Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Hoi Stargazertje, dat zou ik wel willen, maar de gemeente is er heel stellig in dat ze alleen maar willen praten over kosten die ik hard kan maken. ik wacht eens even wat de rechtsbijstand gaat zeggen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Felixloena,

wouw ,ze blijven wel bezig om de boel op te houden zeg,
wel goed van je dat je toch maar mooi volhoud.
en zoals je zegt,
Wij zijn ziek,en zeker NIET gek.
veel sterkte ermee

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

bedankt petraroos.
We hebben gewoon rechten, net als iedere andere nederlander, en daarom ga ik door.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

en zo is het maar net!!!

lievegroetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Even bijschrijven hoe het er met de gemeente soap voorstaat.

Allereerst heb ik 3 weken lang met de rechtsbijstandverzkeering moeten bellen en mailen voordat daar iemand in actie kwam. Maar dat is nu dan eindelijk gelukt.

Vijf maanden geleden heeft de rechter uitspraak gedaan dat mijn beroep gegrond was, en dat de gemeente een nieuwe beslissing moest nemen (huish. hulp, scoot, rolstoel, taxi, badzitje). Dat is tot op heden niet gebeurd.

Intussen had ik een nieuwe wmo aanvraag gedaan (want ik had meer medische bewijzen en de uitspraak van de rechtbank liet op zich wachten. Daar is wel een beslissing op nl dat ik 6,45 uur hulp krijg. Scoot en rolstoel zijn afgewezen.

Achter deze laatste beslissing verschuilt de gemeente zich nu, en ze zeggen dat ze het dossier kunnen sluiten, aangezien ze gedaan hebben wat ze moesten doen. En mits ik kosten kan bewijze willen ze kijken of ik voor vergoeding over de eerdere periode in aanmerking kom. Dit is niet correct. Ze houden zich niet aan de uitspraak van de rechter.

Daarom stuurt de rechtsbijstand vandaag een brief naar de gemeente, waarin ze opgeroepen worden zich aan de uitspraak van de rechter te houden.

Ik denk dat ze het met opzet zo spelen. Als ze nl een beslissing nemen, moeten ze op papier zetten hoeveel uren recht ik had op huishoudelijke hulp, zodat ze niet onder vergoeding uitkomen. Verder doen ze net of ik nooit taxi en badzitje heb aangevraagd, zodat ik daar geen vergoeding voor kan krijgen. Dat willen ze kost wat kost vermijden.

Intussen loopt ook de klachtenprocedure (of eigenlijk loopt deze niet). Ik heb begin oktober een klacht ingediend omdat er nog geen beslissing was en de redelijke termijn verlopen is. 1,5 week geleden belde er eindelijk iemand om mijn klacht aan te horen. Hij heeft navraag gedaan, belde terug en meldde doodleuk dat het toch allemaal klaar was....nou dan heeft hij het dossier niet ingezien en alleen het verkeerde verhaal aangehoord. De klachtenafdeling verschuilt zich achter de uitspraken van hun eigen juridische afdeling, en houdt niet neutraal in de gaten of er misschien niet toch ietrs niet volgens de regels verloopt. Dat heb ik ze proberen duidelijk te maken, en nu mag ik half januari op gesprek komen om mijn klacht toe te lichten. Let wel: wettelijke termijn voor klachten is 6 weken..... wettelijke termijn voor beslissingen wmo is 8 weken. Gaat lekker dus.

Ik had ook een klacht ingediend bij de ombudsman. Die schirjft op zijn eigen website dat ze binnen 3 weken laten weten wat ze doen met je klacht. Helaas is dat ook alweer 6 weken geleden, en ik heb nog niks gehoord.....

Heb je een uitspraak van de rechter, doet er nog bijna niemand iets. Slaat allemaal nergens op. Ik heb gelukkig een lange adem :twisted:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Mijn hemel, wat een bureaucratie!

Daar zou je toch moe(deloos) van worden.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

In de gemeente waar ik woon, krijg je één vervoersvoorziening: dus scoot of taxi of ...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

In mijn gemeente krijg je in principe gewoon niks, zeker niet als je ME hebt.
Gelukkig dacht de rechter daar anders over.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Daar zou je toch moe(deloos) van worden.
Ik word er juist vechtlustiger door :twisted:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Vandaag mag ik mijn klacht komen toelichten bij de gemeeente.
Ik heb de klacht ingediend op 7 oktober, en ze hebben een wettelijke termijn van 6 weken om deze af te handelen. Ze zijn er dus op tijd bij :evil: .

Ook is er nog steeds geen beslissing over de uitspraak van de gemeente die door de rechtbank een half jaar geleden nietig is verklaard.

Ik heb niks te verliezen en heel veel te winnen, dus we gaan ervoor.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Felixloena

heel veel sterkte er mee,
ik zal voor je duimen ,
dat Jij heel veel zult winnen,,
en dat de gemeente heel veel zal verliezen
go for it Girl
hou je taai.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bedankt Petraroos,

Even een verslagje, wat een uitputtingsslag is het toch, maar ben nu gematigd optimistisch:

Het gesprek begon helemaal verkeerd. De afgevaardigde van de gemeente had zo iets: waarom klagen jullie, want er is een besluit, er is jullie een financieel voorstel gedaan, en jullie leveren de gegevens daarvoor niet aan. Dus geen reden om te zeuren.

Mijn begeleidster heeft het gesprek een andere richting op kunnen sturen, en nu lijkt het erop alsof dhr xxx heeft gezien dat er toch wel het een en ander niet klopt/ontbreekt in het dossier. Hij heeft nu ook wat twijfels over de gang van zaken. Ook is hij erachter gekomen dat ons helemaal geen financieel voorstel is gedaan zoals hem verteld is.

Nu is ons toegezegd dat hij het hele dossier goed gaat bestuderen (dat had hij nu eigenlijk alleen gedaan vanaf de rechtbankuitspraak), dat hij een gesprek aangaat met de personen van de gemeente die hierover gaan, en dat hij voor 31 januari laat weten wat zijn conclusie is en hoe we dit gaan oplossen.

Dus dat moeten we dan maar even afwachten. Ons doel van het gesprek was om duidelijk te maken dat hier het een en ander niet klopt, en dat is gelukt. Nu nog kijken of ze ook nog iets op papier willen zetten m.b.t. beslissing of toekenning. En afwachten of er ook een financiële compensatie komt, zoals ons blijkbaar is toegezegd, maar wat we blijkbaar gemist hebben. Dat zou helemaal mooi zijn.

Wordt weer vervolgd.....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Poeh, het gaat niet makkelijk he Felixloena? Ik hoop nu toch wel dat ze hun belofte gaan houden.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Het is inderdaad een heel gedoe. Gelukkig heb ik nooit problemen met het uwv gehad, anders was ik deze strijd niet aangegaan. Ik hoop dat ik een zodanige vergoeding krijg dat ik daarvan een electr fiets of scootmobiel kan gaan kopen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Het zijn die gebroken lijnen, waardoor beslissers werken met onjuiste gegevens".
Plaats reactie