infra rood

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik ben zondag naar de sauna geweest, en heb voor de infraroodstralen gezeten.
Er stond dat het idd goed is om afvalstoffen af te voeren.
Naast het feit dat het wel lekker warm was, voelde ik er niks speciaal van, maar zal wel normaal zijn, he...
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Wat de sauna betreft ik word altijd zieker van de gewone sauna de temp verschillen kan mijn lichaam niet aan en daar baal ik zo van want ik vind de sauna wel lekker maar ik ben echt minstens een week ziek ervan :cry:

Ik heb van mezelf al een vrij hoge temp en gauw koorts dus ik denk dat het voor mijn lichaam te warm is daarbij gaan de ontstekingen die ik heb (heup/borst) meer pijn doen en ik krijg ook weer koorts een aantal dagen..

De infraroodlamp gaat wel goed die ik heb aangeschaft de ontstekingen in mijn gezicht zijn beduidend minder maar ik zit er ook max 5 min voor

Massages zijn ook niet goed voor mij ook daar reageer ik heftig op dmv ontstekingen die ik daarvan krijg vooral als mijn lymfeklieren worden gemasseerd .......een beetje is niet zo erg maar ik krijg heftige ontstekingen ws door de afvoer van afvalstoffen.........

Ik wil zo nu en dan wel naar de sauna maar wetende dat ik ziek word en ook mijn darmen zijn dan helemaal de weg kwijt.....
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@niessie

een infraroodsauna is beter dan een gewone sauna en zoals hier al eerder gezegd werd begin je best met een korte tijd met aangepaste temperatuur en je bouwt stelselmatig op.
OOk best NIET na een maaltijd in de sauna gaan !

ik merk het verschil wanneer ik regelmatig er in zit of eens om de zoveel weken.
na een intense beurt voel je je echt lichter , als het ware verlost van ... mja
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

zijn er mensen met een infrarood cabine?
Welke golven moet je dan kiezen? Lange of korte golf?
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

dag Loesje

ik heb een infraroodcabine van het merk healthmate. je moet maar eens naar hun website kijken.
www.healthmate.be/

Nu in de handel is er maar een type beschikbaar, ik zou het eens terug moeten opzoeken of het korte of lange golven zijn maar ze hebben mij destijds uitgelegd dat er maar één versie in de handel is omdat de andere een medische toepassing is en enkele door dokters mogen gebruikt worden.

Ikzelf ben er zeer tevreden over, wat men zegt over de ontgiftiging dat klopt. Bovendien heeft de warmte ook een heel goeie invloed op spieren en gewrichten.

Wanneer je van plan zou zijn er eentje te kopen kijk dan eens goed rond !!! Koop niet zomaar het eerste beste bouwpakketje (tegen meestal lage prijs) maar ga er eerst eens eentje uittesten.

Geloof me de infraroodwarmte in een infraroodsauna is niet altijd hetzelfde , ik heb er een 4 tal uitgeprobeerd alvorens ik er eentje gekocht heb en net zoals bij alles zijn er grote kwaliteitsverschillen en ..... prijsverschillen :D
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

danny bedankt voor je info! Daar kan ik wat mee.
wat jij bedoelt zijn dan lange golf stralers, die zie je het meeste.
De korte golf is meer voor diepere warmte en voor therapeutische en medische doeleinden. Maar die kun je inmiddels ook kopen voor thuis ( full spectrum stralers )
Ik zelf had ook al de neiging om voor lange golf te gaan, daar is toch meer over bekend en daar kun je gewoon inzitten zonder dat je bang moet zijn dat de warmte te diep indringt ( wat je niet merkt met korte golf).

Wat ik me nog afvraag, hoe warm wordt jouw cabine? Rond de 50 a 60 graden?
Ik weet nog niet of ik er eentje ga kopen en zoja waar ik dat zal gaan doen en welke, ben me in ieder geval goed aan het inlezen wat verstandig is. Het lijkt me in ieder geval heerlijk voor mijn spieren!
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@loesje

wel ik wist niet meer of het korte of lange golf was maar wat je zegt is juist. Al zit je in mijn IR sauna een beetje te lang, er is nooit een gevaar voor "verbranding" en volgens wat ze mij gezegd hebben is dit wel het geval voor de medische toepassing (de korte golf) Dus wat mijn gevoel zegt is dat je daar beter kan afblijven.


Wat de temperatuur betreft die stel je zelf in. Ik verkies het graag een beetje warmer en ik ga gemiddeld tussen de 60 en 62 graden. maar je kan ook instellen op 55 graden bijvoorbeeld.

En de infrarroodwarmte van pakweg 60 graden mag je niet vergelijken met zonnewarmte zoals wij ze kennen, bij 30 graden zonnewarmte is het puffen en blazen maar 60 graden in een dergelijke cabine is heel aangenaam.

Indien je de ervaring eens wil hebben dan raad ik jou aan eens te kijken of er geen saunacenter in jouw buurt is waar je eens kan gaan proberen of wel bij een verkoper van dergelijke toestellen, die laten je ook meestal eens proberen.

groetjes
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

mijn oma had ook een infraroodlamp, bij haar werkte het heel goed tegen gewrichtspijn.Gewone lichttherapie heb ik zelf een tijdje gedaan maar behalve hoofdpijn door het felle licht leverde me dat niks op
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Ik heb 5 maanden geleden een infraroodcabine gekregen van mijn schoonmoeder. Het is er een van healthmate (een duur geval dus). Ik had gehoopt dat dit mijn spierpijn ging verbeteren maar helaas is dit niet het geval (en nee het is niet omdat het van mijn schoonmoeder komt :wink: ) . Bovendien vind ik de hitte heel moeilijk te verdragen.
Ik vermoed dat het niet meer kunnen maken van koorts hiermee te maken heeft.
Gebruikersavatar
lapka
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2011, 21:23

Bericht door lapka »

Dag allen,

Ik ben onder behandeling van Dr. Myhill uit Engeland en heb op haar aanraden een FIR deken gekocht. Die bevalt mij prima, het is een flinke aanschaf, (€300) maar het is echt heel erg lekker. Het is een soort slaapzak waar je jezelf invouwt (of liever; je in laat vouwen...) en waar je vervolgens een half uur of langer heerlijk in ligt te genieten. Afhankelijk van wat je wilt (voor echt 'detoxen' moet je zweten!) stel je de temperatuur dus lager of hoger in. De sauna deken blijft schoon indien je jezelf in een laken of dekbedovertrek vouwt, dat doe ik altijd en bevalt prima. Je kunt de boven en onder temperatuur afzonderlijk instellen, ik doe onder altijd 10 graden minder, daar lig je immers direct bovenop en dat voel je eerder.

Voor wie er meer informatie over wil:

www.reumadeken.nl

Er wordt via deze site alleen informatie gegeven, je kunt de deken er niet bestellen. ik neem aan dat ik hiermee de reclame regels niet heb geschonden... Adres voor bestelling kan ik op verzoek leveren.

Ik ben heel blij met mijn deken en kan het iedereen aanraden! Ook bij reumaklachten, stijve spieren, pijnlijke gewrichten etc. een uitkomst.

Groeten van
Lapka
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

hoe is de behandeling van dr. Myhill ?
Wat doe je zoal en hoe vorder je ?

heeeeeel nieuwsgierig!
Uit haar site word ik niet veel wijzer; vind dat ze regelmatig niet voldoende onderbouwde claims maakt (naar min begrip . . );
Hopelijk is jouw ervaing goed.

Greetz
S
Plaats reactie