hartfalen

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gast

Prof. Visser

Bericht door Gast »

waarom moet luna dan 2 jaar wachten op verder onderzoek?
eigenlijk was mijn antwoord meer naar haar toe, er zijn dus bep. afwijkingen geconstateerd, dan is het toch gek dat je 2 jaar later nog geen antwoord hebt?
en hartfalen is een chronische ziekte, nl de pompfunctie van je hart is continue slecht, daardoor krijgen de organen niet voldoende zuurstof, daardoor cvs... klinkt logisch
maar een beetje! lekkende hartklep hoeft dit nog niet te veroorzaken ....
m.a.w. je moet precies in kaart brengen HOE ernstig de klacht is
als ik ritmestoornissen heb, heb ik op dat moment ook hartfalen, als ik geen hartritmestoornissen heb, wordt het door de cardioloog geen hartfalen genoemd...
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Vervolg hartproblemen:
geconstateerd:
stevige ritme stoornis
problemen met het elektrische geleiding van het hart
lekkend klepje.

Allemaal "voorlopig niet gevaarlijk"
en
"niets aan doen"
en
"onder controle blijven".

enigzins opgelucht,
maar helemaal happy ook weer niet.

[ik had wel het gevoel dat na afloop van de ondrzoeken prof. V het interesse in me verloor - zo van: hier is nog een . . . Join the club.
mss ligt het aan mijn projectie]

wel is er sprake van het starten van een onderzoek naar hartproblemen bij ME'ers met schildklier afwijkingen. Daar toonde ik dus mijn interesse voor, om deel aan te nemen.
Boxertje
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 jul 2008, 21:30

Bericht door Boxertje »

Bij mij zijn ook door dr Visser afwijkingen geconstateerd. Bij de 1e echo niks bijzonders en omdat ik toch bleef melden dat mn hartslag raar voelde heb ik een 24 uurs holter onderzoek gehad. Bleken inderdaad overslagen te zijn en een hartslag wat vaak ook wat aan de hoge kant is.
Toen nog een echo gehad (1.5 jr later ongeveer), en toen zat er (opeens) een lekje bij mijn hartklep. Ook niet schokkend volgens dr Visser, maar blij het wel raar vinden dat het er 1.5 jr daarvoor niet zat. Heb nu medicijnen voor de onregelmatige hartslag.
Plaats reactie