vraagje eigen risico/vergoeding

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door san-34 »

ik snap vrij weinig van de polis van mijn zorgverzekering en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn eigen risico is 170euro en er worden 8 behandelingen gedeeltelijk vergoed. Krijg je dan eerst die acht gedeeltelijk vergoedde afspraken en dan de volle mep. Of moet je eerst heel je eigen risico opmaken, dan die acht vergoedde afspraken en dan weer de volle mep? Sorry voor het ontbreken van de enters, dat werkt al een paar dagen niet meer hier met mobiel??
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door felixloena »

Als je een eigen risico hebt, dan betaal je eerst dat eigen risico. Als je dat verbruikt hebt gaat de vergoeding in.

Ik neem aan dat je het hebt over een zelf gekozen eigen risico, en niet over het eigen risico dat iedereen heeft?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door san-34 »

nee ik heb alleen het verplichte eigen risico
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door felixloena »

Misschien heb je hier iets aan?
Het eigen risico geldt in beginsel voor alle vormen van zorg uit het basispakket en dus niet voor zorg, die via een aanvullende verzekering wordt vergoed. De anticonceptiepil en de eerste 8 behandelingen van eerstelijns psychologische hulp, die vanaf 2008 weer in het basispakket vergoed worden, tellen bijvoorbeeld mee voor het verplichte eigen risico.

Het verplicht eigen risico geldt voor alle vergoedingen uit de basisverzekering, met uitzondering van:

De huisarts, maar de zorg die hij voorschrijft, zoals geneesmiddelen en laboratoriumonderzoek, vallen wel onder het eigen risico, voor zover de medicijnen door de verzekeraar worden vergoed.
De zorg voor kinderen onder de 18 jaar.
Tandheelkundige zorg tot 22 jaar. Deze zorg gaat met ingang van 2011 uit het basispakket voor kinderen vanaf 18 jaar.
Verloskundige zorg en kraamzorg.
Gratis bevolkingsonderzoek, zoals borstkankeronderzoek.
De griepprik voor risicogroepen.
De zorg, die vanuit de aanvullende verzekering vergoed wordt.
Ik denk dus dat je eerst die 170 euro moet opmaken voordat je een vergoeding krijgt.

http://financieel.infonu.nl/verzekering ... isico.html
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door san-34 »

ik vrees het ook, en volgend jaar zelfs 220 euro! Maar bedankt felixloena voor de info
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door Burial »

je moet altijd eerst je eigen risico betalen en dan pas krijg je überhaupt iets vergoed
en als je zorgverzekeraar niet wil vergoeden, dan betaal je het uiteraard als nog zelf
want denk of hoop je vergoed te krijgen dan als ik vragen mag?
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door san-34 »

eerstelijns psychologische zorg, maar dat word zo wel erg duur.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door Burial »

ik heb daar overigens nooit voor hoeven te betalen...
maar ik weet niet of dat in mijn geval eerstelijns was, zal wel niet dan...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door felixloena »

Het wordt alleen maar nog duurder allemaal, want de ziektekostenpremies zouden ook weer gaan stijgen. Lang leve onze regering :evil:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

vraagje eigen risico/vergoeding

Bericht door san-34 »

had jij echt n 'praat' psycholoog of een soort therapie(cgt ofzo), dat laatste valt nameljk vaak onder ggz zorg en dat word vaak wel vergoed. Zo niet hoor ik heel graag van je bij wie jij verzekerd bent, miss kan ik op 1 januari dan overstappen
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Ik loop bij een psychiater en ik heb nog nooit voor hem hoeven te betalen.
Oke ik loop niet regelmatig bij hem langs.
Praat groepen heb ik ook nooit hoeven te betalen.
Een psycholoog heb ik niet.

Het enige wat ik buiten mijn eigen bijdrage moet betalen zijn de Diazepam, Alprazolam en de Zolpidemtart. En volgend jaar komt daar ook de Omeprazol bij, dat zijn maagbeschermers die ik mijn leven lang zal moeten slikken.
Ik ben nu maar aan het hamsteren.

Binnen het eerste half jaar ben ik er al door met mijn eigen bijdrage.

Ik zit bij het Zilveren Kruis met 3 sterren.

Wat ik wel moet betalen is het vermoeidheidcentrum en de suplementen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ marjan

Soms is het goed te weten hoe ME/CVS in elkaar zit en wat de medicatie die je inneemt als effect hebben.

Men zegt dat ME een neurologische aandoening is, dus een ontregeling van het zenuwstelsel inhoudt.

Anderzijds neem je medicatie die de werking van je actieve zenuwstelsel gaat onderdrukken. Dat orthosympathische zenuwstelsel kan dus niet meer je organen aansturen zoals het hoort.

En we willen net dat ons lichaam terug aan de praat geraakt ...

Een ziek lichaam gaat via de geest allerhande signalen (woede, angst, doodsgedachten, ...) geven dat het zich niet goed voelt. Het zijn belangrijke waarschuwingssignalen die we niet moeten onderdrukken met medicatie. Integendeel, we moeten de infectie aanpakken.

Investeer je centjes verder in gezond eten, vitaminen, mineralen en probiotica.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie