hevige reacties medicijnen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
carol
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:21

hevige reacties medicijnen

Bericht door carol »

Al meer dan 15jaar heb ik CVS, en heb bij een Prof.in Brussel al de behandelingen gehad zoals antibiotica-en nikkel ontgiftingkuren, ik was daarvoor al overgevoelig voor produkten, maar nu is het extreem!
Neuroloog en huisarts en ik staan met onze rug tegen de muur!
Reacties: enorme spanning, nerveus en opgejaagd bijna niet slapen, trillend lichaam of benen ondanks vermoeid lichaam, me echt opgefokt voelen en dit bijna bij alles!
bij homeopathie en osteopathie behandeling dit na een paar dagen, als de verbetering zich inzet gaat het over naar panische spanning en blijft aanhouden! geven ze mij produkten om te ontspannen krijg ik het omgekeerde te verwerken, hoe minder ik neem hoe beter ik me voel, maar dan stijgt de alsoverheersende vermoeidheid!
Produkten die ik al meer dan 15jaar neem nu idem reactie!
Als ik voor de ontgiftingskuur B12 of NADH nam had ik dezelfde reactie, zoals hypernerveus, opgejaagd en inw.agressie, stopte ik hiermee dan gingen de symptomen na een paar dagen weg!Dit was voor de Prof. onbekend, geen enkele patient bij hem had die klacht?!
Heb de laatste tijd ook last van gloeiende wervels en spieren, waarschijnlijk door de spierspanning?!
Nu blijft alles zo!! :?
Neuroloog stelde beta-blokkers voor om toch maar kalmer te worden!
maar daar is de probleem niet mee opgelost!!
Waar kan ik nog terecht en wie zou, ik zeg wel zou mij nog kunnen helpen!
zijn er mensen die dit herkennen of een beetje daarvan!!
Neem nu nog alleen magnesium, Mutaflor en Morepa, Viram.D en Citalopram (antidepressiva) alleen om de situatie aan te kunnen!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

he carol allereerst van harte welkom
tjeetje het is net of ik mijn verhaal leest
ik heb ook die enorme spierspanningen
en ik heb dus ook last met medicijnen
elk nieuw medicijn die ik krijgt
roept deze klachten op
bij mij word het kwadranten syndroom genoemd
ik heb dus ook tryptisols gehad of amitriptyline
maar ik werd daar doodziek van
en dat branden wat je voelt
dat heeft iets met het zenuwstelsel te maken
en inderdaad door spierspanning
ik heb dus al meer dan dertig jaar m,e cvs en fybromyalgie
ik ga twee keer per week naar medisch fitness en krijg daar ook
fhisio sinds 1978 nu gebruik ik voor de pijn een paracetamol met een diazepam samen ik gebruik nog veel meer medicijnen ik heb al heel jong een beroerte gehad na een baarmoeder verwijdering daarna is alle ellende begonnen ook artrose vanaf mijn drieentwintigste
vijf jaar geleden tia.s dus ik gebruik bloed verdunners en ook iets voor mijn darmen want daar heb ik ook last van betablokkers voor mijn bloeddruk en cholesterol verlager dus best veel maar die ellende waar jij het over heb heb ik vandaag extreem heb jij het ook koud erbij en hoofdpijn
sterkte met alles liefs alie
Laatst gewijzigd door Alie op 10 sep 2007, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzanne
Actief lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 31 aug 2007, 10:33
Locatie: utrecht

Bericht door Suzanne »

joh wat een heftige reacties zeg!
ik kan je helaas niet helpen, heb zelf nog geen medicatie gebruikt en ik moet nog naar een internist voor verder onderzoek en een behandelplan
ik wil je wel welkom heten, en veel sterkte en succes wensen
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Hoi Carol,

Ik herken er veel in. De osteopaat en ik zijn gestopt met de behandelingen, omdat ik veel te heftig gereageerde. Bij alles wat hij probeerde raakte ik in een soort 'fight of flight'-reactie.

Wat medicatie betreft, helpt bij mij vooral hele natuurlijke middelen. Homeopathie is sowieso veel te heftig. Verder alles zonder vulstoffen of andere chemische toevoegingen. En heeeeel langzaam opbouwen.

Om rustig te worden, gebruik ik af en toe de Rescue Remedy van Bach. Kun je evt. nog proberen als je daar tegen kunt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Veel sterkte!
Karen
carol
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:21

hevige reacties medicijnen

Bericht door carol »

Allo lieve mensen,
Alvast bedankt voor jullie reacties, doet me toch een beetje deugd, dat er ander patienten zijn die ook zo reageren!
Het is toch wel raar die ik nu plots zo reageer op homeopathie, ik gebruik
dit al meer dan 15jaar en wordt gegeven door een arts-homeopaat, zelfs in de laagste verdunning 30K waar bijna niks inzit, reageer ik, daarom
weigerd ze nog mij te behandelen alleen nog op mijn verantwoordelijkheid!!?? wel cru als je dit moet horen :-/

@ Karen, jij beschrijft de reactrie helemaal juist 'vluchten en vechten'
het is alsof een leeuw achter me aanzit!!!
Eénmaal in het verleden heb ik zo gereageerd, maar dan heeft ze mij een ander middel gegeven en dat was ok!
Wat osteopathie betreft, waar ik ga wordt er de zachte osteopathie gebruikt en cranio-sacraal therapie, voorheen ook geen abnormale reactie,
nu ik minder energie heb door het weglaten van produkten, is de reactie ook minder hevig!
@ Alie, als ik zo alles lees wat jouw situatie betreft, kom ik ongeveer op hetzelfde! 15jaar geleden ben ik totaal ingestort, maar eigenlijk heb ik de ziekte, wat toen niemand iets van wist al in 1976, dit is met periodes gegaan, de goede werden alsmaar korter!
Ze zeggen dat het aan trauma's of stress ligt, dit is in mijn geval absoluut niet waar, in 1976 had ik nog geen kinderen en leefde mijn ouders nog,
dus geen trauma's of stress, een gelukkige jonge vrouw die aan kinderen wou beginnen!
In mijn gevaal zou het wel eens kunnen zijn dat mijn zware hersenvliesontsteking op 5jarige leeftijd daar een rol speelt!!
Niemand heeft dit ontkend of bevestigd, en het heeft geen zin daar verder op in te gaan, we zitten NU met een probleem en daar moet of zou iets moeten aan gedaan worden!
In sommige situaties staat de geneeskunde nog voor vele raadsels!!!!!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

hevige reacties medicijnen

Bericht door Renka »

Hoi Carol,

Misschien heb je nog iets aan de uitleg die mij is gegeven. De osteopaat heeft het vluchten en vechten als volgt uitgelegd. Doordat ik heel erg zwak ben (hele zwakke mildfunctie) kan ik de prikkels niet meer aan waardoor ik constant overbelast ben. Door de prikkels uit je lichaam zelf (organen ed) en prikkels van je omgeving (medicatie, geluid etc.). Tussen mijn eisprong en mijn menstruatie wordt het steeds erger (hormonen, zenuwstelsel etc. etc.) Mijn andere therapeut (zie weblog) heeft me dit ook nog verder uitgelegd adhv het zenuwstelsel. Vanuit de BSM zegt zij dat het juist WEL heel erg belangrijk is om het probleem van je 5e aan te pakken. Ik ben geboren met heupdysplasie en heb daardoor een gipsbroek gehad. Niet kunnen kruipen, laat leren lopen etc. Daarbij nog een erfelijke belasting met vanalles en een slechte hechting. Nu bouwen we dat heel rustig op. Volgens haar (cursussen van een hele goede biochemicus gehad hiervoor) is homeopathie bij zwakke systemen altijd te zwaar. Hoe verdund ook. Ik heb 1x de L gebruikt.
Wat ik je mee zou willen geven, is om heeeeeeeel goed naar je lichaam te luisten.
Persoonlijk denk ik dat veel van deze trauma's karmisch zijn, maar dat is natuurlijk een kwestie van religie/overtuiging. Hoe dan ook moet het opgelost worden.

Heel veel sterkte!!
carol
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:21

Bericht door carol »

Hé Karen,
Héél hartelijk bedankt voor je laatste tip en uitleg, was wel in die richting aan het denken!

Het gaat je goed!!
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Denk rustig verder. :)
Trauma's ( ook op jonge leeftijd, wat door de omgeving niet als zodanig wordt gezien) kunnen blokkades in het energiesysteem geven en lichamelijke klachten veroorzaken.
Het goede nieuws is dat ze ook stressvrij kunnen worden gemaakt. Dan wordt het trauma niet meer als trauma ervaren.
Succes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie