Internist of Neuroloog

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
biancav
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2011, 00:23

Internist of Neuroloog

Bericht door biancav »

hai all,

Helaas beroep verloren. Maar goed.. Ik ben nu op zoek naar een internist of een neuroloog in of harderwijk of lelystad .

Ik las slechte verhalen van het vermoeidheid centrum en zeer zeker ook de kosten die zo hoog zijn.

Weet iemand in de ziekenhuis st jansdal of lelystad een goede tav cvs.

Liefs Bianca
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,

Wat erg jammer dat je de beroepszaak hebt verloren.

Mag ik je vragen waar je een internist en/of neuroloog voor zoekt? Voor een diagnose-stelling ME? Of anders?

Lelystad is op dit moment niet aan te raden.

Ik geef je ter info nog even een lijst met ME-vriendelijke artsen/internisten: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-15.html

De beste optie waar je op dit moment in Nederland naar toe kunt gaan is Amsterdam, CVS/ME Centrum Amsterdam: http://www.cvscentrum.nl/contents/nl/d1.html
Daar worden onderzoeken en (inspannings)testen gedaan, die sowieso niet in Lelystad worden gedaan: zie http://www.cvscentrum.nl/contents/nl/d6.html

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
biancav
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2011, 00:23

Bericht door biancav »

Hi, het feit is dat he jaren geleden is ontdekt bij mij en omdat het tussen allerlei andere mankementen van mij staat pakt men logisch gewijs het makkelijkst uit..je kent het wel..ja maar dat komt van ... enz enz. Mijn lichaam staat namelijk ook scheef en zo zijn er meerdere dingen maar die staan dus los van alles. Dus ik wil nu specifiek gewoon de cvs op papier hebben staan.

In ieder geval rade Jeerar mij om bij het uwv aan te geven dat mijn gezondheid achter uit is gegaan. Omdat de gevolgens van dit alles omat ik meer moet werken niet mee word genomen met het beroep. Dus dat gaan we dan maar in ieder geval doen. Dit schijn je dus na 4 weken te mogen doen na een herkeuring en dat las ik pas veel later.

HEt uwv houdt eigenijk heel veel informatie achter tav je mogelijkheden, want hadik dit eerder geweten dan had ik niet eens i beroep gegaan maar had ik na een aantal maanden dus aangegeven dat het slechter ging. Ik heb dus meerdere uren gewerkt van af januarie dit jaar en in juni brak ik dus in 2 . Omdat ik toen in beroep was dacht ik niet dat ik een herkeuring kon aanvragen...dus ondanks ze nu wel alle info hierover hebben van na het bezwaar ga ik dat maar doen.

Kweet het anders ook niet meer en ja dan kan je weer heel de procedure door. Tis eigenlijk heel krom allemaal. Eigenlijk zou je dan zeggen..je hoeft papierne niet mee te nemen want het uwv oordeelt zelf wel in een uurtje wat je hebt.. daar zijn ze voor bevoegd..bizar ..waar artse jaren voor nodig hebbn gehad.

Vond zelf dat ik sterk stond in de zaak, maar het gerecht beoordeeld dus anders, ondanks logische feiten.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Pff ik houd mijn hart vast nu ik dit weer zo lees.... mijn bezwaar loopt nog. Ook bij mij pakten ze alleen de ME er uit, de wekelijkse migraine waar ik voor ben uit behandeld lieten ze voor het gemak er uit. Onder het mom van "niet alles wat is besproken hoef ik in het verslag te zetten"
Waar ook niet naar gekeken is bij mij zijn de inspanningstesten die laten een duidelijke verslechtering zien, maar ze blijven volhouden dat er op korte termijn een verbetering te verwachten is :roll:

Amsterdam is wel een goede keuze, maar pas op dat ze dan niet gaan zeggen dat het daar een kwestie is van "u vraagt om de diagnose dan krijgt u hem ook". Daarom moet je ook bij een reguliere internist de diagnose zien te krijgen. Heel vervelend maar wel belangrijk (tip van de steungroep) Ik ben daarom naar Utrecht gegaan. Die man had nul verstand van ME maar kon wel de diagnose stellen, en deed dit aan de hand van de criteria.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
biancav
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2011, 00:23

Bericht door biancav »

Misschien belangrijk om te weten : Het vermoeidheid centrum lelystad: In dit soort gevallen kan en mag alleen een revalidatiearts soms in samenwerking met een arboarts/huisarts deze diagnose geven, en er ook bij aangeven welke beperkingen u als patiënt hiervan ondervind, dit mogen wij absoluut niet.

En dat werkt dus ook niet, want dat wilt men dus niet aan. Dat is het probleem uit het verleden naar mijn revalidatie verleden omtrent dit alles. Men weigerde toen namelijk contact op te nemen met de revalidatie.
Gebruikersavatar
biancav
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2011, 00:23

Bericht door biancav »

Hai Janneke,

En dat is precies wat ik dus nu ook wil. Een onafhankelijke internist.

Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte meis en onthou..mijn weg hoef niet jouw weg te zijn bij het uwv. Het is gewoon echt verschillend en ook wie je krijgt. Daarbij zijn..en dat wil ik wel zeggen.. vaste artsen die bepaalde diagnoses doen, zoals ME en CVS.

Laat je niet gek maken hoor ;)

Liefs Bianca
Gebruikersavatar
biancav
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2011, 00:23

Bericht door biancav »

Nou, vanmorgen naar de HA geweest en moet dus opnieuw gaan revalideren.

En daar zit ik echt op te wachten. ( niet ). Maar goed.. ge weet nooit waar het goed voor is.

Ik heb gekozen voor harderwijk revalidatie.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Waarom weer opnieuw revalideren terwijl je al achteruit bent gegaan? Voor mij was het eens maar nóóit meer... :roll:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
biancav
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2011, 00:23

Bericht door biancav »

Ik heb in 2005 wel wat gehad aan revalidatie en met name leren omgaan met grenzen. Ik zat er ook niet op te wachten om dit traject weer in te gaan maar het voordeel is dat zij dus samen werken met andere disciplines zoals internist end. Dat was toen namelijk niet, toen benik naar zwolle geweest, revalidatie centrum. ( na reumatoloog en neuroloog voor spiertest )

Tevens ook voor me voeten..moet namelijk ook weer nieuwe schoenen hebben ( semi orthopedisch ) en deze revalidatie arts is een hele goede. Althans wat ik ervan hoor en geeft niet zomaar op. Heeft dus hart voor de mensen. Dus we wachten het intake gewoon even af en misschien dat zij weten hoe het nu verder moet.

In principe heb ik niets te verliezen daar ik nu al aan het verliezen ben. Dus ja.. mocht er even over nadenken en heb ook gezegd dat ik liever niet wil vanwege mijn ervaringen van toen, want ben ooit kwaad weg gelopen in lelyst zh en in zwolle werd ik er niet goed van van het ja en nee en de indelings uren.. dus ja ik doe het niet zomaar..maar heb in principe geen keus.

En ish et niets...dan is het niets , maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd . Als ze me tenminste willen hebben daarzo haha.

http://www.stjansdal.nl/patienten/speci ... eneeskunde
Plaats reactie