Osteopathie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

ik heb positivieve ervaringen met manuale therapie en osteopatie.

Kraken en brute aanpak is niet zo goed, volgens wat meerdere mensen mij al verteld hebben kan dat eens éénmalig toegepast worden maar als de problemen aanhouden en de brute aanpak dient steeds herhaalt te worden dan zal dit op termijn leiden naar meer problemen.

Wat mij betreft geen kraker en geen brute aanpak !
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Het is maar wat je onder brutale aanpak verstaat? Ik heb al keren gehad dat ik zo vast zat dat er geen andere optie was. Gelukkig nu al een tijdje geleden. Kraken zonder naar verdere oorzaken te kijken is idd niet aan te raden. Dat is dweilen met de kraan open en kan idd op termijn negatieve gevolgen. Maar ik denk dat je het daarvoor echt wel heel lang en frequent moet laten doen...
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik ga na lang nadenken, morgen voor t eerst naar een osteopaat. Ik hoop zooooooooooooooooooooooo dat het in ieder geval mijn dagelijkse hoofdpijn wat zal verlichten...

Ben benieuwd.. na zoveel geprobeerd te hebben durf ik eingelijk niet meer te hopen, maar stiekum doe ik dat toch.. wat zou mijn leven fijner zijn als die stomme hoofdpijn minder zou zijn..
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@Loesje

wat hoofdpijn betreft heb ik goede resultaten met cimisan . dit is een homeopathisch product van Vanocomplex !

misschien eens het proberen waard?
Gebruikersavatar
ikje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 mar 2011, 16:42

osteopathie en ME/cvs

Bericht door ikje »

samengevoegd.

Hoi,

ik weet niet of hier al een onderwerp over is maar vond het niet dus daarom hier dit vraagje...
aangezien mijn huisarts me al jaren niet echt al te serieus lijkt te nemen,ben ik erover aan het denken om eens met mijn osteopate over al m'n klachten te praten. (bleef ik tot nu toe tamelijk vaag tegen om gewoon af te wachten wat zij allemaal te vertellen had over mij)

heeft iemand van jullie hier ervaring mee? zijn osteopaten doorsnee begripvoller? of heeft het weinig zin dat ik het er met haar over zou hebben?

groetjes
Gebruikersavatar
peet20e
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2011, 18:04

Bericht door peet20e »

Mijn dochter van bijna 13 heeft nu zo'n 3 jaar CVS. Ze kan wel naar school met een kleine aanpassing (iets eerder naar huis ivm aansluiting OV), maar houdt het net niet vol om alle weken volledig naar school te kunnen.
Zij is nu 4 keer onder behandeling geweest van een osteopaat. Ik heb daarbij zelf gezien dat haar lichaam meer 'open' ging staan na de behandeling. (De osteopaat zorgt voor een betere doorbloeding van het lichaam en betere afvoer van afvalstoffen.) Mijn dochter is er enorm van opgeknapt. Het is nu wel zo dat de schoolweek weer is begonnen en ik niet weet wat 'verplichtingen' met haar zullen doen, maar ik ben zo gelukkig dat mijn meisje in de vakantie even een meisje was zoals alle andere meisjes (bijna geen beperkingen)!!
Baadt het niet, schaadt het niet??
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

peet20e
wat erg dat jou dochter zo jong al ziek is
fijn dat de osteopaat haar helpen kan
sterkte alletwee
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

@peet20e : als je dochter zoveel verbeterd is na vier behandelingen, kun je zeker zeggen dat ze er baat bij heeft. Je hebt zelf het verschil gezien en de positieve gevolgen voor haar tijdens het verlof. Ik hoop dat ze tijdens het schooljaar ook verbetering zal ervaren.
Eigenlijk is de behandeling bij de osteopaat het enige, buiten de aangepaste voeding, waarvan mijn man en ik kunnen zeggen dat het ons daadwerkelijk heeft geholpen gedurende de laatste tientallen jaren.
Veel sterkte nog en verder succes met de behandeling.
Gebruikersavatar
peet20e
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2011, 18:04

Bericht door peet20e »

@josje en @Lea: bedankt voor jullie reactie! Jullie ook veel sterkte!!!
Gebruikersavatar
njil
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:35

Bericht door njil »

Ik ben een keer of 6 a 10 bij een ostheopaat geweest.
Deze man legde z'n handen op mijn lijf en liet ze daar een paar minuten liggen en ging dan over naar de volgende plek.
Hierdoor kon ik me goed ontspannen maar dat was het wel zon beetje.

Hij probeerde het balans van denken en emotie in mijn lijf weer in balans te brengen maar ben bang dat m dat niet is gelukt. ik ben namelijk een echte denker haha. De stress in je lijf zakt wel weg maar lichamelijke klachten of vermoeidheid ging er niet door weg.

Het heeft een hoop gekost maar veels te weinig opgeleverd en ben er dan ook mee gestopt. Een goed warm bad heeft hetzelfde effect bij mij.. helaas..
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Njil, wat jij beschrijft, heeft volgens mij weinig of niets met echte osteopathie te maken.
Gebruikersavatar
nokkos
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 nov 2010, 17:00

Bericht door nokkos »

Lea schreef:Njil, wat jij beschrijft, heeft volgens mij weinig of niets met echte osteopathie te maken.
Heeft wel wat met osteopathie te maken. Het is gewoon een onderdeel van osteopathie. Me vader heeft een osteopathie praktijk en die maakt hiervan ook gebruik.
Gebruikersavatar
njil
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:35

Bericht door njil »

Lea schreef:Njil, wat jij beschrijft, heeft volgens mij weinig of niets met echte osteopathie te maken.
Hoezo niet? Wat is het dan volgens jou?
Ik weet niet anders dan dat een ostheopaat dat doet...
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Osteopathie is zo subjectief...

Mijn osteopaat werkt voornamelijk op mijn buik. Vaak werkt hij specifiek op het plaatsje waar de dikke en dunne darm in elkaar overgaan. Dit zou een blokkageplaats zijn voor allerlei schadelijke stoffen. Die maakt hij door duwen los.
Ook werkt hij vaak op de nekspieren (die vasthangen aan achterhoofd) waardoor hij mijn spanningshoofdpijn wat kan verlichten en migraine helpt voorkomen.

Het kost me idd veel geld, maar mij helpt het wel.
Ik hoop dat je ook iets vindt om je wat vooruit te helpen Nijl.
Maar voorlopig kan je dus alvast in een lekker warm badje kruipen, dat heb ik jammergenoeg niet thuis. :/
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

@ njil : Sorry dat ik misschien nogal bot geantwoord heb. Zoals chika zegt is het inderdaad heel subjectief en daarom moeilijk uit te leggen.
Bij mij werkt de osteopaat ongeveer zoals bij chika. Hij deblokkeert ook regelmatig mijn nek, lage rug of bekken. Hij past ook cranio-sacraal toe. Het is een hollistische behandeling en mijn man en ikzelf hebben er baat bij. Nooit voor lang, spijtig genoeg, maar alle beetjes helpen.
Ik hoop ook dat je iets vindt dat voor jou geschikt is.
Plaats reactie