopt het te werken. Dus af en toe een stop inlassen is een must.
Vb. drie weken wel en een week niet OF 5 dagen op 7.
Hoop doet leven!
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

hoi orchidee,
ik heb zelf ook al eens iets geslikt wat van rijst werd gemaakt (fractosan) om het groeihormoon omhoog te krijgen,en werd hier erg ziek van.
extreme duizelingen en behoorlijke maagklachten.
wat bij mij wel positief uitpakt is renewpro,dit is ook een krachtige anti-oxidant,het verhoogt de glutathion spiegel in het bloed wat ook nog eens gunstig is voor het immuunsysteem, het is een ontgifter.als ik nu een verkoudheid krijg dan begint het na twee dagen al te verbeteren.ik heb onlangs bloed laten prikken en voor het eerst sinds jaren waren mijn leukocyten binnen de normale waarden.voor mij genoeg bewijs dat het iets met je weerstand doet.en wat mooi is meegenomen,ik heb veel minder spierklachten.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

arabinoxylaan

Bericht door orchidee »

Hoi,
Na veel tijd eindelijk :

www.mbog.nl/Congressen/Congres%202001/P ... aanpak.pdf

Hieruit blijkt dat Van Meerendonk ook Arabinoxylaan voorschrijft (zie blz 4)

Voila, mijn goeie daad vandaag,
Groetjes,
Dirk

PS: ook D-ribose word veel gebruikt
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

arabinoxylaan

Bericht door Shavonne »

Heb de aanpak uitgeprint, misschien eens het één en het ander proberen.
Plaats reactie