Iemand ervaring met Trivium

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Iemand ervaring met Trivium

Bericht door marianneke »

Mijn gemeente is voor de indicering van WMO voorzieningen overgestapt van het CIZ naar Trivium. Ik heb een herindicatie aangevraagd voor huishoudelijke hulp en binnenkort zal er waarschijnlijk iemand van Trivium op huisbezoek komen. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze organisatie?
Ik vind het eerlijk gezegd best wel vervelend dat er weer iemand anders van een andere organisatie komt om mijn situatie te beoordelen. Van het CIZ wist ik nu een beetje wat ik ervan kon verwachten en nu is het voor mijn gevoel weer afwachten wie er komt en vooral ook hoe ze denken over ME.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Iemand ervaring met Trivium

Bericht door felixloena »

Nooit van gehoord, maar vervelend is het wel. Mijn ervaring met keuringen (UWV, CIZ, GGD) dat het heel erg van de persoon afhangt die je gaat keuren, of je wat krijgt toegekend.

Zelf wacht ik op een nieuwe oproep van de ggd, omdat de gemeente mijn aanvraag moet herbeoordleen van de rechter. Ik heb in dit geval juist voor een nieuwe arts gevraagd, want de vorige vond als enige arts dat er met mij niks aan de hand was.

Succes alvast
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Bedankt, ik hoop maar dat ik ook dit keer een begripvol persoon tref. Ik had toch liever weer het CIZ gehad. Zij hebben mijn dossier van vorige keer en voor zover ik weet werken zij met vaste contactpersonen dus zou ik weer dezelfde persoon op bezoek hebben gekregen als deze geen vakantie of iets dergelijks zou hebben gehad. En buiten dat hebben ze toen laten weten dat een herindicatie geen probleem zou worden als zou blijken uit de (medische) info van de arts dat dit nodig was. Dus ik hoop maar dat deze nieuwe organisatie daar ook zo over denkt aangezien er geen enkele sprake van verbetering is in mijn situatie ten opzichte van een half jaar geleden.

Jij ook veel succes met de nieuwe beoordeling. Ik hoop zo voor je dat het dit keer goed uitpakt en dat je eindelijk gaat krijgen waar je recht op hebt.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bedankt!
Weet je al wanneer er iemand komt?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Nee nog niet. Ik heb vrijdag ook pas gebeld met de gemeente en toen lag in eerste instantie het systeem eruit, later die middag ben ik teruggebeld. De aanvraag voor de beoordeling van de herindicatie gaat vandaag of morgen pas naar Trivium. Het zou dus niet heel lang meer moeten duren voor ik hier iets over hoor.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Oke, wachten maar weer. Ik wacht ook op een oproep van de GGD. Vorige woensdag heb ik de brief gehad dat de gemeente de GGD ging inschakelen, dus ik verwacht ook gauw bericht.

Laat je me weten hoe het is afgelopen?
Ik schrijf mijn bevindingen op dit gebied bij het topica 'aanvraag nieuwe voorzieningen'
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Doe ik zeker. En ik houd het topic 'aanvraag nieuwe voorzieningen' in de gaten.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ben net gebeld door Trivium of het uitkwam dat er morgen iemand langskwam voor de aanvraag. Mijn aanvraag is bij de gemeente vrij lang blijven liggen (had de 12de gebeld en kreeg de 26ste pas de ontvangstbevestiging en kwam erachter dat ze de aanvraag pas de 22ste in hadden gediend) maar dit gaat dan weer heel snel.

Ik ga zo alles maar even bij elkaar zoeken wat ik aan info heb weet niet of er uberhaubt iets aan dossier is meegekomen vanuit de gemeente of het CIZ.
Het is wel al snel en daarna moet ik meteen door naar het ziekenhuis dus het wordt een druk schema morgen. Maar ik ben allang blij dat ze zo snel kunnen komen.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Succes morgen! Is er nog iemand anders bij het gesprek? Ik persoonlijk vind dat altijd wel prettig. Ik kan door de ME dingen vaak moeilijjk verwoorden, dan kan die ander dat voor me aanvullen.

Bij mij komt 7 september de ggd arts thuis voor de beoordeling. Of moet ik zeggen veroordeling :-k . Ik hoop in el geval dat deze niet zijn oordeel thuis al klaar heeft voordat hij mij gesproken heeft.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Suc7!.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Bedankt.
Mijn vader is morgen ook hier tijdens het gesprek. Die moest toch al met mij naar het ziekenhuis dus komt hij gewoon wat vroeger. Ik heb vooral moeite met het volgen van gesprekken en ik vergeet dingen die ik had willen vertellen ook als ik ze heb opgeschreven. Dus inderdaad fijn dat er iemand is die me kan aanvullen of mij achteraf kan vertellen wat er precies is gezegd en afgesproken.

Felixloena alvast succes de 7de voor ik het vergeet volgende week. De 6de ga ik onder narcose voor een onderzoek dus vrees dat ik die dagen niet helemaal helder ga zijn.
Ik hoop ook voor je dat de GGD arts zijn/ haar oordeel bewaart tot hij alle feiten kent en niet al bevooroordeeld het gesprek in gaat.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat het gesprek gelopen is zoals het is. En dan bedoel ik dat in positieve zin. Al geloof ik het pas echt helemaal als ik het zwart op wit zie staan. Maar zowel mijn vader als ik hebben er een positief gevoel bij. En dat dit niet iemand is die het ene zegt maar het tegenovergestelde doet.

Vanmorgen dus huisbezoek gehad van iemand van Trivium i.v.m. de herindicatie. Ik heb alles verteld over hoe het de afgelopen jaren is gelopen, het hele traject van onderzoeken en behandelingen ed. We hebben mijn klachten besproken en gekeken naar wat ik nog zelf kan en waar ik hulp bij nodig heb. Ik heb gewoon eerlijk verteld wat ik nog kan maar ook wat ik niet meer kan. En ik heb ergens middenin het gesprek ook uitgesproken dat ik er heel erg tegenop zag om weer beoordeeld te moeten worden door een nieuw iemand van een nieuwe organisatie door mijn ervaringen met UWV en bedrijfsarts.
Toen we het daar over hadden vertelde ze dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ze eigenlijk al besloten had om de indicatie af te geven op basis van mijn verhaal. En ook dat ze ervoor gaat zorgen dat het op 2,5 uur blijft.
En ze vond het ook niet nodig om verdere info op te vragen bij behandelaars tenzij ze nog gekke dingen in de verslagen tegen kwam die niet klopten met wat ik heb verteld. Ik had voor de zekerheid alle medische verslagen en de adviesrapportage van vorige keer van het CIZ gekopieerd en die heeft ze meegenomen.

We hebben het er ook nog even over gehad dat ik het zo vervelend vind om steeds weer in de psychiatrische hoek neergezet te worden terwijl ik daar voor mijn gevoel helemaal niet thuis hoor. In de rapportage van het CIZ stond nog dat ik bekend zou zijn met een psychiatrische stoornis maar als ik het goed heb begrepen gaat dit niet in de nieuwe rapportage komen omdat zij niet vind dat het dat is.

Ik weet echt niet wat me overkomen is er bestaan dus toch nog meer begripvolle onbevooroordeelde mensen dan de paar die ik al had gevonden, en ik hoop dan ook dat mijn gevoel me in deze niet in de steek heeft gelaten.
Plaats reactie