revalidatie arts

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

revalidatie arts

Bericht door aquamarijn »

heeft er iemand ervaring met een revalidatie arts?
mijn internist wil me nog naar een neuroloog hebben en daarna naar een revalidatie arts.
ik vraag me echter af wat een revalidatie arts voor me zou kunnen doen...?? kan me daar niet echt wat bij voorstellen?
Gast

revalidatie arts

Bericht door Gast »

bij een revalidatiearts/centrum ga je dus...revalideren
bij een intakegesprek gaan ze kijken of er bep. oefeningen vor jou van toepassing kunnen zijn(bijv fietsen/lopen krachtoefeningen etc
ook kan het zijn dat je bij een psycholoog terechtkomt voor verwerking en een ergotherapist voor de dagelijkse praktijk, een schema zodat je op tijd rust, hoe pak je het huishouden aan etc
het ligt eraan wat je op dit moment aankunt
mij heeft het niks geholpen de reis ernaar toe, stukje fietsen(dat kon ik toen nog)en 30 minuten bussen, was teveel, toen was mijn energie al op....was helemaal stuk, dat zagen ze zelf ook
ben er toen in overleg met revalidatiearts mee gstopt
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

revalidatie arts

Bericht door aquamarijn »

................ dat is dus precies waar ik niet op zit te wachten :(
had nog stille hoop dat het wellicht wat meer zou zijn dan 'alleen maar' revalideren, maar niet dus
Gast

revalidatie arts

Bericht door Gast »

wat had je er dan van verwacht???
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

revalidatie arts

Bericht door aquamarijn »

nou had er eigenlijk niet een een concrete verwachting bij (vroeg me direct al af, wat moet ik bij zo'n arts) maar weet van een familielid dat hij er enorm geholpen is.
sterker nog, hij blijkt een nekhernia te hebben die niemand wist op te sporen, alleen die revalidatiearts die zo slim was om een ctsan te laten maken
en van een kennis dat ze er hele bruikbare hulpmiddelen heeft gekregen
bij beide situaties niet iets wat ik verwacht zou hebben van een revalidatie arts, vandaar dat ik nog d8 misschien zie ik iets over het hoofd en doet zo'n arts meer dan ik me erbij voor kon stellen
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

revalidatie arts

Bericht door felixloena »

Een gebroken been moet je eerst beter maken met gips of operatie en dan pas kun je revalideren.

Voor een ziek ME-lijf geldt hetzelfde. Ook dit moet je eerst beter maken voordat het kan gaan revalideren.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gast

revalidatie arts

Bericht door Gast »

ik denk ook wel dat een revalidatie goed is voor heel veel patienten
meestal is de diagnose al bekend, maar en revalidatiearts kan idd aanvullende onderzoeken laten uitvoeren.
een ergoarts kan je op het spoor brengen van goede hulpmiddelen idd.
het is aan jou of je het wil poberen, ben een hele poos gestopt, later fysio,eerst verslechtering, later geen verbetering, na 9 maand gestopt
ik volg nu sinds 2 maand hartfalenfysio, speciaal op mijn situatie afgestemd, en ik merk nu wel (lichte)vooruitgang!
het is heel dicht bij mij in de buurt, kan er dus makkelijk komen, dat scheelt ook allemaal
ik ben er van overtuigd dat als ik stop, ik welweer achteruit ga....
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

revalidatie arts

Bericht door chika »

Ik werd deze zomer ook naar een revalidatie-arts gestuurd. (Dr. joos)
Werd in een programma gepushed voor cvs en fibro-patiënten.
We moesten 2x per week fitnessen waarbij we enorm gepushed werden om onze grenzen te verleggen.

Gevolg:
Na elke 'les' doodmoe, pijn, krampen en spasmen.
Na 6 weken bleven er nog 2 vd 7 mensen over.
1tje stortte er letterlijk in elkaar en kan sedertdien niet meer zonder de rolstoel.

Halverwege de zomer startte ik mijn onderzoeken bij DML die me ook bijna verplichtte om te stoppen. Dat we idd eerst moeten genezen en dan pas gaan revalideren.
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

revalidatie arts

Bericht door asje »

Revalideren terwijl je ME hebt is gebaseerd op het idee dat je niet echt ziek bent. Dat is nijmeegs en slaat nergens op.

Daarnaast heb ik de ervaring dat steeds als ik er beter aan toe ben ik gewoon meer kan. Na twee keer fietsen bijv - na jaren - heb ik geen extra spierpijn meer.

Mijn stelling is: als je er beter aan toe geraakt kun je meer en daar heb je geen revalidatie voor nodig. Alleen goed voor degenen die hun brood verdienen in die branche.
Plaats reactie