Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

ze haast wat doen.
Inderdaad, vandaar ook de klachtenbrief, want ik laat dit niet zomaar gebeuren!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Zo, de klachtenbrief is klaar, mijn vriendin heeft die gemaakt, en ik heb er net mijn handtekening ondergezet.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Het is duidelijk waarom Participe contact met mij zocht. Ze wilden weten of de rolstoel beviel. #-o
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Wat een service!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Wil niet de pessimist uithangen, maar volgens mij kunnen ze de man-/vrouwkracht beter gebruiken om de WMO-aanvraag makkelijker en korter te maken. Nu ben je maanden en maanden bezig per keer. Maar goed, ze ging wel kijken of de verlengingsaanvraag inmiddels in behandeling is. Alleen is het niet duidelijk of ze me hierover terugbelt of niet. Je kan niet alles hebben he? ;)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Er komt na ruim 2 jaar eindelijk schot in de zaak. Mijn vriendin die als contactpersoon optreedt naar de gemeente, heeft net telefoon gehad, dat er een besluit is.

Ik krijg 6,45 uur huishoudelijke hulp. Hier val ik dus stijl van achterover. Is superveel, en ben ik blij mee! Ik huur nu al mensen in voor ongeveer dezelfde uren, dus die kan ik nu via de WMO betalen.

Scootmobiel en rolstoel wederom afgewezen. Daar baal ik dus vreselijk van! Ik weet de reden nog niet waarom deze zijn afgewezen. Ik moet de schriftelijke bevestiging afwachten en de onderbouwing. Aan de hand daarvan kan ik bekijken of ik hiermee accoord moet gaan, of toch weer in bezwaar ga.

Eigenlijk had ik het liever andersom gehad. Geen huishoudelijke hulp (want dat loopt nu al wel) ,, maar wel een scootmobiel....of klink ik nu erg als een ontevreden zeurpiet...?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Nee je klinkt niet als een zeurpiet. Gefeliciteerd met de gedeelde toekenning. Mij werd gezegd dat ze nooit rolstoel ed toekennen bij vermoeidheid omdat dit het genezingsproces tegen zou gaan en er nog kans was op herstel. Misschien dat dit ook de reden bij jou is? In ieder geval succes met het eventuele bezwaar.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Felixloena,

wat jammer nou dat je Scoet afgewezen is, :(
de mensen die de aanvragen afkeuren weten niet wat
ze de mensen aan doen, :evil:
ik zag op de TV dat ze extreem gaan bezuinigen op
hulpmiddelen bij mensen die ze nodig hebben,
op rolstoelen,scoots ,trapliften en ga zo maar door,
misschien heb je de pech dat je daar al bij zit.
en nee klagen en zeuren doe je zeker niet, je steekt er al zo lang je energie in. =D> petje af daarvoor.
ik zou woest zijn.
dikke knuf

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ben heel benieuwd naar de onderbouwing van de arts...
als je zoveel uur huish hulp krijgt, gaan ze er vanuit dat je helemaal niks zelf kan, dus zelfs niet koken, was draaien etc. Dat klopt dan volgens mij niet met een afwijzing van een scootmobiel. Dan gaan ze er blijkbaar van uit dat ik wel iets kan. Blijkbaar hanteert de gemeente een andere logica...

Ik ben heel benieuwd dus naar de rapportage.

Wat wel mooi is, is dat ze de afgelopen 2 jaar, dus de periode waarin ik ook al recht had op hulp, gaan compenseren. Dat stuk is overgedragen naar de juridische afdeling. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan draaien...Ik kan in elk gevasl aantonen dat ik steeds iemand ingehuurd heb.

En ik had zo gedacht, het geld dat ik nu overhoud omdat ik niet meer zelf de hulp hoef te betalen, kan ik nu gebruiken om zelf een scoot of evt een electrische fiets te kopen.

Ik weet niet of ik nog wel zin heb in nog een gevecht. In januari moet ik weer op herkeuring bij het uwv, wie weet wat dat voor gedoe geeft. Tot nu toe is dat steeds goed gegaan, maar omdat het nu ietsie beter met me gaat, weet je maar nooit.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb de verslagen binnen. Eigenlijk voel ik me toch wel een winnaar, na het gevecht van 2 jaar, ook al heb ik niet precies gekregen wat ik vroeg.

Voor de huishoudelijke hulp is beoordeeld dat ik amper iets kan, en mijn man zwaar overbelast is. Daarom krijgen we 6,45 uur per week en dat is veel meer dan ik verwacht had.

voor de scootmobiel is beoordeeld, dat als ik door concentratieproblemen niet kan autorijden, een scootmobiel dan ook niet verantwoord is. Dus geen scootmobiel.
Voor de rolstoel is beoordeeld, dat ik steeds meer in conditie achteruit zou gaan als ik die zou krijgen.

Over de scootmobiel en de rolstoel valt te discussieren, maar ik heb besloten het hierbij te laten.

Verder komt er nog een uitspraak over compensatie van de laatste 2 jaar. Ze hebben beoordeeld dat ik 2 jaar geleden ook al recht had op huish. hulp, dus voor de rechtszaak. Dit moeten ze gaan compenseren. Evt kan ik van die compensatie of van de kosten die ik nu uitspaar aan huish. hulp zelf een scootmobiel of evt een electrische fiets kopen.

Verder had ik een aantal weken geleden een klacht ingediend. Daar is nog niet op gereageerd. Ze hebben een termijn van 6 weken, die a.s. maandag verstrijkt. Ik wil die klacht nog wel opvolgen, zodat ze ook een beetje vaart zetten achter de laatste afhandelingen van mijn aanvraag.

Wat ik een gunstige uitspraak vond ivm met toekomstige aanvragen en evt het uwv, is dat de ggd-arts vond dat ik alle mogelijke behandelingen gevolgd had en dat ik uitbehandeld was. Men kan mij dus niet tot weet ik wat voor rare therapieen verplichten.

Er valt nu toch wel een last van mijn schouders.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

"Wat ik een gunstige uitspraak vond ivm met toekomstige aanvragen en evt het uwv, is dat de ggd-arts vond dat ik alle mogelijke behandelingen gevolgd had en dat ik uitbehandeld was. Men kan mij dus niet tot weet ik wat voor rare therapieen verplichten.

Er valt nu toch wel een last van mijn schouders."

Dit is toch wel een felicitatie waard. Ook de huish.hulp is geweldig!

Wat betreft zelf een scootmobiel aanschaffen: hou er dan wel rekening mee dat als er eens iets mee is of je hebt nieuwe accu's nodig dat je dat zelf moet betalen. En dat kan aardig in de papieren lopen.

Ik heb 1,5 jaar geleden zelf een scootmobiel gekocht en het zou fijn zijn als hij eens grondig werd nagekeken. Maar er is geen leenscoot bij deze firma en zonder scoot kan ik niet. Heb dus een probleem.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Hoi Felixloena

wel fijn dat je toch voor een deel krijgt :D
waar je recht op hebt.
=D> voor je doorzettings vermogen. :wink:
een Electro Bike is fantasties ,ik heb de mijne al 4 jaar,
hij geeft me een gevoel van vrijheid.
ik heb een Giant.
je moet wel opletten dat je een lichte koopt,
sommige fietsen zijn erg zwaar om vast te houden,
je hebt ze ook met een lage instap.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bedankt Truus73,
Wat betreft zelf een scootmobiel aanschaffen: hou er dan wel rekening mee dat als er eens iets mee is of je hebt nieuwe accu's nodig dat je dat zelf moet betalen. En dat kan aardig in de papieren lopen.
Bedankt voor de tip. Ik ga eerst kijken of een electrische fiets iets voor me is. Ik ben in de tijd dat ik bij DML in behandeling ben een stukje opgeknapt. En nu hij de oorzaak heeft gevonden van mijn ziek zijn, verwacht/hoop ik op nog meer vooruitgang. Ik ga dus eens een fiets lenen bij de fietsenwinkel hier in de buurt. Met die fietsenwinkel hebben we ook goeie ervaring wat betreft onderhoud e.d. Dus daar gaat mijn voorkeur naar uit.

We hadden al huishoudelijke hulp, die betaalden we met veel moeite zelf, dus financieel is dat zeker gunstig. En ik kan haar nu meer inhuren. Dus ik ben zeker blij.

en het voelt als rechtvaardigheid. Ze hebben me niet netjes behandeld in het verleden, dus toen ik de rechtszaak had gewonnen voelde dat al erg goed, en nu helemaal.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

En het gezeur gaat verder.
Ik werd net gebeld door de juridisch medewerker. En hij wilde de zaak sluiten, nu ik per oktober dit jaar huishoudelijke hulp heb. Ik ga daar natuurlijk niet mee accoord, want ik had 2 jaar geleden al recht op huishoudelijke hulp zo zei de rechter. Ik heb aangegeven dat ik gecompenseerd wil worden over die periode. Als ze 2 jaar geleden hun werk goed hadden gedaan, had ik al die tijd al hulp gehad.

Dus nu moet ik bewijzen overleggen dat ik daadwerkelijk hulp heb ingehuurd. Gelukkig heb ik die bewijzen. Maar ik denk dat ze er zich met niks vanaf willen maken. Ik heb voor de zekerheid de rechtsbijstandverzekering maar weer gemaild, om te vragen wat ik kan verwachten.

Ook heb ik nog steeds een klacht lopen vanwege de trage afhandeling. Ze hebben een termijn van 6 weken voor het afhandleen van klachten. De klacht is nu ruim 8 weken geleden ingediend. Ik heb behalve een bevestigingsbrief niks gehoord. Hiervoor heb ik de ombudsman ingeschakeld. wordt vervolgd.

Ik heb dan wel ME, ik ben niet gek!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Felixloena, ik hoop dat je naast de kosten voor hulp ook immateriële schade aan gaat geven?
Plaats reactie