De 7 e dag ,gesprek Luk Saffloer en Van houdenhove

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

De 7 e dag ,gesprek Luk Saffloer en Van houdenhove

Bericht door annac »

Mijn zoon vond op You Tube nog het gesprek van bovenstaande personen,dus kan iedereen bekijken!
Gebruikersavatar
nina
Beginner
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:25
Locatie: Breda

De 7 e dag ,gesprek Luk Saffloer en Van houdenhove

Bericht door nina »

Hoi Annac,

Ik ben benieuwd, heb je misschien het adres van het filmpje?
Marialice
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2007, 19:49

Bericht door Marialice »

Gevonden.

deel 1
deel 2

(Maar zelf nog niet gekeken)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mooi, bedankt dat je het opgezocht hebt, marialice.

Interview had plaats 6 maanden geleden. Enig <positieve> in deze was dat VdH toegaf, dat het het enige is wat ze momenteel kunnen doen, omdat ze niet anders hebben. (Ook gedeeltelijk waar, want onderzoeken op biochemisch gebied worden in de Benelux gedwarsboomd)

Trouwens ook, Van den Houdenhove heeft enkele maanden geleden Nijmegen op de vingers getikt dat CGT niet moet pretenderen genezend te zijn, maar hoogstens een leren leven met en een beetje levenskwaliteit verbeterend daardoor!!!!
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Pijnlijk om te zien, het machteloze gevecht van Luk tijdens dit interview.
Gast

Bericht door Gast »

ik vond luk emotioneel, maar dat is heel begrijpelijk.
toch heeft hij kunnen uitleggen dat cvs een immuunprobleem is, en niet een psych. probleem, dus waarom de meeste cvs niet opknappen van cogn. therapie.
ook gaf hij aan dat je wel jezelf iets kunt verbeteren door beter om te gaan met je energie, maar hij zegt dan ook duidelijk dat een baan er dan gewoonweg ook niet inzit
en dat is wat heel veel dokters ook denken, volg maar therapie, psych en fysio, en dan na een aantal maanden ben je wel weer instaat te kunnen werken!
ik heb zijn beide boeken gelezen en snap dat hij emotioneel is
Plaats reactie