Uit mijn jeugd: snel wagenziek, problemen evenwicht,...

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Uit mijn jeugd

Bericht door mehans »

Hallo,

Hartelijk dank voor de reacties.

Jullie herkenning geeft me in elk geval een goed gevoel om mijn vermoeden verder uit te werken, sommigen onder ons zullen hier zeker baat bij vinden, ik zal jullie dan ook te gelegener tijd op de hoogte stellen.

Uit jullie reacties blijkt al dat het niet bij iedereen even uitgesproken of storend is. Mogelijk vind inderdaad niet iedere ME-er hierin herkenning.

Greetz,

Hans
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Uit mijn jeugd

Bericht door chika »

Hmmmm... Je maakt me wel nieuwsgierig... ;)
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Uit mijn jeugd

Bericht door orange »

Momenteel is het super extreem bij mij. Ik voel me constant dronken of op een boot. Moet steeds iets vasthouden omdat ik anders zou vallen en vandaag waren we met de rolstoel op stap en ik werd er gewoon misselijk van. Chika --> Jij hebt dat blijkbaar ook? Ik dacht dat ik nu helemaal gek aan het worden was en dat je helemaal niet "wagenziek" kan worden van in een rolstoel rondgereden te worden...
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Uit mijn jeugd

Bericht door chika »

ja ik heb het ook hoor...
Deze zomer bvb waren we op pukkelpop met de rolstoel.
Ik moest en zou gaan om de Foo Fighters te zien... Ziek of niet ziek...
Kan je je het voorstellen? Op zo'n wei... Vreselijk was het... Holderdebolder...
Bah.
En bvb op de zeedijk, op een drukke dag, met veel links en rechts je weg zoeken tussen de mensen... Heb ik het ook al zitten.
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Uit mijn jeugd

Bericht door orange »

idd --> de eerste keer dat we met de rolstoel op stap gingen was op de zeedijk en na een paar minuten was ik al kotsmisselijk! Oef, ben dan toch niet de enige ...
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hallo luitjes,

Onze dochter werd 2 jaar geleden geholpen van haar keelamandelen toen ze bijna 15 was. (Dit is één van onze gezonde dochters)
Er werd gevraagd of ze last ondervond als ze met een lift mee ging of duizelig was bij snel opstaan.
Nee hoor, geen last van zei ze.
En inderdaad daar heeft ze nooit last van maar onze andere dochters wel.

Toen schonk ik er geen aandacht aan, nu denk ik had ik maar gevraagd in wat voor verband ze dit vragen.
Een operatie of ziekte is zoals jullie wel weten een stressfactor en als je laag in je cortisol zit (zwakkere werking van de bijnieren hebt, wat o.a. ook duizeligheid veroorzaakt bij snel opstaan, wagenziekte, schommelen, en bv meegaan met een lift) dan kan een operatie er wel eens voor zorgen dat je in één keer zo'n stresssituatie krijgt dat je totaal onderuit knalt omdat je lichaam het stresshormoon niet of niet snel genoeg aanmaakt.
In dit geval kunnen ze dan ingrijpen om je lichaam een aanvulling te geven zodat het niet zo'n klap krijgt en je de kans krijgt om gewoon te genezen.

Ipv geopereerd te zijn wat je kwaal wel heeft verholpen maar alleen maar moeier en zieker te worden omdat je lichaam een tekort heeft, en je toch weer aan de gang moet want ja, je bent geopereerd, je kwaal is verholpen dus even doorzetten hoor. Niet zo moeilijk doen en denken dat je nog ziek bent want dat zit toch echt tussen je oren.

Hoe regelmatig hoor je niet dat mensen almaar blijven sukkelen na een operatie of finaal onderuit knallen en maar niet de oude worden.
Zelfs steeds verder achteruit gaan hoe meer ze belast worden.
Ik denk dat er toch degelijk een verband is in deze
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Interessant Mamoes!
Bedankt voor je reactie.

Als er nog eentje van je dochters haar amandelen kwijt moet, toch wel even vragen hé...
(Ik hoop natuurlijk niet dat dit zou gebeuren hoor ;)
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

Vandaag hoorde ik voor het eerst over VERKLEVINGEN van lever, gal, darmen, etc . . .

Hebben jullie hiermee ervaring of meer info ?

Dit zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn van mijn misselijkheid en constant zwaar gevoel in mijn bovenbuik, juist onder mijn ribben.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
kaatje38
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2011, 13:26

Bericht door kaatje38 »

Ook ik was in mijn jeugd snel wagenziek, en trouwens nog steeds.
Daarintegen kon ik vroeger heel goed tegen draaiende en snelle dingen.
Sinds ik ME word ik al niet goed als ik naar iemand kijk die schommelt, draait etc.
Zelf laat ik voortaan verstek gaan. :mrgreen:
Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten.
(Nietzsche)

--------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
ridder
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 09 mar 2011, 23:20

Bericht door ridder »

Deze klachten zijn helemaal niet herkenbaar voor mij. Alle pretpark- en kermisattracties zijn nooit een probleem geweest. Wagenziekte en zeeziekte ken ik evenmin.
Plaats reactie