België : 22 september : radio 2 De Madammen

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

België : 22 september : radio 2 De Madammen

Bericht door nijntje »

ter info : ik hoorde dat er morgen 22/9 op radio 2 bij de madammen een reportage zou zijn over Fybromyalgie. (dat zou dan tussen 9 en 12 h zijn dacht ik).

groetjes,
Nijntje
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Worden zulke zaken opgenomen om na te luisteren in Belgie?
Eerder hoorde k dat het al een keer over ME/cvs ging.
Zou vooral voor de nl-ers makkelijk zijn als er een soort uitzending gemist van bestaat.

groetjes,
ZA
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Els De Schepper is er nu over bezig.
Is in behandeling bij Chinese arts (hoofd- en rugpijn na ski-ongeval).
Niemand vond de oorzaak...
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ze werd "veroordeeld" omdat ze een alleenstaande vrouw was met onregelmatige werkuren maar kreeg van de rechter na jaren toch groen licht voor een adoptie.
Els trok naar Nepal omdat dat één van de weinige landen is waar adoptie door alleenstaande vrouwen legaal is.
Maar ze krijgt er last van haar nek, rug en hoofdpijin en na onderzoek blijkt dat ze verlamd kan geraken.
Een operatie volgt maar dat is geen oplossing en uiteindelijk heeft Els fibromyalgie, een relatief veel voorkomend niet-gewrichtsgebonden syndroom, gekarakteriseerd door spierpijn en drukpijnlijke punten verspreid over het lichaam.
Haar adoptieplan valt in het water en Els De Schepper leert leven met het gedacht dat ze nooit moeder zal worden.


Haar hele verhaal staat in het boek ’Niet geschikt als moeder’ en vertelt ze - weliswaar met een komische noot - in haar nieuwe theatershow die ondertussen volle zalen lokt.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

want dat is ook echt het ergste in het leven... dat je geen kind op kan voeden :roll:
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Iedereen zit op een ander moment in zijn leven he, met andere wensen, prioriteiten...

Net wanneer ze een kindje kan adopteren, wordt ze ziek. Dan kan ik mij best inbeelden dat ze dat erger vindt, dan het feit dat ze zelf ziek is.
Of de adoptie uiteindelijk is doorgegaan weet ik niet, in dat geval is het zelfs nog erger, want dan heb je ene kindje en kun je er nauwelijks voor zorgen omdat je plots zo hondsziek bent. Dan voel je je toch wel erg tekort doen :)


De meeste jonge moeders met ME die ik ken, voelen zich veel schuldiger tegenover hun kinderen omdat ze die niet genoeg kunnen ondersteunen, dan dat ze het spijtig vinden dat ze zelf niet meer zoveel kunnen...
Normale reactie hoor :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

@ dfainher : Nee, dat is het zeker niet maar het valt toch niet te onderschatten.
Els heeft geen ME, in tegendeel iedereen kent haar als iemand die bruist van energie.
Ik hoorde haar in een interview en vond het heel aangrijpend :
miskraam van een tweeling, adoptieprocedure, niet te verklaren rugpijn,...

Er volgt een lange, bikkelharde en vaak ongelijke strijd en een confronterende reis langs kille verhoorkamers en slopende rechtbankzittingen tot bij de lijmsnuivende straatkinderen in de Nepalese hoofdstad Kathmandu.
En wanneer Els eindelijk de toelating krijgt om te adopteren, wordt ze ziek.


Ze vertelde ook over het nooit opgeven, blijven zoeken naar oorzaak en behandeling en het aanvaarden om nooit moeder te worden.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

krantenartikel ivm Els De Schepper :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=NO3FSI7M

groetjes,
Nijntje
Plaats reactie