UK geeft 1.6 miljoen pond voor ME/CVS studies

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

UK geeft 1.6 miljoen pond voor ME/CVS studies

Bericht door magnetronnie »

De Medical Research Council (vergelijkbaar met de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek) heeft 1.6 miljoen pond (ongeveer 2 miljoen euro gok ik) ter beschikking gesteld voor 5 studies naar ME/CVS:


Identifying the biological fingerprints of fatigue
Onderzoek naar immuunsysteemafwijkingen bij ernstige vermoeidheid bij het Sjörgen Syndroom. Dit kan mogelijk leiden tot een diagnostische test voor CVS/ME

Understanding the pathogenesis of autonomic dysfunction in chronic fatigue syndrome and its relationship with cognitive impairment
Onderzoek naar wat problemen met het autonome zenuwstelsel veroorzaakt (duizelligheid en "licht in het hoofd"-gevoel) d.m.v. MRI.

Modulation of aberrant mitochondrial function and cytokine production in skeletal muscle of patients with CFS by supplementary polyphenols
Onderzoek naar de mitochondrieën.

Can enhancing slow wave sleep SWS improve daytime function in patients with CFS?
Onderzoek naar de slaapproblemen bij ME/CVS.

Persistent fatigue induced by interferon-alpha: a new immunological model for chronic fatigue syndrome
Onderzoek naar de effecten van IFN-alfa op het immuunsysteem. Dit eiwit veroorzaakt ernstige vermoeidheid, vergelijkbaar met die in ME/CVS.

http://www.meassociation.org.uk/?p=9760
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

UK geeft 1.6 miljoen pond voor ME/CVS studies

Bericht door stier »

Dit is nog eens fantastisch nieuws Magnetronnie!
Als België en Nederland nu ook eens zo'n programma zouden opzetten, dan komen we misschien nog 's ergens. Maar dit is goed nieuws.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

UK geeft 1.6 miljoen pond voor ME/CVS studies

Bericht door Burial »

zeer goed nieuws, waar die onderzoeken uitgevoerd worden lijkt me niet zo relevant
het feit dat het nu gebeurd is echt geweldig, maar goed... we hebben nog een lange weg te gaan
want dit soort onderzoeken gaan jaren duren, mocht daar eventueel medicatie uit ontwikkelt worden
dan tel er maar weer 12 a 20 jaar bij, maar goed... ooit moeten zaken opgestart worden
en hoe later, des te kwalijker!
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

UK geeft 1.6 miljoen pond voor ME/CVS studies

Bericht door stier »

OH ik bedoel niet waar het uitgevoerd moet worden, maar dat andere landen OOK een programma opzetten. Dan lopen er veel meer onderzoeken tegelijk en des te groter de kans dat we verder komen (moeten ze wel overleggen natuurlijk!).
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

UK geeft 1.6 miljoen pond voor ME/CVS studies

Bericht door Burial »

en verschillende onderzoeken en studies uitvoeren natuurlijk :P
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Plaats reactie