oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door nijntje »

Hallo, ik kom nog even vragen aan de belgen onder jullie... of jullie zouden willen reageren op een vreselijk artikeltje dat Passe-Partout publiceerde 30.11.11 in diverse regionale edities.
Het is schrikwekkend grof vind in...

Info over het artikel en hoe reageren, kan je hier vinden https://www.sites.google.com/site/mecvs ... se-partout

ter info, ik kopieer het artikeltje toch even naar hier, omdat ik er echt ondersteboven van ben :
"Vermoeid ? Beweeg ! Krachteloos ? Futloos ? En dat gevoel komt regelmatig terug, of is zelfs permanent aanwezig ? Het is steeds aangeraden om de dokter te raadplegen om de oorzaak ervan te achterhalen.... Misschien lijdt U wel asthenie, ook myalgische encefalomyelitis genoemd. Met andere woord...en : het chronisch vermoeidheidssyndroom. De oorzaak ervan blijft stees onbekend. Maar in tegenstelling tot wat men zou denken, vermindert het uitoefenen van een fysieke activiteit de effecten ervan. Zoals bijvoorbeeld wandelen. U raadt het al : het belangrijkste obstakel is van psychologische aard. Het moeilijkste is dus net : aanvaarden dat u moet opstaan uit die luie zetel om te kunnen gaan wandelen..."


alvast hartelijk dank,
Nijntje
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door asje »

Naajaa, wat is dat voor een blad?
Life smells...
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door diederik »

Lol wtf :D
Ik weet weinig.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

wtf :D ?
Life smells...
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

een "huis aan huis"blad, met veel "zoekertjes" en weinig info,
en je ziet, als ze dan al info verspreiden... is het compleet verkeerd en beledigend!
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door chika »

ik heb alvast een mailtje gestuurd... of het wat zal uitmaken betwijfel ik echter...
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Van geen niveau zeg maar. Sjonge jonge.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door marlène »

Done!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door magnetronnie »

Waar halen ze het vandaan? Iemand heeft een hele grote duim daar. :D

Laten we aannemen dat het inderdaad psychologisch is, dat wil nog niet zeggen dat een advies als "kom uit uw luie zetel" ook maar iets gaat helpen. Het zou wat zijn, dan behoorde depressiviteit snel tot het verleden als elke huisarts voortaan het advies "u moet eens wat minder somber zijn" mee geeft. Of bij ADHD, "u moet eens wat minder druk doen". :D
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door nijntje »

ik heb zelf ook een mail gestuurd en heb een "standaardantwoord" met excuses teruggekregen. Dat het zeker niet de bedoeling was ME/CVS-patiënten te kwetsen (hmm... en men schrijft letterlijk : lui!! dat is m.i. wel kwetsend!) Men zou ook binnen twee weken (ed. week 50) "de ziekte nader toelichten"... hmm... ik hoop op de "goede manier"!
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door solstice »

Als je d'r de energie en middelen voor hebt zou ik meteen aanbieden om zelf wat informatie te sturen, heb het zelf niet op het moment helaas. Anders krijg je straks een milder geschreven artikel, met wat uitleg over het werk van dhr. Wessely e.d.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

oproep tot reageren op een artikel in Passe-Partout (België)

Bericht door tanto »

Wat een idiote uitspraak is dat nou weer. Ze hebben blijkbaar weer eens goed onderzoek gedaan. Zie je maar hoe onbetrouwbaar de journalistiek is. Je hebt er niets aan.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Dit is de mail die verzonden werd van de redactie van Passe Partout :

Beste,


Het was uiteraard niet de bedoeling van onze medewerker Jean Delplan, de vaste redacteur voor de rubriek ‘Gezondheid’, om ME of CVS af te doen als een ‘ingebeelde ziekte’.

Het was evenmin de bedoeling om de ziekte ten gronde te bespreken. Op de beperkte ruimte die daarvoor is voorzien, kunnen we enkel een thema aanraken.

Dat u, en met u nog een heel aantal mensen, de tekst van de bijdrage ervaart als kwetsend en beledigend, betreuren wij ten zeerste. We willen ons daar dan ook voor verontschuldigen. Als een aanval op wie lijdt aan cvs was deze bijdrage allerminst bedoeld.

We zullen daarom de ziekte cvs nader toelichten in de rubriek ‘Gezondheid’ van week 50.


Nu ben ik wel eens benieuwd wat ze dan zullen schrijven in editie nr 50. Ze zijn allezins nu ook al op de hoogte van de noorse doorbraak enz... Ze zijn blijkbaar toch al geschrokken van de mails die ze ontvangen hebben :)
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Plaats reactie