Mensen niet verstaan
Moderator: Moderators
-
- Gevorderd lid
Mensen niet verstaan
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat mensen echt Nederlands aan het praten zijn, maar dat ik ze totaal niet kan verstaan. Het is dan net een soort aan een gesloten geheel van klanken. Hoort dit bij ME?
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Mensen niet verstaan
Ik herken dit wel op een andere manier. Als ik Nederlandstalige tv kijk, versta ik het vaak niet. Ik hoor wel wat ze zeggen, maar het is net of het niet in de hersens aankomt of zoiets. Ik los het op door ondertiteling aan te zetten, maar dat kan bij mensen natuurlijk niet....
Ik weet niet of het bij ME hoort, of ergens anders zijn, of dat we gewoon een tik van de molen hebben gehad...
Ik weet niet of het bij ME hoort, of ergens anders zijn, of dat we gewoon een tik van de molen hebben gehad...

Leven is het meervoud van lef - Loesje
Mensen niet verstaan
LOL klinkt te bekend
"Wat zei u ook alweer?"
"Wat zei u ook alweer?"
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Mensen niet verstaan
Gut, ik dacht dat het aan mij lag.
Weet ik dan ook weer.
Weet ik dan ook weer.
Mensen niet verstaan
hee dus toch ligt het aan die ME. ik dacht dat het aan mij zelf lag. maar ik spreek vaak war taal en begrijpen mensen mij ook niet wat ik zeg. ik had het eerder veeeeeel erger. maar toch.
laatst zag ik iemand die ik kende en die had iemand bij zich. we waren gezellig aan het kletsen en op eens kwam het naar voren van wat ze deed. ze vertelde dat ze in een bejaarde huis werkte op de afdeling van demente mensen. en we kletste verder. later sprak ik weer iemand anders in de groep en ik merkte dat ik vaak problemen kreeg ( veel info, veel geluid, druk, veel emoties enz. te veel voor iemand met ME) opeens zat die vrouw me aan te kijken ( die gene die in het bejaarde huis werkte) van alsof ik van haar afdeling was weg gelopen of zo hahahaha
ik zeg tegen haar jaja, ik weet, het lijkt er op, maar is het niet lol. ze gaf me een smile, maar ik zag haar denken.
maar volgens mij word je ook heel gevoelig voor je omgeving met ME, je krijgt vanzelf allemaal prikkels binnen die je niet allemaal kan verwerken en er heel moe van word.
ik weet niet hoe ik het moet verwoorden op een andere manier. lijkt wel omgekeerde ADHD of zo. hun worden en hyper van en wij gesloopt.
laatst zag ik iemand die ik kende en die had iemand bij zich. we waren gezellig aan het kletsen en op eens kwam het naar voren van wat ze deed. ze vertelde dat ze in een bejaarde huis werkte op de afdeling van demente mensen. en we kletste verder. later sprak ik weer iemand anders in de groep en ik merkte dat ik vaak problemen kreeg ( veel info, veel geluid, druk, veel emoties enz. te veel voor iemand met ME) opeens zat die vrouw me aan te kijken ( die gene die in het bejaarde huis werkte) van alsof ik van haar afdeling was weg gelopen of zo hahahaha
ik zeg tegen haar jaja, ik weet, het lijkt er op, maar is het niet lol. ze gaf me een smile, maar ik zag haar denken.
maar volgens mij word je ook heel gevoelig voor je omgeving met ME, je krijgt vanzelf allemaal prikkels binnen die je niet allemaal kan verwerken en er heel moe van word.
ik weet niet hoe ik het moet verwoorden op een andere manier. lijkt wel omgekeerde ADHD of zo. hun worden en hyper van en wij gesloopt.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Mensen niet verstaan
Idd... De info komt wel bij me binnen, maar wordt niet geregistreerd...
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
-Thomas Fuller-
Mensen niet verstaan
ik heb eerder hetzelfde als chika idd
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch
"Drop The Lyme"
"Drop The Lyme"
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Mensen niet verstaan
Ik heb hier ook last van, denk dat het bij ME hoort.
Zou het wellicht ook met de hersenen te maken kunnen hebben, informatieverwerking en opname van informatie?
Sinds mijn ME zijn mijn darmen en hersenen immers zo lek als een mandje geworden (=lek immuunsysteem!)
Als o.a. de hersenpan chronisch ontstoken is bij ME-ers gaat dat (helaas) zijn praktische uitwerkingen hebben denk ik zo....
Zou het wellicht ook met de hersenen te maken kunnen hebben, informatieverwerking en opname van informatie?
Sinds mijn ME zijn mijn darmen en hersenen immers zo lek als een mandje geworden (=lek immuunsysteem!)
Als o.a. de hersenpan chronisch ontstoken is bij ME-ers gaat dat (helaas) zijn praktische uitwerkingen hebben denk ik zo....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Mensen niet verstaan
ik zat laatst weer in de auto en moest langs een weg waar allemaal bomen op een rij naast elkaar stonden. omdat te zien in een rijdende auto deed zo veel pijn in mijn hoofd, ik kon het bijna wel uitschreeuwen.
denk wel dat je gelijk hebt asje
denk wel dat je gelijk hebt asje
- flowerpower3
- Actief lid
Mensen niet verstaan
Het verwerken van bepaalde informatie en prikkels, dat is veel lastiger geworden bij mij. Ik heb het vooral dat mensen mij slechter kunnen verstaan. Ik let er op om zo duidelijk mogelijk te praten, maar word nog regelmatig aangekeken alsof men water ziet branden met de vraag ''wat zeg je?''.
Ik kan mensen ook moeilijker volgen, wil dit echt goed lukken dan moet ik me daar heel goed op focussen (wat al lastig is, daarna ben je dan ook gesloopt). Op TV gebruik ik ook ondertiteling, zo hoef je je minder in te spannen.
Straks gaan we met elkaar nog een ME-taal ontwikkelen, haha
Ik kan mensen ook moeilijker volgen, wil dit echt goed lukken dan moet ik me daar heel goed op focussen (wat al lastig is, daarna ben je dan ook gesloopt). Op TV gebruik ik ook ondertiteling, zo hoef je je minder in te spannen.
Straks gaan we met elkaar nog een ME-taal ontwikkelen, haha

die ondertiteling gaat mij veel te snel, dan maar gewoon zo kijken. en als ik die onder titel lees dan zie ik de film niet meer. of het is dit of het is dat. echt dufffffff hahahahahaha
hee wat dacht je van telepathisch, dan weten we meteen wat we bedoelen lol
hee wat dacht je van telepathisch, dan weten we meteen wat we bedoelen lol