ervaringen lichttherapie?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

Ik inmiddels een medisana besteld, als het goed is komt ie vandaag. Ik zal jullie op de hoogte houden van de resultaten. Dat het werkt tegen winterblues geloof ik wel, maar in hoeverre het werkt bij cvs'ers? Ik voel mij in de zomer wel altijd beter dan in de winter dus heb goede hoop(of valse hoop miss haha)

Hou jullie op de hoogte
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Hoe gaat het met de lichttherapie ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

ik merk er nog steeds niks van dus vrees dat het niet helpt. Moet er wel bij zeggen dat ik pas met ldn ben begonnen en ik daar ook slechter van werd. Maar als de lichttherapie echt hard gewerkt had ik dat voor ik met ldn begon al moeten merken dus vrees dat het voor cvs'ers toch niet werkt, helaas
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Ik gebruik ook sinds een paar jaar zo nu en dan een aantal dagen een lichtlamp. Ik heb het idee dat het voor mijn ME-klachten weinig verschil uitmaakt, misschien word ik er alleen iets 'wakkerder' van! :-) Maar omdat ik in de wintermaanden vooral 's ochtends sneller last heb van een sombere stemming (en in de zomer dus niet), doe ik soms toch even een licht-kuurtje en dat werkt volgens mij wel een beetje. Blijkbaar ben ik toch wat gevoelig voor te weinig daglicht.
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Na een weekje in het begin hoef ik de lamp niet meer te gebruiken. Het helpt inderdaad niet bij mijn ME, maar wel tegen een slecht humeur en donkere donderwolken boven mijn hoofd.
Gebruikersavatar
baukje
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 nov 2010, 16:09

Bericht door baukje »

Gebruik al een paar jaar een lichtlamp i.v.m. een winterdepressie.
Het helpt bij mij heel goed tegen de depressie en somberheid.
Helaas wordt de ME er niet minder van, maar daar heb ik de lamp ook niet voor gekocht.

Ik kan de lamp alleen 's-ochtends vroeg gebruiken, anders slaap ik helemaal niet meer.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

Heb er weinig resultaat van gehad !
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

Ik heb een daylight powerlamp van philips, en ik heb er veel baat bij. Het werkt tegen mijn winterdip en ik heb ook meer energie (zoveel energie als in de lente), en voel me wakkerder.
Ik heb niet het gevoel dat ik met de lamp mijn geest voor de gek houd, zoals ik in een eerdere post in dit topic las. Ik kan de energie die ik meer heb ook echt gebruiken zonder terug te vallen. Dat zal per persoon verschillen.

Het schijnt dat de lamp ook helpt bij de aanmaak bij vitamine D, cortisol en het onderdrukken van melatonine, dingen die zonlicht dus ook doet en die wij cvs-ers zo nodig hebben.

Ik ben dit jaar verhuisd naar een donkerder huis. Ik merkte dat ik het binnenvallende licht heel erg miste, het ging minder goed met me. Ik zit nu vaker voor mijn lamp dan in mijn vorige huis, en heb er dankzij lamp geen last meer van dat het een minder licht huis is.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik dacht dat je met kunstlicht geen vit D kon aanmaken ?
Ben je zeker met deze wel ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

Volgens artikelen op internet in ieder geval wel.
Ik zou graag iets willen linken, maar ben vandaag door een virusje te moe om kritisch te bekijken welk artikel wetenschappelijk onderlegd is.

(zijn wij niet allemaal door een virusje te moe? Nou ja, in ieder geval heb ik nu een virusuitbraak die me extra moe maakt)
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Heeft iemand al een UVB-lamp ?

http://www.news4all.org/mijn-uvb-lamp
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

En ik maar denken dat dit topic over Lightning Process ging... iemand daar ervaring mee? Ik weet van iemand uit UK die ermee bezig is...

Het is een uitvinding van ene Phil Parker... http://www.lightningprocess.com/Landing/
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Philips heeft een nieuwe kleine blauwe daglichtlamp (15 bij 15 x 3 cm, wel 10.000 lux)) die je een maand kunt uit proberen.
Kan je desgewenst kijken of het bij jou je werkt.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
sammie
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 okt 2011, 12:06

Bericht door sammie »

word je dan ook uitgeruster wakker? ( bij lichttherapie in de ochtend vroeg ivm bioklok?)
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik denk idd ook wel dat lichttherapie vergelijkbaar is met zonlicht en dus vit D enzo aanmaakt, wat anaska zegt.

en ik las ook dat veel mensen met ME last hebben in de zomer van zonne-allergie, dit zou wijzen op verzuring vh lichaam, maar dat is een goei teken, de verzuring komt eruit, dus, minder in je lijf, en d us voel je je beter...

ik weet niet of dit ook zou kunnen zijn met gewoon licht...dat is mss al wat ver gezocht...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Plaats reactie