Allergie?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Allergie?

Bericht door stargazertje »

Ik kreeg te horen dat iemand die eerder de diagnose ME (zou wel CVS zijn geweest?) had gekregen later een allergie bleek te hebben voor uitlaatdampen. Nu is er nooit getest op een allergie oid omdat de huisarts vast bleef en blijft houden aan haar visie namelijk dat het tussen mijn oren mis zit. Kan alleen de ha een allergietest regelen of gebeurd zoiets bv ook bij A'dam?
Gebruikersavatar
njil
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:35

Bericht door njil »

Heb jij ook altijd de neiging om op zo'n bloedpriklijst stiekem wat kruisjes meer te zetten?
Zouden ze daar intrappen?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ja, daar heb ik wel eens over nagedacht. ;) En nee, ik denk dat ze het wel zouden merken als je dat deed.
Gebruikersavatar
njil
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:35

Bericht door njil »

Maar dat merkt de arts dan vast pas als hij de resultaten krijgt..
toch ben ik een te erge schijterd om het een keer te doen!

Mijn huisarts vorige week toen ik vroeg of ik niet op lactose getest kon worden omdat ik altijd zo'n buikpijn krijg na het eten/drinken van producten met melk "Oh, heb ik je daar nooit op getest dan?!" -.-''

Toen de uitslagen negatief bleken te zijn was mijn antwoord "Oh, jammer daar baal ik echt van" en de vervangend arts dacht dat ik een grapje maakte.. Was het maar een allergie..
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

njil schreef:Heb jij ook altijd de neiging om op zo'n bloedpriklijst stiekem wat kruisjes meer te zetten?
Zouden ze daar intrappen?
Ik heb ook wel eens met een pen in m'n handen gestaan, maar de dokter had een zwarte gebruikt en ik had alleen een blauwe haha(ik denk trouwens niet dat n arts van iedere patiënt onthoud wat hij heeft afgevinkt dus 1x kom je er wel mee weg denk ik)
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bij DML wordt altijd op intoleranties getest, en de meeste ME patienten hebben er wel een paar. Lijkt bij ME te horen. In NL zijn dit soort testen niet eens beschikbaar volgens mij, behalve lactos, glucos, gluten. Maar niet zoals bij DML dat je via bloed op ruim 90 stoffen getest wordt. Volgens mij kan het wel via prohealth, maar dat weet ik niet precies.

Het is zeker wel de moeite waard om uit te zoeken, want ik voel me een stukje beter sinds ik weet welke intoleranties ik heb.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie