Aft?

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Aft?

Bericht door stargazertje »

Ik dacht dat ik een kruimel in mijn mond, tegen mijn gehemelte, had die ik niet door kon slikken. Met tong kwam die ook niet los en met vinger voel ik een bubbeltje wat zeer doet. Is dat nu een aft? (kan niet zover via de spiegel in mijn mond kijken) Zo ja, wat kan ik het beste doen om hem weg te krijgen?
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Aft?

Bericht door chika »

kheb dat ook af en toe gehad de laatste tijd.
Het komt en gaat (gelukkig) even snel...

Wel vervelend hé, weet ook geen trucjes...
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Aft?

Bericht door marlène »

Nascent iodine (jodiumtinctuur) helpt goed vind ik (enkele druppels in een glas water en dan mond spoelen en doorslikken). Oppassen, is niet hetzelfde als isobetadine om uitwendig wonden te ontsmetten.

Kamomille-extract op een wattenstokje aanbrengen, hielp vroeger ook al eens.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Aft?

Bericht door magnetronnie »

Als het inderdaad een aft is, dan merk je dat binnen nu en een paar dagen vanzelf. Die doen namelijk ontzettend pijn. ;) Het zijn kleine witte plekjes aan de binnenkant van je mond.

Ik heb ze met enige regelmaat en net zoals bijvoorbeeld een koortslip kan het een teken zijn van een slecht werkend immuunsysteem.

@marlène
Bedankt voor de tips! Ik wacht meestal gewoon tot ze weer weg gaan, maar voor één tot twee dagen doen ze altijd vervelend pijn, dus dan is het wel fijn als er toch iets aan te doen valt.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Aft?

Bericht door diederik »

Kan ook bv histamine of candida zijn (de afvalstoffen zoals alcohol/acetaldehyde die de candida in de darmen produceert), maar dan zou het wslk wel een epidemie zijn en geen enkele. Zo heb ik de afgelopen 10 maanden bijna elke week met 5-10 aften rond gelopen vooral aan de lippen, die meestal bijna 2 weken bleven.

Dus als het uit de hand loopt, zeker in de gaten houden.


En Isobetadine heeft ook een mondwater-versie.
(maar die hielp bij mij niet, alleen lijdzaam wachten ;) )
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Aft?

Bericht door marlène »

@ diederik

isobetadine is 2x minder geconcentreerd dan jodiumtinctuur, misschien maakt dat het verschil?

Jodiumtinctuur vernietigt schadelijke bacterieën, virussen en candida maar laat de goede volledig ongemoeid. Eigenlijk een AB zonder nevenwerkingen.

Je kan het ook puur gebruiken op schimmelnagels, etterende wonden, enz.
Laatst gewijzigd door marlène op 19 nov 2011, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Aft?

Bericht door diederik »

Ah, ik had u verkeerd gelezen. Ik las eerst dat ge schreef dat het wel hetzelfde was als Isobetadine, alleen niet om uitwendig te gebruiken. Of zoiets.
Ik weet weinig.
Plaats reactie