doorbraak diabetes onderzoek

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

doorbraak diabetes onderzoek

Bericht door stier »

http://www.nu.nl/gezondheid/2595849/doo ... rzoek.html

De spieren van diabetici bevatten minder van een bepaald eiwit in de mitochondriën, de zogenoemde energiecentrales van de lichaamscellen.

Misschien weer een aanknopingspuntje voor ons.

Laat ze in hemelsnaam eens opschieten met dat onderzoek naar wat er mis is bij ons..... het begint mij allemaal te lang te duren. Trouwens als ik dit lees he, en stel dat er bij ons dus ook gewoon ergens een eiwit ontbreekt of iets dergelijks.... dan kun je je toch ook wel afvragen of de huidige behandelingen die we proberen enige kans van slagen hebben...
Every day may not be good, but there's something good in every day.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

doorbraak diabetes onderzoek

Bericht door diederik »

Heb jij ook suikerziekte stier?


Of zie je hoop voor ME/CVS in het algemeen omdat het over mitochondriën gaat?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

doorbraak diabetes onderzoek

Bericht door marlène »

Alzheimer wordt door enkelen ook diabetes 3 genoemd, ben benieuwd naar het vervolg van deze ontdekking!

Een (sub)groep blijkt namelijk vroeger vaak ADHD te hebben gehad en/of verhoogde IgG waarden, dus allergie tegen voeding (gluten en co). Dat bewerkstelligt dan weer insulineresistentie.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

doorbraak diabetes onderzoek

Bericht door stier »

Nee ik heb geen suikerziekte. Mijn vader en oma wel, en ik heb wel al 20 jaar hypoglycemie, soms meer soms minder. Maar daar ging het me niet om eigenlijk. Ik bedoel, ze moeten eens parallellen gaan zoeken, met andere ziektes. Of op een vergelijkbare manier onderzoek gaan doen.
Nu gaat dit toevallig over een eiwit in de mitochondriën, maar het kan natuurlijk van alles zijn.
Het duurt mij allemaal veel te lang. Ben nu 43, en al 10 jaar bezig met deze leuke hobby. Als ze er nog 15 jaar over doen om oorzaken boven tafel te krijgen, dan kan ik bijna met pensioen en heb ik straks dus echt 40 jaar van mijn leven als bejaarde geleefd.
Er is gewoon veel en veel meer onderzoek nodig!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

doorbraak diabetes onderzoek

Bericht door stier »

Hoi Marlène, er is gewoon bij ons ook zoiets aan de hand.
Net zoals het feit dat zovelen van ons met autisme, adhd e.d. te maken hebben in de familie. Of dat ze er ook een auto-immuunziekte bij hebben.
Ik steek nogal oplossings- en resultaatgericht in elkaar. Kan het dus vaak niet uitstaan hoe sloom het allemaal gaat ;-).
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

doorbraak diabetes onderzoek

Bericht door marlène »

Ik ben net als jou Stier :)

Als je googelt op dat enzym, kom je al snel te weten dat het het verouderingsproces van de cel rechtstreeks beïnvloedt alsook een rol speelt in lichaamstemperatuur. Tot slot, muizen met gewijzigde Sirt3 kregen borstkanker.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

doorbraak diabetes onderzoek

Bericht door josje »

mijn moeder heeft bijna haar hele leven al diabetes type 1, mijn vader heeft type 2, ook oma en ooms hadden type 2,ik vraag me weleens af als er een link is met mijn me. type 1 is een auto imuunziekte,ik heb er zelf ook een auto imuunziekte bijgekregen. maar kan natuurlijk ook niks met elkaar te maken hebben, mijn moeder heeft ook altijd pijnlijke spieren.
Plaats reactie