psychiater bezwaarprocedure

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

psychiater bezwaarprocedure

Bericht door bellaa »

Heeft iemand ervaring en/of namen van psychiaters die we in zouden kunnen schakelen om een psychiatrische rapportage die in opdracht van het UWV is gemaakt te weerleggen?

Het gaat om een bezwaarprocedure WIA.
De ME/CVS wordt steeds 'overrulled' door een zogenaamd aanwezige persoonlijkheidsstoornis, in de rapportages van UWV artsen.
Wat we dus zoeken is een psychiater die aantoont dat er helemaal geen sprake is van een persoonlijkheidsstoornis, die een juiste rapportage op kan stellen.
Gebruikersavatar
lilly
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 feb 2011, 18:21

Bericht door lilly »

Hallo,

Hoezo om een psychiatrisch rapport te weerleggen? Verzekeringsartsen mogen toch zeker geen diagnose stellen? Een psychiater kan daarover in beraad gaan met je huisarts. Ik heb de diagnose CVS in het UMCG gehad, veel te laat en daarna in het Vermoeidheid Centrum Lelystad, wat je alleen maar geld kost! :? Belachelijk initiatief vind ik het. Maar goed, ik reken mezelf onder ME patiënt.
Naast de diagnose CVS heeft mijn psychiater deze in DSM termen verduidelijkt en nog weerleggen ze mijn diagnoses en lab-uitslagen. Wat is dat toch met het UWV en welk recht hebben zij nou eigenlijk. Ze willen geen uitkeringen verstrekken oké.
Bij CVS patiënten komen ze er gemakkelijk onderuit, omdat het niet aan te tonen is.
Ik begrijp nu niet hoe zij kunnen beoordelen of je aan een persoonlijkheidsstoornis lijdt, dan zouden ze dat uit een medisch rapport gehaald moeten hebben. Misschien kun je dan je medisch rapport bij de huisarts opvragen om even na te checken.
Ik vind dit een vreemd verhaal, ik hoor er graag meer over. Ik zelf zit nu in de beroepsprocedure voor een Wajong.

Groetjes Lilly.
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

De persoonlijkheidsstoornis is door een psychiater gediagnostiseerd. Deze psychiater heeft in opdracht van het UWV een expertise uitgevoerd.

De diagnose ME/cvs komt van Lelystad. De diagose Fibromyalgie van een reumatoloog. Verder nog andere aantoonbare afwijkingen (rontgen foto's).
Toch wordt de persoonlijkheidsstoornis als zwaartse meegewogen. Het komt, volgens het UWV, allemaal door die persoonlijkheidsstoornis. Cgt-en en je wordt weer beter, dat verhaal.

Het bezwaar is verloren, zijn nu met een beroepsprocedure bezig.
We zoeken nog steeds een ME vriendelijke psychiater.
Gebruikersavatar
valentine
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jul 2009, 01:29
Locatie: Vaassen

Bericht door valentine »

Hoi Bellaa,

Ik heb je een pb'tje gestuurd met daarin de naam van een psychiater welke zeer goede expertiserapporten weet te schrijven.


Hopelijk kan hij je verder helpen, succes met de strijd om rechtvaardigheid !!

De AANHOUDER wint.....


Hartelijke groetjes,
Valentine
Cure Together

Help elkaar op weg !
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Hi Bellaa,
je kunt altijd de ME steungroep benaderen; helpen bij keuringen is de hoofdtaak van deze groep.
Erg nuttig contact.

Groetjes,
She
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

@bellaa: hoe staat je zaak ervoor??
Plaats reactie