Woensdag gesprek WMO aanvraag

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pien1991
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jun 2011, 10:48
Locatie: Op een mooi plekje midden in Nederland!

Woensdag gesprek WMO aanvraag

Bericht door pien1991 »

Hee allemaal!
As woensdag heb ik een gesprek naar aanleiding van een (eigen) aanvraag voor een rolstoel.
Mevrouw van de gemeente komt bij mij thuis, om te kijken of het nodig is en of er andere mogelijkheden zijn.
Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met zulke gesprekken?
Ik heb een Wajong uitkering, en al "ervaring" met het UWV maar ik vroeg mij af hoe dat gaat met dit "soort" gesprekken.. :wink:

De aanvraag was in principe voor een rolstoel, om mee te kunnen met dagjes uit/winkelen/wandelen etc.. Maar nu twijfel ik of het ook geen optie is om een (inklapbare) scootmobiel aan te vragen, om alleen weg te kunnen naar bijv. de heide of het bos!
Kan dat in z'on gesprek ook naar voren komen, dat je voor 2 dingen in aanmerking komt? Of moet je dan weer een nieuw circuit in..
Hihi beetje veel vragen misschien tegelijk, maar op 1 vraag een antwoord is al top!

Groetjes :D en alvast bedankt voor het lezen!
Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Woensdag gesprek WMO aanvraag

Bericht door felixloena »

Hoi Pien

Lees hier onder andere mijn ervaring http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#107626

Ik heb gemerkt dat ze heel vriendelijk zijn tijdens het gesprek thuis en vaak later ook de GGD arts. Maar uiteindelijk is bij mij de aanvraag altijd afgewezen, ondanks mijn dikke medische dossier. Zoals je kunt lezen wacht ik op een uitspraak van de rechter.

Veel succes, ik hoop dat het bij jou goed uitpakt.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Woensdag gesprek WMO aanvraag

Bericht door stargazertje »

Ik heb ook een goed gesprek gehad waarbij mijn vroeg of ik meer nodig had. Ze vragen wat je nu precies hebt en wat je gebruikt ed. Ook of je de rolstoel meer of minder dan 6 maanden wil gebruiken en daarna gaan ze medische gegevens opvragen om te vragen of je de waarheid spreekt. Tenminste dat was zo bij mij. De dreun kwam pas toen ik de beslissing onder ogen kreeg.
Gebruikersavatar
pien1991
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jun 2011, 10:48
Locatie: Op een mooi plekje midden in Nederland!

Woensdag gesprek WMO aanvraag

Bericht door pien1991 »

Even een update:

Mevrouw stond vanmorgen 08.30 uur voor de deur!
Een zeer rustig en goed gesprek gehad, waaruit een positief advies is gekomen.
Ik had nog papieren van april liggen van de arts van het UWV waarin precies stond wat ik wel/niet mocht. Daarom ook dat ze geen contact op gaat nemen met artsen etc.
Dit versnelt voor mij het hele proces, omdat ziekenhuizen nogal laks zijn met het opsturen van medische gegevens en dit vaak al een paar weken duurt.
Het advies gaat deze week nog naar de gemeente die dan zorgt dat de leverancier zo snel mogelijk een rolstoel bezorgd bij mij.

Als je mij 3 jr geleden gevraagd had of ik een rolstoel wilde of er in zou gaan, zou dat absoluut NEE NEE NEE zijn geweest. Nu ben ik zo ontzettend opgelucht en "blij" dat ik er een krijg. Had ik echt nooit verwacht..
Last van m'n schouders, en ik kijk nu al uit naar de dagjes uit waar ik weer van kan gaan genieten!
Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Pien 1991

wat fijn voor je,
ik duim voor je het gaat lukken,
en dat je dan weer lekker naar buiten kan.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Fijn dat je krijgt waar je recht op hebt!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Geweldig dat je er weer op uit kan m.b.v. een rolstoel @Pien… maar omdat je nogal last hebt van je schouders, krijg je dan een elektrische als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
pien1991
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jun 2011, 10:48
Locatie: Op een mooi plekje midden in Nederland!

Bericht door pien1991 »

cansada schreef:Geweldig dat je er weer op uit kan m.b.v. een rolstoel @Pien… maar omdat je nogal last hebt van je schouders, krijg je dan een elektrische als ik vragen mag?
hihi.. uuuhm... sorry!
maar ken je het gezegde "er valt een last van mijn schouders" :wink:
Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Helpt het nog, wat aanvragen bij WMO , zorgloket of CIZ i.v.m. huishoudelijke hulp ofzo?


MEE kon ons alleen daarnaartoe verwijzen met als extra tip te verwijzen naar de dreiging van overbelast worden van de mantelzorger, ik dus. Waarop ik haar/hun antwoordde dat die fase allang voorbij is en die van apathie reeds was in getreden. Niks helpt immers?

Kwestie van onderduiken, net of het oorlog is........En bij verzet kunnen er doden vallen. Ook als in oorlogstijd. En dan gaan Remkes, Hoogervorst en nog wat anderen er aan, zoals mijn zoon die op zijn lijstje heeft staan.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Je kunt het altijd proberen, maar het is moeilijk met ME. Net zoals bij het UWV neemt mijn gemeente ME niet serieus.
Ik heb afgelopen week eindelijk huishoudelijke hulp toegekend gekregen, na een gevecht van 2 jaar! De scootmobiel is helaas nog niet gelukt.

Lees hier hoe het bij mij verlopen is http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... rzieningen
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

IK heb ook mijn indicatie voor huishoudelijke hulp weer verlengd gekregen in oktober en wel met 5 jaar nu :)

Heb al 15 jaar hulp en dit keer was het nu eens geen gevecht, de keren hiervoor dus wel omdat ik 2 dochters heb nu boven de 18 jaar. Maar die hebben ook ME en ik heb er voor gevochten dat ze ontzien worden en ook mijn man.

Men beseft vaak niet hoe het is als er 3 zieken in huis zijn dus heb ze gewoon flink te waarheid verteld.

Is te triest dat je met ME eigenlijk niet eens in aanmerking komt voor huishoudelijke ondersteuning .

Groetjes MArry
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

In principe vonden ze dat mijn man ook alles moest doen, en de kids (16 en 15 ) ook een deel. Maar onze kinderen hebben beide een ontwikkelingsstoornis, wat heel veel extra opvoedlast met zich meebrrengt. Dit hebben we moeten aantonen, en daardoor krijgen we nu hulp. Als dat niet het geval was geweest, had mijn man het gewoon moeten doen, ook al is hij 50 uur per week van huis voor zijn werk.
Aanvankelijk wilden ze simpelweg geen rekening houden met de psychosociale omstandigheden van ons gezin, maar de rechter heeft daar een stokje voor gestoken.

Ik moet de beslissing nog op papier krijgen, maar ik snap niet waarom de scoot nog steeds afgewezen is. Ik heb nl. ruim 6 uur hulp gekregen, dus ze vinden dat ik helemaal niks zelf kan, en geen scoot....ben dus heel benieuwd naar de post deze week.

Ik heb het voor een jaar, hoop niet dat het hele gevecht over een jaar weer opnieuw begint. Maar ik denk dat als je eenmaal iets gehad hebt, dat je het sneller nog een keer krijgt. Of ben ik nu te optimistisch?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik heb ook al 15 jaar huishoudelijke hulp en ze proberen wel eens minder uren te geven maar er is nooit sprake geweest van gèèn hulp meer krijgen. Denk idd dat als je eenmaal hulp hebt het minder moeilijk gaat.
Life smells...
Plaats reactie