fibromyalgie bij mannen? komt het door geslachtshormonen?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Artsen 'laten het niet begaan', je moet het zelf behandelen. Het wordt ook niet erg erkend maar zij kunnen er toch niets aan doen dus idg maakt dat niet uit.
Life smells...
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Hier heb ik wel geluk mee denk ik, de arts van het UZ begon er zelf over en zag het zeker als een mogelijk iets wat je nog verder achteruit zet. Daarom dat ik ook moet binnengaan voor een test. Daarna eventueel spreken met een dietiste.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

vic schreef:Heb de slechte gewoonte aangekweekt steeds cola bij te hebben...
En dat heeft me wellicht, na de info die ik terugvond, me nog zieker gemaakt. Ik legde mezelf bij wijze van spreken aan een constant infuus met suikers om die dips proberen tegen te houden.
Men gaat nu een onderzoek doen hiernaar, 12 december in het UZ.
Ik moest glimlachen, thee... krijgen jullie dat? Hier wordt dat nooit gedaan. Het enige wat je in de poli's vindt is... een frisdrankautomaat.
Jeetje. Wat ik zie in de ziekenhuizen waar ik kom/kwam, is de automaat voor koffie/thee en een cooler met kraanwater. En natuurlijk de dure catering.
Je zal een briefje in de ideeënbus moeten deponeren.
Schijnt dat hypoglycemie de voorloper kan zijn van suikerziekte....? Zo las ik het en zei de arts tegen me. Misschien beter suikerziekte, dat kunnen ze onder controle houden. Hypo kan je enkel tig keren eten per dag. Schijnt dat sommige artsen het niet behandelen totdat het daadwerkelijk suikerziekte wordt. Omdat ze dat wel kunnen behandelen. Ik vond dat wel een vreemde stelling... ergens gevonden op "tinternet"
Dan zal je zelf uit moeten dokteren wat een goede eetstijl is. Hier gaat per volgend jaar de diëtiste uit de ziektekostenvegoeding.

Ik vraag me nu af of er ME-diëten zijn.
Indertijd toen Renate Dorrestein de nodige aandacht op ME richtte, kwam er een ME-kookboek uit. Gelukkig had de bieb hem, want het was geldverspilling. In plaats van suiker neem je honing en zo. Voor je bloedsuikerspiegel maakt dat niets uit.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Honing bestaat uit ongeveer 80% suikers en 3% enzymen, stuifmeel en dergelijke.
Honing is een enkelvoudig koolhydraat en kan teveel schommeling in je bloedsuikerspiegel veroorzaken.
Dit soort koolhydraten worden namelijk snel door het lichaam opgenomen (daarom gebruiken sommige sporters honing voor onmiddellijke energie). Voor een stabiele bloedsuikerspiegel kun je dus beter geen of weinig honing eten.

suikerwijzer.nl

Hoog tijd om je te verdiepen in stevia !

http://www.stepa.be/drupal/?q=nl/node/4
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik dacht laatst te lezen dat wij ME-ers (of was het mensen met een fructose-malabsorptie!?) ook geen stevia mogen...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik heb het gevraagd aan prof Geuns en in stevia zitten geen koolhydraten en geen fructose.
Ik ben wel bang dat de voedingsindustrie er toch nog middeltjes gaan aan toevoegen net zoals bij de Tagatesse.
Kopen dus zonder toevoegingen via stepa of iherb.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik heb namelijk zelf thuis al stevia tabletten, geschikt voor bijv thee
maar ik drink eigenlijk helemaal geen thee
maar eens even een kijkje gaan nemen bij iherb dan :)
thanks!
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Stevia zou je zelf kunnen kweken. Ik zag het zaad bij een tuincentrum. Heeft iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie