Petitie Groep MEDenHaag: Erken Myalgische Encefalomyelitis

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

southerncross
Gevorderd lid

Bericht door southerncross »

De 1956ste ondertekening (jaar dat ME in de literatuur werd beschreven) is binnen en de 1956ste ondertekenaar krijgt het presentje: het boek van Mirande!
We zitten nu al weer 1967 ondertekeningen!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Heel goed :!: :!: :!:
Life smells...
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Ik heb ook getekend!
mirande
Actief lid

Bericht door mirande »

Super allemaal!
Laten we zo doorgaan.
Ook dat lijstje dat iemand aan het opstellen was hier.

Inmiddels heeft iemand van buiten ook een ander presentje bedacht voor in de toekomst dus het wordt leuker en leuker en breder gedragen.
Gaaf hoor.

Het zal en gaat ons lukken.

Liefs Mirande
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

:wink: de teller staat op 2.010.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Ik wil niet de pessimist uithangen maar das toch heel weinig. We moeten er 40000 hebben. Schiet niet echt op dus..... :(
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi manja,

:D We hebben de tijd tot mei 2012, toch? Ik vind dat er al een mooie lijst is ontstaan en ook bij de prominenten. Er wordt uit Nederland, België en het buitenland gereageerd en getekend.
Er wordt hard gewerkt om nog veel meer handtekeningen op te halen :wink:.

Kun jij ook mee helpen met verspreiden van de petitie en de flyers? Elke handtekening is er weer eentje 8).

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 10 nov 2011, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

ik ben het wel met manja eens manja wat heb jezelf voor dingen gedaan
misschien kunnen we iets met die ideeen

groetjes christa
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Als er 30.000 mensen met ME/CVS zijn in Nederland dat moet het lukken toch? En ik neem aan dat iedereen ook wel 1 of 2 (of meer) vrienden en familieleden vraagt.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Als 1000 patiënten 40 handtekeningen zouden binnenhalen.. Wat qua familie/vrienden/kennissen en FB / Hyves vrienden denk ik wel haalbaar moet zijn als alle middelen ingezet worden.. Dan ben je dr zo..

Blijkbaar zijn nog niet alle ME'ers van deze petitie op de hoogte of zien de noodzaak er niet van in. Taak voor ons is om ze hiervan op de hoogte te brengen of de noodzaak wel in te laten zien.. !

En aan de andere kant.. 2000 handtekeningen na ik geloof 8 dagen voor een onderwerp wat totaal niet leeft in NL.. Ik vind dat al een SUPER goede start!

Nogmaals de link naar de petitie en de flyer:

http://deziekteME.petities.nl/

http://www.deziekteme.nl/download/erken-me.pdf
southerncross
Gevorderd lid

Bericht door southerncross »

manja schreef:Ik wil niet de pessimist uithangen maar das toch heel weinig. We moeten er 40000 hebben. Schiet niet echt op dus..... :(
We hebben al 8 dagen lang een gemiddelde van 200 handtekeningen per dag! Dat is heel netjes....helemaal voor een petitie over dit onderwerp! Natuurlijk zijn we er nog lang niet, maar we moeten ook niet vergeten dat we pas net zijn begonnen en dat we nog een tijd te gaan hebben!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Dat zijn er 73000 per jaar ;). Dus we komen er wel!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Ik vind het ook een erg positief resultaat in korte tijd voor een onderwerp, waar het gros van Nederland/België niet eerder van heeft gehoord.

Laten we positief denken en positief doen (is geen CGT :lol:) en zélf ook zo hard (zoals mogelijk is, in ieders persoonlijke situatie) mee werken om zo veel mogelijk handtekeningen te verzamelen.

:idea: Frank Twisk heeft een prima motto wat mij erg aanspreekt: "dat wij zélf het initiatief moeten nemen"; als wij zelf niets doen, gebeurt er ook niets!"

Het is tijd voor verandering!

Afbeelding De gelegenheidsgroep ME-DenHaag heeft de "ME-koe, bij de horens gevat" en het is ook aan ons om hen zo veel mogelijk te helpen.
Dus, help hen om de ME-stem van ons allemaal (ook voor degenen van wie hun ME-stem is verstild) zo hard en duidelijk mogelijk te kunnen laten horen in Politiek Den Haag in 2012!

Groetjes, Louisa

manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Natuurlijk zal ik het ook steunen. Volgens laatste onderzoek zijn er ongeveer 14000 ME patienten zo staat te lezen op de website van de ME-vereniging. Je ziet in het begin altijd een sterke stroom aan reacties, meestal neemt die juist af. Patienten uit het buitenland mogen deze petitie niet ondertekenen. Maar goed; nooit geschoten is altijd mis, we proberen het.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi manja,

Mensen uit het buitenland, patiënten of gezonde personen/sympathisanten met een Nederlandse nationaliteit kunnen tekenen en tellen mee voor de Petitie.

Mensen uit het buitenland zonder Nederlandse nationaliteit mogen zeker ook tekenen voor de Petitie voor steun!

Hoe meer handtekeningen voor het totaal, des te beter.

@hoi ME-DenHaag groep,
Zo geef ik het toch goed door? Als het anders is, graag corrigeren of aanvullen.

Groetjes, Louisa

Plaats reactie