Mijn bloed uitslagen !

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Nee ik bedoelde echt de injecties :wink:
ALs jij al die tijd wel geinjecteerd hebt, maar je andere B-tjes niet had aangevuld kan het best zijn dat de reactie op je injecties nu tijdelijk wat heftiger wordt. SLecht slapen kan daar ook bij horen vandaar de vraag naar het tijdstip. Zo vroeg mogelijk injecteren of vlak voor het slapen gaan wil dan nog wel eens verschil maken :)
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Ik begrijp je, maar de injectie's kreeg ik voorheen maar 1 keer in de maand. Sinds kort is dit verkort naar 1 keer in de 3 weken en nu net sinds vorige week naar 1 keer in de 2 weken. Ik krijg de injectie's vaak op de middag omdat ik dit prettiger vind qua tijdstip en het mij beter uit komt. Maar dat is nu maar 1 keer in de twee weken dus dat is maar 1 dag. (Bij de huisarts)

Ik doelde nu meer op de B-Complex gebeuren, omdat ik deze wel elke dag neem. Ik neem dus aan dat dit ook een verschil kan maken in de ochtend en avond. Nu ga ik dus opletten dat ik ze op tijd ga nemen. :D

Vandaag heb ik mijn venofer infuus weer gehad en morgen mag ik de B12 injectie weer halen bij de huisarts. Ik ben benieuwd hoe het in de komende weken zal gaan. Morgen ook even gelijk naar de bloed uitslagen vragen. Er waren al een aantal binnen, maar nog niet alles. Ik kon ze toch niet plaatsen, omdat mijn laptop niet meer wou opladen. Dus zet ik het morgen hier even neer.

Mieperdemiep jij had het een poosje terug ook over een multi vitamine die ook hoog gedoseerd is. Deze kan ik zo gauw niet vinden tussen de topic's, zou jij deze nog een keer willen noemen ? En zijn er meer soorten die extra hoog zijn gedoseerd ?

Gr Bianca ! :lol:
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Venofer infuus? Is dat ijzer? Naar aanleiding van wat heb jij die gekregen? Ik had namelijk vorig jaar een enorm laag ferritine gehalte. Dokter had het toen wel over ijzerinjecties, maar raadde dat af. Slik nu gewoon pillen en ben nog bezig om waarde omhoog te krijgen. Bevalt het?
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik bedoelde dus dat je van een B12 inejctie midden op de dag een hele slechte nacht kunt krijgen.
Van een B-complex weet ik het zo niet.

Ik heb zelf de bonusan multi vital forte, maar er zijn meer hooggedoseerde. Ik bestel bij de Roode Roos (dan kan omdat ik B12 donateur ben) en als je daar tussen de multi's kijkt, zul je zien dat er meer zijn.
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

daantjuh schreef:Venofer infuus? Is dat ijzer? Naar aanleiding van wat heb jij die gekregen? Ik had namelijk vorig jaar een enorm laag ferritine gehalte. Dokter had het toen wel over ijzerinjecties, maar raadde dat af. Slik nu gewoon pillen en ben nog bezig om waarde omhoog te krijgen. Bevalt het?
Hoi Daantjuh,

Ja ik bedoel de ijzer dat heet de venofer infuus. Ik heb dit gekregen na eerst veel tabletten te hebben geslikt. Ik diverse soorten gehad, maar ik kon er niet tegen. Ik werd er vreselijk beroerd op en dus na lange tijd werd er gesproken over een infuus. Mijn internist heeft deze uiteindelijk voorgeschreven. Nu moet ik iedere maand een infuus halen bij het ziekenhuis. Ook werd er gesproken over een injectie, maar die hebben ze hier nog niet in Hoogeveen. Het infuus bevalt mij heel erg goed en hier geen bijwerkingen van. Wel twee dagen hoofdpijn na het infuus, maar daar is goed mee te leven in combi met een paracetamol. Ik moet in september weer naar mijn internist om te kijken of het goed aanslaat. Maar mijn gevoel zegt dat het dat nu wel doet. Als je meer wil weten hoor ik het wel.

Gr Bianca !
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

mieperdepiep schreef:Ik bedoelde dus dat je van een B12 inejctie midden op de dag een hele slechte nacht kunt krijgen.
Van een B-complex weet ik het zo niet.

Ik heb zelf de bonusan multi vital forte, maar er zijn meer hooggedoseerde. Ik bestel bij de Roode Roos (dan kan omdat ik B12 donateur ben) en als je daar tussen de multi's kijkt, zul je zien dat er meer zijn.
Van de B12 heb ik het idee bij mij dat het pas de volgende dag gaat werken.
Ik zal me is even gaan verdiepen in de rode roos straks ! :D
Straks eerst even mijn B12 scoren en mijn bloedwaarden, ben enorm benieuwd van hoe en wat.

Thanks Bianca ! :mrgreen:
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Hier zijn mijn nieuwe bloed uitslagen van de huisarts.
Naar mijn idee is alles goed, wat vinden jullie ervan ?
De vit D is nog niet binnen dus die mist nog.
Er is geprikt voordat ik met de B-Complex ben begonnen !

Gr Bianca ! :)
Bijlagen
Bloeduitslag huisarts.jpg
Bloeduitslag huisarts.jpg (102.7 KiB) 952 keer bekeken
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Hoi hoi,

We zijn nu 9 dagen verder en niemand heeft gereageerd, zal wel met vakantie's te maken hebben.
@Louisa zou jij er even naar willen kijken als je tijd hebt ?
Ik zag dat jij gisteren nog had gepost als het goed is vandaar de vraag op deze manier.

Gr Bianca ! :D
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Hoi Bianca,

Heeft de huisarts wel eens gedacht aan ‘anemia of chronic disorders’?

Groet Emootje.
Bijlagen
ACD.JPG
ACD.JPG (49.83 KiB) 913 keer bekeken
ACD@.JPG
ACD@.JPG (43.53 KiB) 913 keer bekeken
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bianca,
biancsss schreef:@Louisa zou jij er even naar willen kijken als je tijd hebt ?
Ik zag dat jij gisteren nog had gepost als het goed is vandaar de vraag op deze manier.
:oops: :oops: sorry, meis, ik heb dit bericht niet gezien, of over het ME-hoofd gezien.

Ik moet even rustig de uitslagen lezen, en kom bij je terug.

"mieperdepiep" die écht veel weet van B12 (meer dan ikzelf), is misschien wel met vakantie.....hoop ik..... en niet ziek geworden. Maar, zij komt vast weer boven water om je te adviseren met info :wink:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
biancsss
Donateur
Donateur
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 jun 2011, 11:14

Bericht door biancsss »

Ik meende dat ik al eerder op je had gereageerd.
Wat stom, zal wel een stukje van de film kwijt zijn.
Ik wacht het rustig af allemaal.

Gr Bi !
Gebruikersavatar
ella
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 okt 2009, 21:47

Bericht door ella »

Als je duidelijke neurologische klachten hebt moet je eigenlijk 1 tot 2x per week b12 injecteren.
Plaats reactie