rijstsiroop

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

hebben we het nu over rijstsiroop of over rijststroop? (of beide?)
ik ken zelf nl alleen de rijststroop van lang geleden dus ben ff benieuwd :)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

rijstsiroop


ik wou er nog een schoon fotoke bijzetten maar vind er nergens op google een, alleen van sTroop.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

en heeft rijstsiroop dan dezelfde toepassing als rijstsTroop?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

is er een verschil tussen stroop en siroop???? :roll:
I take one day at a time, unless they all attack at once.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

geen idee, ik heb nog nooit rijststroop gebruikt of gezien :)

rijstsiroop heeft iig de toepassing te zoeten, alsvloeibare suiker, als je geen suiker of andere zoetstoffen mag. ik doe het vooral onder m'n rijst/quinoavlokken 's morgens, of onder de rijstpap/rijstgriesmeel

waarvoor rijststroop toegepast wordt, weet ik dus niet :) maar aan de naam te horen zal het wel 'dikker'/taaier van consistentie zijn en dus moeilijker te mengen als je het rap ergens in wilt doen?
Ik weet weinig.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

karolien schreef:is er een verschil tussen stroop en siroop???? :roll:
Volgens mij in Nederland wel. stroop is zo'n taaie kleverige massa, siroop is veel vloeibaarder denk ik.
Langs de andere kant zeggen we in België denk ik tegen alles 'siroop' (stroop vind ik iig een 'Hollands' woord) dus voor mij is het onderscheid niet zo goed te maken


wikipedia zegt iig
Stroop is een dikke, viskeuze, geconcentreerde vloeistof waarin grote hoeveelheden suikers (met name sacharose) zijn opgelost. Stroop bevat ongeveer 1125 kJ (= 270 kcal.) per 100 gram product, ruim de helft van stroop bestaat uit suikers.

Het woord siroop wordt vaak gebruikt voor iets dunnere stropen (bijvoorbeeld limonadesiroop).
Laatst gewijzigd door diederik op 04 aug 2011, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

rijststroop is idd dik en taai, ik heb dat in het verleden gebruikt om speciale pannekoekjes te bakken
maar het is dusdanig dik dat ik het buiten de pannekoekjes om nooit meer gebruikt heb, vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de toepassing van rijstsiroop, of dat ook is om te zoeten, of dat je daar een drank van maakt net als limonade oid?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

aquamarijn schreef:rijststroop is idd dik en taai, ik heb dat in het verleden gebruikt om speciale pannekoekjes te bakken
maar het is dusdanig dik dat ik het buiten de pannekoekjes om nooit meer gebruikt heb, vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de toepassing van rijstsiroop, of dat ook is om te zoeten, of dat je daar een drank van maakt net als limonade oid?

Of je er limonade van kunt maken heb ik nog niet geprobeerd :P
Het is wel gemakkelijk voor in de thee denk ik maar ik ben geen theedrinker dus niet zeker. Verder dus evt. in dessertjes ofzoiets. Ik gebruik het vooral in m'n ontbijt.

Maar het komt wel vrij vlot uit die flesjes, je kunt het van loperigheid vergelijken met bv van die Thaise sausflessen http://www.real-thai.com/realthai/images/sauceee.png
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

De siroop heb ik in NL nog niet kunnen vinden, vandaar dat ik de rijststroop gebruikt heb. Ik gebruik het als een soort van zoet broodbeleg op mijn crackers. Het is prima smeerbaar.

Ik gebruik het steeds minder, ik heb steeds minder behoefte aan zoetigheid. Een positief effect van het dieten? Minder wisseling in de suikerspiegel?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

felixloena schreef:Ik gebruik het steeds minder, ik heb steeds minder behoefte aan zoetigheid. Een positief effect van het dieten? Minder wisseling in de suikerspiegel?
Waardoor het komt weet ik niet, maar ik heb het ook nog nauwelijks... in het begin at ik heelder potten confituur van het toegestane soort, maar afgezien van een weinig fruit heb ik tegenwoordig vrij weinig drang naar zoetigheid...
Heb ik nog gehoord van mensen op gelijkaardig dieet.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Yep, same here. Alleen 's avonds na de warme maaltijd willen zich nog weleens fantasieen van grote moorkoppen (bij voorkeur Bossche Bollen) of Mars-ijsjes voordoen. De rest van de dag eet ik nauwelijks zoetigheid, behalve 's morgens op brood en 's middags een kopje warme choco. Mmmmm.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Overigens gebruik ik Stevia om dingen mee te zoeten. Kan je bij Iherb in een pipetflesje bestellen. Da's veel handiger dan de druppelflesjes die je bij de biowinkel kunt kopen.
Plaats reactie