Woongroep Amsterdam

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
b0lino
Actief lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 18 apr 2006, 20:40

Bericht door b0lino »

Je kunt vanaf je 18e wel huurtoeslag krijgen, maar de criteria daarvoor zijn bijna onmogelijk. Tot je 23e moet de huur lager zijn dan 357,37 p/m, maar het moet wel voldoen aan de criteria voor huurtoeslag. Dus eigen voordeur, eigen toilet en eigen keuken. En ga maar eens een zelfstandig dak voor minder dan zo'n 350 euro vinden... Als je 23 en ouder bent mag de huur 647,53 p/m zijn. Daar zit het punt.
..Dansen moet je, mijn kind..
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Oh, ok!; Evengoed is het criterium van 357,- nog niet zó gek; mijn huur is bijv maar zo'n 130,- meer maar wel voor ruim 80 m2 (!). En een kleiner huis is natuurlijk ook prima.

Hoe dan ook, wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
b0lino
Actief lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 18 apr 2006, 20:40

Bericht door b0lino »

Ik hoef ook niet zo'n groot huis. Een klein studiootje is helemaal prima (ook wel zo makkelijk, minder onderhoud ;)) maar die vindt je nog niet zo 123
..Dansen moet je, mijn kind..
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

hoi allemaal,

he asje, dit klinkt interessant. want ik woon ook in amsterdam, en heb een buurman boven mij wonen die door HVO is neer geplaatst, je kent het wel een gebruiker die overlast veroorzaakt. iemand zo als ons zit daar totaal niet op te wachten. en weg halen doen ze hem niet want blijkt beter beschermt dan een bedreigde dier soort. dus ik heb zeker wel interesse in die voorstel van jou.
en hoe wil je het indelen? en welke locatie heb je in gedachte? wel in de buurt van veel winkels hoop ik, is ideaal voor ons natuurlijk. nieuw bouw woning met goeie isolatie, betonen vloer op zijn minst lijkt mij. hier in de buurt op de bilderdijkstraat zijn ze een mooie flat aan het bouwen met lift. paar meter van tram halte af. bijna centrum. ik ben wel "zelfstandig". ik kan ook naar buiten zelf, maar blijf in de buurt altijd hangen, voor het geval ik in eens voel dat die zware deken over me heen valt.

ik ben alleen niet goed in dingen regelen. ben sufff in me koppie. maar wat kan ik doen? geef me een pb als je meer info van me wil. maar ik kwam deze oproep toevallig tegen, om terug te vinden in form ( het bos ) pfffffffff, dus laat me weten dan aub

groetjes loentje
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoi luna923,

Hé leuk, ik stuur je een PB-tje!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@bOlino Nou, als het lukt met de woongroep, een wat kleinere woning misschien :) Heb je nog niks gehoord trouwens?

@luna923 Zie idd dat er nog wat ontbreekt na 't PBtje :)

Op dit moment is er nog geen regelwerk, ik weet wel al hoe het een beetje werkt maar moet de eerste stappen nog zetten (even afwachten tot een goeie dag). Daarna zien we dan wel weer, denk dat het regelwerk wel meevalt omdat een woon-stichting het overleg voert ed.

Het zal sowieso nieuwbouw zijn, en als we zo willen wonen dat we géén andere boven- en onderburen hebben moet er idd toch ook een lift zijn. Het idee is ieder z'n woning en één gemeenschappelijke ruimte, of niet, maar dan wonen we wel zonder lastpakken, en als nabije buren.

Groetjes,
asje
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

hoi asje,

een gemeenschappelijke ruimte er extra bij is leuk, als je je eigen complete woning hebt. volgens mij zijn ze her en der wel aan het bouwen in de stad. ik denk dat we dan wel meer opties hebben.
dus we zijn met ze 3 nu? hoop dat er meer komen dan. ik denk dat we als woongroep meer voor elkaar krijgen dan. ja spannend hahahaha

groetjes luna
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoi luna,

PBtje komt er aan!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Woongroep Amsterdam

Bericht door asje »

samengevoegd. admin.

Ik wou dit topic weer eens naar boven halen maar kan het niet terugvinden, zal wel aan mij liggen :oops: , dan maar opnieuw. Inmiddels zijn er weer heel wat nieuwe leden!

Het idee is een woongroep te vormen in Amsterdam voor ME en cvs-patiënten. Het is de bedoeling dat we elkaars onder- en bovenburen worden zodat we van die kant gegarandeerd rust hebben. Ieder z'n eigen volledige nieuwbouwwoning, met lift. Eerder was er sprake van ook een gemeenschappelijke ruimte maar dat is financieel niet haalbaar en hebben we dus laten vallen. Naast dat we rust zullen hebben kunnen we wat gemakkelijker contact hebben, indien gewenst, en elkaar misschien eens helpen met 't één of ander. De eerste stappen zijn gezet, we hebben nu vooral meer gegadigden nodig!

Wie interesse heeft kan hier reageren of me een pb-tje sturen.

Groetjes,
asje
Life smells...
Plaats reactie