Oproep

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

help, ik wil iets posten en mijn bericht is leeg! wat doe ik verkeerd?

Het is zo ver... het tijdschrift "Klasse" van januari is uit...
er staan twee lezersbrieven ivm het artikel te lezen "les met cvs"..
het eerste is niet echt een reactie op het artikel zelf, maar het verhaal van iemand die op veel onbegrip stootte ivm zijn aandoening (ons jammer genoeg wel bekend). De tweede is wel een reactie op het artikel zelf... een goede reactie vind ik, er wordt mbt tot correcte informatie zelfs verwezen naar mecvs.net!
je kan het lezen op volgende link, pdf-bestand, p 4-5
http://pdf.klasse.be/KVL/KVL221/KVL221.pdf

de redactie reageerde ook op het forum zelf :

"De redactie van Klasse heeft met veel interesse de reacties op dit forum gelezen. Uiteraard hebben we ook begrip voor uw ...zorg om een correcte berichtgeving over me/cvs.
Zoals de naam van de rubriek (‘Mijn verhaal’) al aangeeft, brengen we in dit stuk het persoonlijke verhaal van één lezer, in dit geval een inspecteur die gediagnosticeerd werd met cvs. Dit verhaal wil geenszins de verhalen van andere cvs-patiënten minimaliseren. Evenmin stelt Michiel of Klasse de biomedische oorzaak van de z...iekte in vraag (dat staat nergens in het stuk). Wél vertelt hij hoe hij persoonlijk met de ziekte omgaat en vraagt hij begrip voor het taboe rond cvs.
Niet iedere cvs-patiënt zal zich in het verhaal van Michiel herkennen. De manier waarop je met de ziekte omgaat, is dan ook voor iedereen anders. Hopelijk krijgt het verhaal van Michiel dan ook evenveel respect als het respect dat andere cvs-patiënten vragen én verdienen van collega’s, vrienden en familie.
In het volgende nummer van Klasse publiceren we graag een aantal reacties van cvs-patiënten op dit verhaal. Uw mening blijft even welkom."

http://www.klasse.be/leraren/blog.php?q ... n-cht-ziek
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

De tweede is wel een reactie op het artikel zelf... een goede reactie vind ik, er wordt mbt tot correcte informatie zelfs verwezen naar mecvs.net!
De 2e reactie met de link naar deze website is van mij. :)
Ze hebben er hier en daar wat in geknipt maar al bij al ben ik er wel tevreden mee.

grts
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

Bedankt Chika! Het is een heel goede reactie!
Is het je opgevallen dat ze als titel "les met cvs" gezet hebben bij de reacties en niet de oorspronkelijke titel van het artikel (hoera, ik ben echt ziek)... misschien beseften ze dat dat er over was?
je mag trots zijn op je reactie!
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Thx Nijntje. :)
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Plaats reactie