Vlindertie naar de homeopaat

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Dat is inderdaad vreemd ja!

Ik had ook soms ineens heel heldere/functionele dagen de dag na een zware zuippartij, toen ik nog dronk, dat heb ik ook nooit gesnapt :mrgreen:


Maar de verhoging van werkuren is dus blijkbaar zwaar gevallen, is het wel vol te houden dan?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Hopelijk is de zoektocht voorbij,
:D
Ik ben overigens nog steeds een beetje zoekende, heb verschillende middelen gehad maar het resultaat is nog niet wat de homeopaat wenst. Hij verwacht meer vooruitgang zeg maar.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hey,

Ja de zoektocht naar het juiste middel is wel voorbij, alleen de juiste dosis nog zien te vinden. Voorlopig ga ik nu weer naar een dagelijkse dosis, maar dan veel lager dan de eerste keer. Mijn organismen kunnen namelijk de snelle omslag niet verwerken. Of zoiets.

heb ook nog een TIA gehad vorige week, en het UWV heeft me als arbeidsgeschikt voor tenminste 40 uren per week verklaard, dus ik zit er effe helemaal doorheen.

V
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Sterkte, Vlindertie! Na een TIA kun je toch niet werken? Wat een toestanden toch! Ik voel met je mee xxx
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hey Lieve Lea,

Het kenmerk van een TIA is juist dat na een half uur alle functies weer volledig terugkeren en ja, dan kun je evenveel als voorheen. O hoe ironisch klinkt het als ik dit opschrijf!!
Maar een TIA is wel een dikke vette waarschuwing, maar heeeey, er is met mij niets mis toch?????
Ik word er sarcastisch, wanhopig en bij vlagen stapelgek van. Had ik me maar gek laten verklaren, dan geloofde het UWV het vast en zeker wel. Liever 30.000 gekken in Nederland dan 30.000 ernstig onverklaarbaar zieke mensen. Aaaaaahhhhh!!!

Maar heel erg bedankt voor je steun Lea. Ik kan het op dit moment erg goed gebruiken om weer uit deze wirwar te komen.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Hoi Vlindertie,

Wat erg dat ze je voor 40 uur arbeidsgeschikt verklaren. Zo leggen ze een lekkere druk op je en kan me voorstellen dat je er doorheen zit. De gedachte aan je huis te moeten verkopen is ook niet fijn in deze tijd. Zelf heb ik de knoop net doorgehakt en er gaat hier binnenkort Te Koop op het raam komen. Het geld is op en met die zakkende huizenprijzen hoop ik nog iets van mijn overwaarde te kunnen innen. Mja, wat een tijden. En dan met zo'n ziek lijf, het is gewoon amper te doen. Ik zag dat je ook een thuisstudie doet, misschien kun je daar even pauze van nemen?
En ik hoop van harte voor je dat je er op het werk ook uit kan komen. Deze stress moet je er niet bij hebben.

Veel sterkte!!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,
vlindertie schreef:heb ook nog een TIA gehad vorige week
Een TIA???, jemig, dat is super schrikken. Je bent mega-jong, dat lijkt mij helemaal niet goed.
Ben je daarmee naar de huisarts en/of de natuurarts gegaan? http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1 ... e-beroerte
Wanneer naar de huisarts met een TIA?

Als u bij u zelf de verschijnselen van een TIA herkent moet u dezelfde dag nog contact opnemen met uw huisarts. De huisarts zal u onderzoeken en zo nodig doorverwijzen naar de neuroloog in het ziekenhuis. Door tijdig te onderzoeken waarom u een TIA heeft gehad en uw risicofactoren te behandelen kan voorkomen worden dat u een nieuwe TIA of beroerte krijgt. Neem uitvalsverschijnselen, ook al duren ze kort, dus serieus en neem contact op met uw huisarts.

Neuroloog
Meestal zal de huisarts u op korte termijn doorverwijzen naar de neuroloog. De neuroloog zal naar uw verhaal luisteren, u vragen stellen en u neurologisch onderzoeken. Daarna zal hij onderzoeken afspreken om alle risicofactoren voor een TIA in kaart te brengen.

Risicofactoren in kaart brengen
Er zal een scan van uw hoofd gemaakt worden. Hierop kan gezien worden of u misschien al eerder een beroerte heeft doorgemaakt, zonder dat u daar last van heeft gehad. Uw bloed zal onderzocht worden op suikerziekte, te hoog cholesterol of tekenen die wijzen op een vaatontsteking. Er zal een hartfilmpje (ECG) gemaakt worden om te kijken of er sprake is van een onregelmatig hartritme en om te kijken of er problemen zijn met de bloedvoorziening van het hart zelf. Uw bloeddruk zal gemeten worden. En tot slot zal er een ECHO (doppler) onderzoek van de halsvaten gedaan worden om te kijken of er sprake is van een ernstige vernauwing van de halsslagaders.

Voorkomen nieuwe TIA en beroerte
Om zo veel als mogelijk te voorkomen dat u opnieuw een TIA of een zelfs een beroerte ontstaat, krijgt u bloedverdunners voorgeschreven. Meestal gaat het om een kinderaspirine eventueel in combinatie met een ander bloedverdunnend medicijn. Soms zijn bloedverdunnende medicijnen nodig waarvoor u ter controle naar de trombosedienst moet. Wanneer uit onderzoek is gebleken dat er sprake is van suikerziekte, overgewicht, een te hoog cholesterol of een te hoge bloeddruk zullen deze aandoeningen ook behandeld moeten worden. Soms kan dat met een dieet, maar vaak zullen hiervoor ook medicijnen nodig zijn. Roken moet u absoluut staken.
Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,
vlindertie schreef:en het UWV heeft me als arbeidsgeschikt voor tenminste 40 uren per week verklaard, dus ik zit er effe helemaal doorheen.
Wat een ongelooflijke beslissing van het UWV, je kunt geen 40 uur werken.
Ik hoop dat je een goede advocaat kunt inschakelen om bezwaar in te gaan dienen.

En ik zou zeker ook contact opnemen met de Steungroep voor (juridisch) advies, informatie en hulp (=gratis): http://www.steungroep.nl/index.php/contact

Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hey,

@Louisa; omdat ik mezelf dus absoluut niet serieus heb genomen en het heb afgedaan als "zal wel bij ME horen", ben ik dus niet naar de huisarts gegaan. Heb het wel met de homeopaat besproken en die vond een TIA zeer waarschijnlijk. Hij gaf ook aan dat ze er na een week niets meer mee kunnen dus dat et voor nu geen zin meer had het te laten nakijken. En ja, stoppen met roken. Ik weet het wel.
Verder had ik op mijn 24e al trombose en een longembolie en dat was pas echt jong. Dus het zou er best bij passen en ook bij de leeftijd die ik me voel. Ik moet ook toegeven dat ik een aantal weken geleden eenzelfde gedoe in mijn hoofd heb gehad, maar dat duurde maar een paar seconden en toen werd echt alles zwart en lag ik op de grond. Maar ik heb dat ook afgedaan als of het erbij hoort. Deze keer hield het 3 kwartier aan waarna ik out ging. Mocht het nu weer gebeuren dat weet ik wat te doen. ook heb ik een aantal collega's op de hoogte gesteld zodat ze me gelijk wegbrengen als ik weer out raak. Vangnetje.

Bedankt voor de link naar de Steungroep. Morgen eerst mijn eigen advocaat maar even informeren. Zij kijkt al ruim een jaar mee en is van arbeidsrecht. Ik wil niet weer een gevecht aangaan, maarer zit waarschijnlijk niets anders op. Bleh.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi stier,

Een hele mooie nieuwe Avatar heb je. Maar, het is veel te groot, kun je het nog verkleinen?
Avatar paneel

Je kan maar één afbeelding tegelijkertijd gebruiken, de breedte mag niet meer dan 80 pixels zijn, de hoogte moet onder de 80 pixels blijven. De maximale bestandsgrootte is 6KB
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie