Stevige keelpijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Paulette
Beginner
Contacteer:

Stevige keelpijn

Bericht door Paulette »

Waar ik regelmatig last van heb, is een pijnlijke en dikke keel, waar niets tegen lijkt te helpen. Drinken, slikken en praten is pijnlijk en koud drinken helpt maar heel even of helemaal niet. Snoepjes werken ook niet.

Wie weet er iets anders?
truus73
Gevorderd lid

Stevige keelpijn

Bericht door truus73 »

Laat je eens prikken op de ziekte van Pfeifer. Dat begon bij mij ook met een zere keel en moeite met slikken.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb daar niet zo vaak last van maar soms een rauw
gevoel in mijn keel en ook last met slikken
ik denk dat het iets met je slijmvliezen te maken heeft
sterkte alie
Brenda_L
Actief lid

Bericht door Brenda_L »

Ik heb met periodes last van mn keel. Dus soms twee maanden niet en dan twee maanden wel ofzo. Steeds wel een lange periode.
Bij mij helpt het gelukkig wel om wat te eten/drinken dus ik heb dan altijd dropjes ofzo bij me.
Bij mij is mn keel dan gewoon heel droog eigenlijk en dat doet pijn, hij is niet dik ofzo.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Flinke borrel nemen, is het zo over!!!!

Nee, is een grapje. Als het goed is kun je juist met ME niet tegen alcohol en is keelpijn een vaak voorkomend symptoom voor een ME-er, alsook lymfklierpijn.

Verder weet ik geen oplossing.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Srepsils? Maar als het je klieren zijn, kun je het wel vergeten, want daar helpt bij mij niets tegen, helaas.
Heb er nu ook flink last van, sinds ik met de acupuntuur bezig ben.
Alcohol kan ik ook helemaal niet verdragen, van één glas wijn voel ik me belabbert en blijf ook liever van de alcohol af! Heb ook flinke pijnstillers en combi alcohol is ook niet goed.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

wat bij mij soms wel eens helpt
molkosan van dr vogel. helpt niet ineens, maar na een paar dagen merkte ik het wel ,een eetlepel in een glas water is wel erg zuur drinken of gorgelen ik dronk een paar slokjes ook goed voor maag en darm ontsteking
sterkte ermee
alie
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

tegen het soort keelpijn dat wij hebben, helpt niks... die van mij is nu al vanaf augustus bezig, en stopt maar niet. Ik drink eigenlijk de hele dag kamillethee, dat helpt bij mij tot een kwartier na het drinken een klein beetje... en verder werken snoepjes niet, maar ik neem het toch maar (suikervrij), omdat ze zeggen dat het je keel gesmeerd houdt en dat het daardoor beter geneest...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

bij mij helpt het wel maar dan moet je het lang innemen
en ik heb dit al heel lang maar het komt steeds wel terug
zoals nu nu ik griep heb dan gebruik ik het ook
een natuurlijke antibiotica is dit en ook echinaforce
of op kandij zuigen vermijd melkik heb dit uit het boek van dr vogel
liefs alie
Paulette
Beginner
Contacteer:

Bericht door Paulette »

Bedankt voor alle tips! Momenteel heb ik er nog steeds last van, ik ga binnenkort eens kijken of ik Echinaforce hier ergens kan krijgen, bij de apotheek hebben ze het vast wel. En anders maar weer eens een bezoekje aan mijn huisarts..
Afbeelding
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Dat laatste lijkt me heel verstandig Paulette, beter een keer voor niets dan te lang wachten.
Zijn de klieren in je hals ook opgezet? Zo ja, toch laten kijken naar Pfeifer.
Syl
Actief lid

Bericht door Syl »

Ik heb jarenlang een ontsteking-achtige keel. Opgezet, pijnlijk, hese stem, verhoging. Mijn schildklieren waren ok.
Mijn keelamandelen zijn verwijderd, maar helaas, zonder succes.
Na zelfonderzoek kwam ik achter dat ik onbewust mijn keel dichtkneep en mijn keelspieren verkrampt waren. Met oefeningen voor het keelgebied en anders ademen ben ik er van af.

Ik denk ook dat het te maken heeft gehad met voeding die activerend was en een druk leven. Boven alles blijkt een een voorstadium geweest te zijn van ME, want de combi komt vaak voor.
sassy
Actief lid

Bericht door sassy »

probeer eens wat waterijsjes en/of Tea tree oil tabletten helpt bij mij altijd goed zijn van die zuigtabletten kan je gewoon bij de drogist of apotheek halen

Thursday Plantation Tea Tree Keeltabletten € 5,45/20 zuigtabletten
ik zal dr een link bij zetten voor het geval je ze niet kan krijgen bij de apotheek bij jou in de buurt

http://www.drogisterij.net/?zoekterm=ke ... mode=datab
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Sassy, dit topic is van een jaar geleden. Waarschijnlijk is Paulette's keelpijn inmiddels wel over. :-)
sassy
Actief lid

Bericht door sassy »

oeps... nou ja voor als dr iemand op het forum is die nog keelpijn heeft dan
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Plaats reactie