"health in mind and body" door S. Wessely

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

"health in mind and body" door S. Wessely

Bericht door nijntje »

engelstalige artikel van Dr. S. Wessely,
hij blijft star vasthouden aan zijn visie,
heeft het nog steeds niet voor ME-patiënten (zeker niet voor deze die met zijn visie niet akkoord zijn ;) ),
en verklaart nog eens waarom volgens hem de Pace Trial correct is...
https://www.sites.google.com/site/mecvs ... -s-wessely
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ben fervent vijand van Wesseley wegens zijn anti-bio-medische houding naar ME toe, maar volgende allinea.....

==In a busy chest or cardiology clinic, a consultant will see around 30 new patients a week. Yet between five and 10 of those will have depression, anxiety, etc. So cardiologists see more new patients with psychological disorders than psychiatrists! Physical and psychological symptoms are closely linked==

.......kan ik helemaal inkomen uit eigen para-medische ervaring.

Moet de rest nog lezen want is een hele kuif, weer.

Trouwens, de boeken van an Den Houdenhoven: daar kan ik ook een eind in mee gaan, maar op een cruciaal moment stopt het.

En dat is het moment dat het denken van deze psyhosociale school stokt:

(Alleen goed weergegeven in de originele tekst:)

..........the doctor cannot find anything wrong accordingly to the CONVENTIONAL bio-medical explanations of disease........

Een ander woord voor conventional is: conservatief, de gangbare methoden van benadering, ouderwets, bekrompen, hier na te gaan:

http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=conventioneel

Bij mijn weten behoren wetenschappers zich verre van dit soort kwalificaties te houden! Die behoren toch tot het pionierende slag volk die geen oogkleppen hebben?

Ik wordt weer witheet van kwaadheid, krijg inderdaad bijna een hartaanval. Wat een KWAL is dit, wat doet een man als deze in de wetenschap. Hij had er allang uit verbannen moeten worden. Misdadig.

Maar goed,

" In de U.K. zelf werd Wessely in diskrediet gebracht door het Lagerhuis omwille van frauduleuze praktijken en het totaal gebrek aan wetenschappelijke waarde van zijn werk" aldus de aanhef van ME/CVS België.

Wie trekt de stoute schoenen aan, pakt de handschoen op?

Wesseley dient zich van zijn ouderwets, conservatief negatieve onderzoeks-middelen te ontdoen. Moet zich modernere apparatuur en positief progressieve denkwijzen aan schaffen en zo eindelijk eens de wijde wereld betreden.

Wesseley: Typisch geval van wat je zegt dat ben je zelf:

NEGATIEF!

(En hij heeft het zelf niet eens door of/en houdt zich van de domme........)
Gebruikersavatar
fez
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:36

Bericht door fez »

die mens moesten ze aan de eerste de beste boom opknopen

het zijn dit soort (on)mensen die ervoor zorgen dat wij, ME'ers, een onmenselijk bestaan hebben en niet de medische zorgen krijgen die wij verdienen.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

ik kan je helemaal volgen Annac...
en wordt hij tegengesproken o.a. door ME-Patiënten, verklaart hij dat hij doodsbedreigingen krijgt!
Gebruikersavatar
ridder
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 09 mar 2011, 23:20

Bericht door ridder »

nijntje schreef:ik kan je helemaal volgen Annac...
en wordt hij tegengesproken o.a. door ME-Patiënten, verklaart hij dat hij doodsbedreigingen krijgt!

En vervolgens gaat de stichting die onze belangen zou moeten behartigen, zich uitvoerig distantiëren van die zogenaamde doodsbedreigingen, zonder van tevoren te controleren of deze niet uit de dikke duim van Wessely zijn gekomen :lol:
Mijn excuses voor het oude koeien uit de sloot halen :wink: (maar wat een flater van de stichting was dat :lol: )
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

ridder schreef:
nijntje schreef:ik kan je helemaal volgen Annac...
en wordt hij tegengesproken o.a. door ME-Patiënten, verklaart hij dat hij doodsbedreigingen krijgt!

En vervolgens gaat de stichting die onze belangen zou moeten behartigen, zich uitvoerig distantiëren van die zogenaamde doodsbedreigingen, zonder van tevoren te controleren of deze niet uit de dikke duim van Wessely zijn gekomen :lol:
Mijn excuses voor het oude koeien uit de sloot halen :wink: (maar wat een flater van de stichting was dat :lol: )
Dat valt ook onmogelijk te controleren. Bovendien is het dan niet alleen de grote duim van Wessely, maar ook die van een aantal andere onderzoekers waaronder Ellen Goudsmit.

De manier waarop Wessely ermee naar de media treedt vind ik verwerpelijk, maar dat er doodsbedreigingen zijn geweest twijfel ik niet aan.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Nou, magnetronnie, ik weet het nog zo net niet.

Zie hier

http://www.me-gids.net/index.php?module ... omment2120

En medelijden heb ik sowieso ook niet.
Plaats reactie